Pennywise Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Spent på hvor mange FE som blir tilgjengelig for salg i Norge. Under 10? Blir jo som å skulle vinne i Lotto, dette. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden DeviantFractal skrev (28 minutter siden): Hoppet fra 3090 til 4090 var uvanlig stort visstnok. Rundt 81 % i følge JayzTwoCents. Normalen har vært på 25 %, mens det nå i snitt er på 32,5 % (varierer mellom alt fra 25-40 % avhengig av hvilket spill). Var egentlig ganske sikker på at det ble 5090 på meg, men vurderer enten å beholde 4070 Ti Super, eller gå for 5080. Med tanke på dårlig tilgang på kort, så blir det vel uansett ikke oppgradering med det første. 5080?? Det kommer jo til å være 3% bedre enn 4080 super... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Så nVidia vill ikke at tester på RTX 5080 skal slippes før omtrent release, av det jeg har sett til nå så tyder mye på at det ikke er pga RTX 5080 yter så fantastiks bra :).. Av det vi har sett så langt kunne vell like gjerne nVidia heller produsert mye mer av RTX 4080 Super & RTX 4090 å heller solgt disse litt billigere så flere kan være med på morroa?? Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden JarleGutt skrev (13 minutter siden): Er det virkelig slik at det er omtrent ingen 4090 kort i butikker i Norge til salgs?.. Produseres visst ikke lenger. Må bli Finn. 5 års reklamasjonsrett vet du. Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Optimum Tech sin test er pen og ryddig og ærlig. Han er jo en SFF-type, så varme og watt er viktig. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden simalarion skrev (2 minutter siden): Så nVidia vill ikke at tester på RTX 5080 skal slippes før omtrent release, av det jeg har sett til nå så tyder mye på at det ikke er pga RTX 5080 yter så fantastiks bra :).. Av det vi har sett så langt kunne vell like gjerne nVidia heller produsert mye mer av RTX 4080 Super & RTX 4090 å heller solgt disse litt billigere så flere kan være med på morroa?? 5090 skulle ha hett 4090 super 5080 skulle ha hett 4080 ti super. Jweg vedder på at snittøkningen i 4k er rundt 5%. Dvs ingenting. 63 fps istedenfor 60 liksom.. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Parelii skrev (23 minutter siden): Disse prisene fikk meg faktisk til å le høyt. Galskapen lenge leve 😄 1 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Alesis skrev (5 minutter siden): 5080?? Det kommer jo til å være 3% bedre enn 4080 super... Kommer nok ikke til å være noen heftig performance bump der nei, men det er likevel bedre ytelse til samme pris, samt tilgang på hele spekteret av DLSS4 og eventuelle fordeler Neural Rendering kommer til å ha. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden (endret) Alesis skrev (18 minutter siden): 5090 skulle ha hett 4090 super av det jeg har sett her RTX 4090 et mye bedre kort en RTX 5090.. Legg merke til i tester når de snakker om Watt bruk, Strøm bruken er helt insane å viser at prosent opp i ytelse også er prosent opp i strøm forbruk, det er egentlig ikke en forbedring men en forverring .. Edit: Av det jeg har lest ang Strømfobruk til nå så er dette noe som nevnt som jeg ser om mest negativt. Det er stikk i strid til RTX 4090 som på tross av bedre ytelse ikke brukte veldig mye mer strøm en forigge generasjons high end kort. RTX 5090 er nå helt oppi grensa til at limit på 12v - 600W utgangen på PSU ikke holder.. det er ikke bra. Om ikke noe smelter eller brenner opp her :): Endret 3 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) GN anmeldelsen: Endret 3 timer siden av DeviantFractal Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 31 minutes ago, DeviantFractal said: GN anmeldelsen Ingen tvil om at TUF er kortet man skal ha hvis man først skal ha. Med tredjepart prisene og tuf råtass kjøling på så lite volum blir dette en vinner blant alternativene. Men at dette er en overpriset 4090TI er det liten tvil om. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 45 minutter siden Del Skrevet 45 minutter siden JarleGutt skrev (3 timer siden): Man vet ikke om det var kort som var brukt til mining... Hva vill du helle kjøpe? Et kort som er brukt til mining hvor det utbyttet 80/90% av ytelsen konstant? Eller et som er brukt til gaming hvor det yter 1-100% ujevnt hele tiden? Er rimmelig sikker på at gaming drar mer "skade" på et kort en hva mining gjør Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 39 minutter siden Del Skrevet 39 minutter siden 4 minutes ago, MrMidget said: Er rimmelig sikker på at gaming drar mer "skade" på et kort en hva mining gjør Kortene jeg minet på i "gamle dager" fikk nok kjørt seg noe mer enn dagens gaming bruk. Minnet går gjerne på maks varme hele tiden. 4090 hadde uansett ingen problemer med minne-temperatur, men 5090 sliter delvis. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 38 minutter siden Del Skrevet 38 minutter siden Hardware unboxes folka er så talentløse, hvor er benchmark av Cyberpunk i RT Overdrive? Hvor er Indy med Path Tracing? Linus hadde ihvertfall test av diverse AI programmer og workstations. Selv om de også manglet en skikkelig test. Heldigvis var den en dude som utførte en skikkelig test: Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 18 minutter siden Del Skrevet 18 minutter siden Kjøleløsningen på FE-kortet er rimelig imponerende, størrelsen på kortet tatt i betraktning. Hvis jeg skulle rive ut et 5090, er det nok dette som frister mest for min del. Det aller beste hadde vært en kort med vannblokk siden jeg allikevel kjører custom loop, men disse vil vel koste helt hinsides mye ekstra. Alle disse tredjepartskortene er kjempestore med cheesy ordtak på dårlig engelsk og masse RGB og annen dill jeg føler meg alt for gammel for. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå