Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

For de som fikk bestilt de RTX 5080 kortene som ble lagt ut på Proshop.no hva er status på kjøpet?, betyr det at dere fikk holdt av et kort å at feks Proshop kan sende det tidlig 30.Jan??

@Methilian - i alle fall du som forsøkte deg ser jeg når jeg tråler litt bakover i tråden her?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
simalarion skrev (2 timer siden):

For de som fikk bestilt de RTX 5080 kortene som ble lagt ut på Proshop.no hva er status på kjøpet?, betyr det at dere fikk holdt av et kort å at feks Proshop kan sende det tidlig 30.Jan??

@Methilian - i alle fall du som forsøkte deg ser jeg når jeg tråler litt bakover i tråden her?

Ser slik ut på bestillingen min.

Valgte å betale med Klarna om 30 dager så jeg kan forsøke å kjøpe fra en annen butikk den 30. så kan jeg eventuelt kansellere bestillingen. Har mest lyst på et MSI kort, men tar det jeg får siden jeg kun har en 1070 nå og jeg har en 9800X3D på vei i posten.

Screenshot_20250126-170759.png

Endret av Methilian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, simalarion said:

Bestillingen står fremdeles, med følgende status:Screenshot2025-01-26175831.png.8f99ae4980c46f642e76744d73e0b72e.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg må krype til korset og kjøpe 5080 jeg også. Det står vel mellom det eller overpriset brukt 4090. Markedet oppleves egentlig som ganske kjipt for tiden, og jeg skulle ønske det var flere alternativer å velge mellom. Fornuften min stopper meg fra å blåse 30k på et skjermkort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mtp prisen her så vil jeg si 5080 er relativt billig (Koster fortsatt skjorta, men du skjønner) 
Håperbare ikke den prisen innebærer en kjøler som absolutt ikke holder følge med kortet 

For du som kjøpte Zotac så hadde jeg dessverre store problemer med 980 versjonen av Zotac, men det er jo en del år siden nå :)

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Pennywise said:

Mulig jeg må krype til korset og kjøpe 5080 jeg også. Det står vel mellom det eller overpriset brukt 4090. Markedet oppleves egentlig som ganske kjipt for tiden, og jeg skulle ønske det var flere alternativer å velge mellom. Fornuften min stopper meg fra å blåse 30k på et skjermkort. 

Nettop derfor jeg gikk for en 5080. Da sto det mellom referansemodellene, og ønsker egentlig å holde meg unna Asus, EVEGA eksisterer jo ikke lenger. Så det naturlige valget falt på Zotac. Uansett, så vet jeg at 6090 blir den virkelige etterfølgeren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Alesis said:

Ser ikke ut som du får den, det står ikke "reservert på lager"

Mulig det, var kanskje ikke rask nok. Vi får se om den blir fjernet eller om det går gjennom

Endret av Parelii
Lenke til kommentar
1 minute ago, Parelii said:

Mulig det. Vi får se om den blir fjernet eller om det går gjennom

Du får tilby Komplett å ta en 5090 tuf som erstatning om de rotet til bestillingen (utrolig at de enda ikke kan telle).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Alesis skrev (18 minutter siden):

Ser ikke ut som du får den, det står ikke "reservert på lager"

Tror jeg faktisk du har rett i, jeg fikk RTX 4090 Rouge Stix OC til 19k (ville heller hatt dette kortet som dukket opp her men tok ikke sjangsen på å vente lenger når jeg fikk mulighet, vill ikke ha RTX 5080 med "bare" 16 GB) å der var status grønn resevert på lager hos Komplett ..

Ja krev å få tilsvarende RTX 5090!, det er verdt et forsøk (om du har psu til det + godt luftig kabinett da, jeg ønsker meg faktisk ikke et slikt kort da de faktisk drar opp mot grensen til det 12V kablen er anbefalt for å alt det negative det fører med seg)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev (1 minutt siden):

Tror jeg faktisk du har rett i, jeg fikk RTX 4090 Rouge Stix OC til 19k (ville heller hatt dette kortet som dukket opp her men tok ikke sjangsen på å vente lenger når jeg fikk mulighet, vill ikke ha RTX 5080 med "bare" 16 GB) å der var status grønn resevert på lager hos Komplett ..

Ja krev å få tilsvarende RTX 5090!, det er verdt et forsøk (om du har psu +godt luftig kabinett da, jeg ønsker meg faktisk ikke et slikt kort da de faktisk drar opp mot grensen til det 12V kablen er anbefalt for å alt det negative det fører med seg)

Hvorfor vil du ha dette i steden? 

Det var vel 14 stk som bestilte på likt så tviler på man får noe annet isteden...

Lenke til kommentar
Alesis skrev (1 minutt siden):

Hvorfor vil du ha dette i steden?

Hovedsakelig pga Asus kortet du fikk tak i hadde passet bedre i mitt kabinett, men jeg fikk det fint inn etter jeg flytett PSU lenger opp, så ble veldig bra til slutt. Så har jeg hørt positive ting om den TUF versjonen

• Liker 1
Lenke til kommentar

(rykte børsen) AMD hadde planer om å selge 9070 XT til 899$, tusen kroner mindre en RTX 5080.  9070 XT skal yte nært 7900 XT men da med forbedret RT så blir vell ca et RTX 4080 det da (?)

https://videocardz.com/newz/retailer-confirms-powercolor-radeon-rx-9070-xt-red-devil-limited-edition-is-in-stock-talks-amd-pricing-strategy

Det er dyrere en RTX 5070 TI som er satt til  749$ .. såååå da er det vell bekreftet at dette er grunnen til at AMD dro ut pluggen å feiet presentasjonen under teppet på CES.

Lenke til kommentar
simalarion skrev (1 time siden):

(rykte børsen) AMD hadde planer om å selge 9070 XT til 899$, tusen kroner mindre en RTX 5080.  9070 XT skal yte nært 7900 XT men da med forbedret RT så blir vell ca et RTX 4080 det da (?)

https://videocardz.com/newz/retailer-confirms-powercolor-radeon-rx-9070-xt-red-devil-limited-edition-is-in-stock-talks-amd-pricing-strategy

Det er dyrere en RTX 5070 TI som er satt til  749$ .. såååå da er det vell bekreftet at dette er grunnen til at AMD dro ut pluggen å feiet presentasjonen under teppet på CES.

Jeg tipper AMD forventet litt høyere pris på 5080/5070ti og utsatte lansering litt i panikk.

5070 ti er antakelig største konkurrent til 9070 xt. AMD kan ikke lene seg på mer vram, slik de kan gjøre mot 12 b 5070.

9070 xt må altså prises lavere enn 5070ti. Hvor mye lavere avhenger av ytelsen på 5070 ti. Ved lik ytelse prises nok 9070 xt 50 dollar under. Ved dårligere ytelse må prisen enda lenger ned.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...