Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere er gale som bruker så penger, se blind på FPS counter så er du dum. Etter en stund så er vel kortet mehh.. får ikke en magisk følelse, får ikke den store aha opplevelse slik det var fra 30- tll 40 serien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/vendors-safeguard-16-pin-connector-on-rtx-5090-with-thermal-pads-helps-dissipate-excess-heat

Vendors safeguard 16-pin connector on RTX 5090 with thermal pads — helps dissipate excess heat
some custom RTX 5090 models feature thermal pads on the backside of the 16-pin power connector. The reason behind the decision is strictly a cautionary one to help with cooling. Melting 16-pin connectors last generation spooked many customers, which has prompted vendors to add extra security measures.

Lenke til kommentar
Thor. skrev (Akkurat nå):

https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/vendors-safeguard-16-pin-connector-on-rtx-5090-with-thermal-pads-helps-dissipate-excess-heat

Vendors safeguard 16-pin connector on RTX 5090 with thermal pads — helps dissipate excess heat
some custom RTX 5090 models feature thermal pads on the backside of the 16-pin power connector. The reason behind the decision is strictly a cautionary one to help with cooling. Melting 16-pin connectors last generation spooked many customers, which has prompted vendors to add extra security measures.

Med andre ord: De løy altså? alt var ikke bare bruker feil ?

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (13 minutter siden):

Jeg vet det, men det er økning i minimum FPS jeg syntes gikk veldig opp, men mulig jeg ser meg blind på grafene

Kanksje du burde se mer på: Hva behøver jeg?? Trenger jeg virkerlig? Hva slags kort har jeg nå og er det et problem med den ?

Lenke til kommentar

I kontrast til OC versjon av RTX 4090 som jeg har Rog Stix, slo på OC nå og kjørte steel nomad:

image.thumb.png.451c45adb0fee1d6405567a3af36e0b0.png

370 W Maks med OC i følge HW monitor..

Som Scrub Lord viste til tidligere, med såpass mye W bruk fra før er det bedre roe ned strømfobruken en å drive med OC på 5090 RTX som allerede bruker for mye strøm, man mistet ikke altfor mye FPS heller kontra effekt man satte ned, se på videon han linket til, jeg viller heller gjort det en startet med OC på det kortet..

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

En annen ting jeg lurte på, disse tunge monstrer 3'rd kjølere er nå tungre enn 40-serien. Hvordan skal de få kortene u horisontalt løsning uten at det knekker? rister på hodet at de ikke kommer med bedre løsning. Jeg tipper vi ser knekte kort en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...