simalarion Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden (endret) 19 K er ikke ikke 25 K ... Som jeg har nevnt gjennom mange ganger så ser jeg et poeng med RT derfor så ventet jeg spent på 9070 XT som skal være mye bedre på RT men det ble utsatt til Mars å det gidder jeg ikke vente på nå. 79000 XTX er ikke et kort jeg ønsker da det er dårlig på RT, jeg vill spille i 4K med RT på. Endret 6 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Asrock 870E Nova kortet er det kortet man bør kjøpe om man ikke MÅ ha det råeste, det er av flere sett på som beste kort for pengene og har mye features for prisen. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Just now, simalarion said: 19 K er ikke ikke 25 K ... Som jeg har nevnt gjennom mange ganger så ser jeg et poeng med RT derfor så ventet jeg spent på 9070 XT som skal være mye bedre på RT men det ble utsatt til Mars å det gidder jeg ikke vente på nå. 79000 XTX er ikke et kort jeg ønsker da det er dårlig på RT, jeg vill spille i 4K med RT på. Jeg refererte til 5090 med tanke på 25k+ Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden JarleGutt skrev (Akkurat nå): Jeg refererte til 5090 med tanke på 25k+ Ja ok... ja (for min del som nevnt før her også) så måtte jeg kastet all fornuft over bord for å gi 30 K for et skjermkort. Derfor ventet jeg spent på 9070 XT, det er bare så jævlig trist at det virker til at AMD har en markedsavdeling som ikke forstår seg på det de skal i det hele tatt, markeded å det å sikre seg markeds andeler. Om 9070 XT hadde kommet ut som første ryktet sa 23.Jan (Som er i dag) samt hatt den gode RT ytelsen som rykte testene antok så hadde det blitt dette kortet, det haddet spart meg for en del ja Lenke til kommentar
wampster Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden JarleGutt skrev (6 minutter siden): Asrock 870E Nova kortet er det kortet man bør kjøpe om man ikke MÅ ha det råeste, det er av flere sett på som beste kort for pengene og har mye features for prisen. Beklager OT, men virker som dere har mer peil på HK enn det jeg har. Sist jeg bygde PC var med gtx980. Hva er den store forskjellen mellom MSI kortet og Asrock kortene her? Alle variantene har Pcie5, flere m2 spor, dd5 støtte, wifi, mange tilkoblinger, etc? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 3 minutes ago, simalarion said: Ja ok... ja (for min del som nevnt før her også) så måtte jeg kastet all fornuft over bord for å gi 30 K for et skjermkort. Derfor ventet jeg spent på 9070 XT, det er bare så jævlig trist at det virker til at AMD har en markedsavdeling som ikke forstår seg på det de skal i det hele tatt, markeded å det å sikre seg markeds andeler. Om 9070 XT hadde kommet ut som første ryktet sa 23.Jan (Som er i dag) samt hatt den gode RT ytelsen som rykte testene antok så hadde det blitt dette kortet, det haddet spart meg for en del ja Det som er litt vanskelig med 9070 kortene er at RT skal være bedre enn 7900 XTX, men ytelse generelt er vel litt lavere. Så de må legge seg under både 5070 og 7900 XTX i pris for at det er fornuftig. AMD ønsker ta markedsandel i medium markedet, men samtidig må de tjene penger. Og ja alt tyder på at prisene de hadde planlagt først for 9000 serien kortene var for høy sammenlignet med 5070. Vi får se hvordan det går, jeg har 7900 XTX og kan ikke innbille meg det er noe poeng for meg å bytte til noe annet denne generasjonen. Like trist som det etter mye sjekking av reviews, er lite poeng å oppgradere min 7700X til en 9800X3D når jeg spiller i 1440p/ultrawide. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 5 minutes ago, wampster said: Beklager OT, men virker som dere har mer peil på HK enn det jeg har. Sist jeg bygde PC var med gtx980. Hva er den store forskjellen mellom MSI kortet og Asrock kortene her? Alle variantene har Pcie5, flere m2 spor, dd5 støtte, wifi, mange tilkoblinger, etc? Ikke noen ekspert på forskjellene, men jeg personlig hadde gått for Asrock over MSI, spesielt med tanke på Asrock Nova kortet. Det er mye for pengene og Asrock har et bedre rykte enn MSI, så langt jeg vet. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden JarleGutt skrev (20 minutter siden): Ikke noen ekspert på forskjellene, men jeg personlig hadde gått for Asrock over MSI, spesielt med tanke på Asrock Nova kortet. Det er mye for pengene og Asrock har et bedre rykte enn MSI, så langt jeg vet. Synes bare 2.300kr ekstra for (slik jeg ser det) det samme virker litt snodig. Men sikkert noe jeg ikke skjønner/overser Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 2 minutes ago, wampster said: Synes bare 2.300kr ekstra for (slik jeg ser det) det samme virker litt snodig. Men sikkert noe jeg ikke skjønner/overser 600 serie brikkesett mot 800 serien. Nova har vel bedre nettverk/LAN. Flere NVME Bedre og flere USB(?) +++ Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden JarleGutt skrev (32 minutter siden): Det som er litt vanskelig med 9070 kortene er at RT skal være bedre enn 7900 XTX, men ytelse generelt er vel litt lavere. Så de må legge seg under både 5070 og 7900 XTX i pris for at det er fornuftig Derfor er det rart at AMD valgte 16 GDDR6 på 9070 XT for så å prise det antatt for høyt i forhold til 5070 TI, hadde de lagt på det samme som 7900 XT 24 GDDR6 så kunne de også godt høyere ut. Det var vell nettopp at de skulle legge seg på en veldig lav pris at de valgte "bare" 16 men så legger de seg ikke på en lav pris alikevell + har ikke noe B plan heller ehhh ... Jeg trodde de var på god veil å selge med nesten tap for å skape seg stor Markeds andel i mid-range å komme seg godt inn i markedet igjen.. Men i steden dilter de etter nVidia priser å taper markeds andeler så det synger etter.. Lenke til kommentar
Cissa90 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden wampster skrev (49 minutter siden): Synes bare 2.300kr ekstra for (slik jeg ser det) det samme virker litt snodig. Men sikkert noe jeg ikke skjønner/overser Om du ikke vet om du trenger det, så klarer du deg fint med et mindre HK. MSI x670e gaming plus er også et knall kort. Du kan gå enda lavere også om du ønsker. Gjerne fortsett i tråden din her så kan vi alltids hjelpe mer 1 Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Cissa90 skrev (1 time siden): Bestilte faktisk siste Nova fra Dustin i morges... Men ser her at Deal har inne på fjernlager: https://deal.no/asrock-x870e-phantom-gaming-nova/cat-p/c/p1005037602?pjclid=abcb2e83-e607-44fa-83e3-6a9e76efbe89_dc24322e1fdb1798 I går kveld stod det at de hadde 13 stk på lager. Prisen er også satt ned 2-300kr. Hehe ja, fikk med meg at Dustin hadde inne i går. Jeg bestilte det for 4900,- fra Proshop for en tid tilbake, så hadde håpet å få det til den prisen. CPU-en (9800X3D) som jeg bestilte for over en måned siden har heller ikke kommet, men det ser ut til at flere nettbutikker får inn snart, og da må jeg kanskje bite i det sure eplet og bestille HK fra en annen butikk til høyere pris. Blir spennende å lese reviews av 5090 FE i dag klokken 15:00 når embargoen løftes. Endret 4 timer siden av Pennywise 2 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 23 minutes ago, Pennywise said: Blir spennende å lese reviews av 5090 FE i dag klokken 15:00 når embargoen løftes. Ja, blir spennende, spesielt med tanke på vs 4090. Jeg blir overrasket om dette blir bare positiv omtale, regner med pris trekker kraftig ned, og kanskje performance ikke er så bra som mange håper på. Vi får se... 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Ang Review på RTX 5090 så blir det spennende å se om 32 GDDR7 har noe å si på 4k, kan jo egentlig anta at 24 holder, så hjelper det noe at det er GDDR7 så noe av Økningen på Ytelsen spesielt på RTX 5080 ligger vell blant annet der (ny GDDR). Edit: Som "Gamer" må jeg si at jeg liker svært dårlig denne overgangen til at HighEnd kort til gaming går sømløst over til dyre GPU man kan bruke til Jobb sammenheng, som nVidia virker til å bruke som en slags unskyldning til å fortsette denne prisingen. Jeg hadde satt pris på at de som skal bruke kortene til å spille igjen fikk kort kun dedikert til dette samt at High end pris gikk tilbake tli normalen, om du tar med normale økningen på valutta skulle vell da High-End Maks ligget på 10-11 tusen i dag... Jeg vet feks at på jobben til Dama har de kjøpt flere RTX 4090 for å bruke i jobb sammeheng (forskning), der de før måtte kjøpe mye dyrere dedikerte skjermkort til denne jobben.. Endret 1 time siden av simalarion Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 44 minutes ago, simalarion said: Ang Review på RTX 5090 så blir det spennende å se om 32 GDDR7 har noe å si på 4k, kan jo egentlig anta at 24 holder, 32 er nok mest av interesse for ai (støtter større modeller) og sikkert andre lignende anvendelser - vil neppe ha noe å si for spill de nærmeste årene. Så da blir det "kjekt å ha". 32 er egentlig for snau økning og slik beholder de behovet for dedikerte kort til ai - med 48 ville de startet å kannibalisere eget marked. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 37 minutter siden Del Skrevet 37 minutter siden LTT testen er ute: Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 34 minutter siden Del Skrevet 34 minutter siden (endret) 4090 var en større oppgradering fra 3090 enn 5090 fra 4090. Trodde den skulle være bedre. Blir ikke kjøp.eg... Endret 29 minutter siden av Alesis Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 32 minutter siden Forfatter Del Skrevet 32 minutter siden (endret) Damn jeg sliter med han masete fyren der (som dukker opp overalt), hjelper ikke at det i tillegg skal være masse "ungdommelige" lyd effekter & kryssklipping... Meen kommer meg vell gjennom siden det er skjermkort han snakker om hehe Edit: Er vell som forventet at 32 GB ikke gjør altfor mye så lenge vi ikke går over 4K Endret 28 minutter siden av simalarion Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 31 minutter siden Del Skrevet 31 minutter siden Som jeg skrev, tror noen blir skuffet.... 1 Lenke til kommentar
Scrub Lord Skrevet 28 minutter siden Del Skrevet 28 minutter siden 1 hour ago, simalarion said: Ang Review på RTX 5090 så blir det spennende å se om 32 GDDR7 har noe å si på 4k, kan jo egentlig anta at 24 holder, så hjelper det noe at det er GDDR7 så noe av Økningen på Ytelsen spesielt på RTX 5080 ligger vell blant annet der (ny GDDR). Edit: Som "Gamer" må jeg si at jeg liker svært dårlig denne overgangen til at HighEnd kort til gaming går sømløst over til dyre GPU man kan bruke til Jobb sammenheng, som nVidia virker til å bruke som en slags unskyldning til å fortsette denne prisingen. Jeg hadde satt pris på at de som skal bruke kortene til å spille igjen fikk kort kun dedikert til dette samt at High end pris gikk tilbake tli normalen, om du tar med normale økningen på valutta skulle vell da High-End Maks ligget på 10-11 tusen i dag... Jeg vet feks at på jobben til Dama har de kjøpt flere RTX 4090 for å bruke i jobb sammeheng (forskning), der de før måtte kjøpe mye dyrere dedikerte skjermkort til denne jobben.. Jeg er helt enig. Nvidia kunne ha delt selskapet i to dersom de ønsket, men det er sannsynligvis en strategisk plan med tanke på både prissetting og inntektsstrøm. På arbeidsplassen min, innen kommunikasjonsteknologi, har vi også investert i flere PC-er med 4090-kort, som vi benytter til ulike FOU AI-prosjekter. Selv om det er noe vi ikke fokuserer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå