simalarion Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden (endret) Starten ser ikke bra ut, men det er vell litt forventet nå: https://www.ign.com/articles/nvidia-geforce-rtx-5080-review Verdict If you already have a high-end graphics card from the last couple of years, the Nvidia GeForce RTX 5080 doesn’t make a lot of sense – it just doesn’t have much of a performance lead over the RTX 4080, though the extra frames from DLSS 4 Multi-Frame Generation do make things look better in games that support it. However, for gamers with an older graphics card who want a significant performance boost, the RTX 5080 absolutely provides – doubly so if you’re comfortable with Nvidia’s AI goodies. Endret 22 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) https://www.techspot.com/review/2947-nvidia-geforce-rtx-5080/ https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition/ https://www.techpowerup.com/review/galax-geforce-rtx-5080-1-click-oc/ Tja, litt bedre/dårligere enn 7900 XTX til høyere pris... Endret 22 timer siden av JarleGutt Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Optimum opplever flere artefakter med 5080 pga lavere basis fps. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Finally, in Starfield, the 5080 was just 2% faster than the 4080 Super at 1440p while trailing the 7900 XTX by 2%. Haha! 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden (endret) Nvidia GeForce RTX 5080 review: Betting the future on ‘fake frames’ https://www.pcworld.com/article/2591060/nvidia-geforce-rtx-5080-review.html Pros DLSS Multi Frame Generation is a game-changer in compatible titles, driving snappy new levels of smoothness by increasing frame rates fourfold, tightly paced. Great 4K and 1440p performance Tightly engineered Founders Edition model somehow squeezes into a fairly quiet two-slot design Cons Very small performance upgrade over existing RTX 4080 Super outside of DLSS 4 games with Multi Frame Generation Much slower than RTX 4090, much less the RTX 5090 Higher power draw requires a more capable power supply 16GB memory capacity underwhelms in a $1,000 GPU Endret 22 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden (endret) Dette begynner å se meget bra ut for 9070 XT i Mars? Endret 22 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden (endret) Da kan alle som fikk RTX 4080 Super til Jul pga 12k under Black week(som vell nå fortsatt er en ok pris) puste lettet ut ser det ut som, det er omtrent ikke forbedring. Endret 22 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden simalarion skrev (1 minutt siden): Da kan alle som fikk RTX 4080 Super til Jul pga 12k under Black week(som vell nå fortsatt er en ok pris) puste lettet ut ser det ut som, det er omtrent ikke forbedring. Alle som kan lese specs visste dette for flere måneder siden da de ble sluppet. Men kortet er faktisk enda mer ræva enn jeg hadde forestilt meg. Glad jeg fikk tak i 4090 til 16k for noen uker siden. 2 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21 timer siden Forfatter Del Skrevet 21 timer siden Ja dette er kjipt for de som forhåndbestilte RTX 5080 på Proshop for over 19 k, jeg hadde ikke gitt over 19 K for dette kortet, tror brukt markedet for RTX 4090 går seg varmt nå ... Er selv lettet for at valget mitt ser ut til å være bedre en jeg trodde, så er også nå planen å leke litt med Rendering/AI 1 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Da er det vel ikke noe mer spennende som skjer før i slutten av mars? 5070 er vel ikke akkurat noe å vente på... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21 timer siden Forfatter Del Skrevet 21 timer siden (endret) 9070 XT blir spennende ja, slik det ser ut nå kan det yppe seg med RTX 5080 i spilling med antatt bedre RT ytelse (en tidligere AMD kort) så er det jo faktisk mulig at de kunne gitt ut kortet til 899$ som først planlangt, men noe prispresser som de har lovet blir det jo uansett ikke da.. Det blir spennende å se, håper de legger seg lavt å da potensielt kan ta marked fra både 5070 & 5080 Endret 21 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Fra Komplett.no: Hvor mange kort har dere til lansering? - Vi vil ha EKSTREMT få 5090 kort ved lansering, og litt flere 5080 kort. Det eneste vi kan være sikre på er at det ikke vil være nok kort til alle som ønsker å få tak i ett ved lansering. Og Proshop har vel 10 til sammen eller noe. Lykke til med å få tak i 5090 sier jeg bare. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden De har 27 stk. tilgjengelig for Komplett-PC, i hvert fall. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden simalarion skrev (54 minutter siden): Dette begynner å se meget bra ut for 9070 XT i Mars? Nå ja, det er et par ting å tenke på med 9070: Dette blir siste generasjon med RDNA, etter 9070 går AMD tilbake til samme arkitektur for datasenter og forbruker. Det vil si at alle forbedringer som kommer til fremtidige arkitekturer vil mest sannsynlig ikke komme til RDNA4 (på samme måte som at RDNA3 mest sannsynlig ikke får FSR4). FSR4 skal være en betydelig forbedring fra FSR3, men nå har Nvidia kommet med en kraftig forbedring av DLSS. Hvis de er like gode (jeg tviler) er det heller ikke like bakoverkompatibelt som DLSS. Bruktverdien på Radeon-kort er også relativt dårligere enn Nvidia-kort. 1 Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) Det blir nok ikke no problem å få kjøpt RTX 5090 i morgen tror jeg vis man ikke byr seg om pris(og det gjør man vel ikke i denne prisklassen uansett?). Er kunn di som blir solgt til MSRP som det vil være kamp om og flere av di skal jo som vanlig selges til høyere pris på Finn i etterkant til di som faktisk vil bruke kortet. Slik har det blitt dessverre. Endret 20 timer siden av Paccoo Lenke til kommentar
Scrub Lord Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 1 hour ago, simalarion said: Ja dette er kjipt for de som forhåndbestilte RTX 5080 på Proshop for over 19 k, jeg hadde ikke gitt over 19 K for dette kortet, tror brukt markedet for RTX 4090 går seg varmt nå ... Er selv lettet for at valget mitt ser ut til å være bedre en jeg trodde, så er også nå planen å leke litt med Rendering/AI Indeed, glad jeg fikk bestilt for MSRP, hehe Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden N o r e n g skrev (28 minutter siden): Bruktverdien på Radeon-kort er også relativt dårligere enn Nvidia-kort. Dette stemmer overhodet ikke. Solgte Vega 56 med 1500 kroner i profitt (dette var riktig nok under mining boomen). Solgte nå nettopp et 6950 XT til 500kr mindre enn jeg ga for det i 2023. Min erfaring er at AMD holder seg bedre i verdi enn Nvidia gjør. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden TheKims skrev (13 minutter siden): Dette stemmer overhodet ikke. Solgte Vega 56 med 1500 kroner i profitt (dette var riktig nok under mining boomen). Solgte nå nettopp et 6950 XT til 500kr mindre enn jeg ga for det i 2023. Min erfaring er at AMD holder seg bedre i verdi enn Nvidia gjør. Ja, da kjøpte du jo 6950XT for lanserings prisen på 12000 kr eller hva det var 🤣 Lenke til kommentar
MJ7O9B8C Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Kjøpte 3080 12BG til 10 200,- i august 22, da jeg ikke gadd å vente lenger. Tror jeg venter enten på 9070 XT eller det "uungåelige" 5080 Super/Ti om 9-12 måneder. 5080 er knapt verdt 12-13 000,- kr og 16 GB med så mange råtne UE5-spill/porter blir i overkant risky om jeg ser 4-5 år fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå