Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

pssh skrev (4 minutter siden):

Sitter på ett 3080 10GB selv, og tanken var p oppgradere til 5080 denne runden. Men brått litt usikker. Ville folket her gått for 5080 fra 3080? 

Nei, jeg ville kjøpt 4090 til ca samme pris på.finn. Mye raskere enn 5080.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pssh skrev (14 minutter siden):

Sitter på ett 3080 10GB selv, og tanken var p oppgradere til 5080 denne runden. Men brått litt usikker. Ville folket her gått for 5080 fra 3080? 

Visst du er fornøyd med ytelsen så er det ikke noe poeng å oppgradere. 3080 er fortsatt et bra skjermkort, men det begynner å slite litt i de nyeste spillene pga at det kun har 10GB Vram. Er litt glad for at jeg ikke fikk tak i 3080 under mining boomen og måtte vente et år og heller gikk for 6950 XT for rundt 6K.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (7 minutter siden):

Visst du er fornøyd med ytelsen så er det ikke noe poeng å oppgradere. 3080 er fortsatt et bra skjermkort, men det begynner å slite litt i de nyeste spillene pga at det kun har 10GB Vram. Er litt glad for at jeg ikke fikk tak i 3080 under mining boomen og måtte vente et år og heller gikk for 6950 XT for rundt 6K.

Delvis fornøyd enda. Spiller 1440p, og kjenner jo at det begynner å slite litt i enkelte titler. Jeg er nok en av de som blir frustrert når fps stadig dropper litt

Edit: får vente til det kommer noe reviews og benchmarks uansett.

Endret av pssh
Lenke til kommentar
13 minutes ago, TheKims said:

Er litt glad for at jeg ikke fikk tak i 3080 under mining boomen og måtte vente et år og heller gikk for 6950 XT for rundt 6K.

Hadde du kjørt et 3080 under mining boomen hadde det kortet i dag betalt seg en 5-6 ganger med prisutviklingen på btc (gitt at du ikke solgte), og du kunne solgt kortet til full pris når mining ikke lenger var mulig. Savner den tiden :D 

Lenke til kommentar
Mala skrev (45 minutter siden):

Ja altså for oss som kjøpte FE kortet kan man nå altså risikere å få solgt med profitt.

Hva kan man forvente å få for et 4090 FE?

Lå 2-3 ute for kort tid siden på finn som er borte nå, mener de lå omkring 20.000.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Paxville said:

Lå 2-3 ute for kort tid siden på finn som er borte nå, mener de lå omkring 20.000.

Det er nok definitivt selgers marked nå så 20k høres realistisk ut. Kanskje til og med mer gitt norsk reklamasjonsrett. Men 18k høres nok ut som en mer korrekt pris så 20 vil kreve noe flaks.

Endret av ps5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
pssh skrev (13 minutter siden):

Delvis fornøyd enda. Spiller 1440p, og kjenner jo at det begynner å slite litt i enkelte titler. Jeg er nok en av de som blir frustrert når fps stadig dropper litt

Edit: får vente til det kommer noe reviews og benchmarks uansett.

Synd at Nvidia skal være så gnien på Vram. Er ille når 3060 yter bedre enn 3080 fordi Nvidia gimpet 3080 med kun 10GB Vram. Husker ikke helt hvilket spill det var, men tror det var Hogwarts Legacy hvor 3060 faktisk ytet bedre enn 3080. 

Lenke til kommentar
ps5 skrev (9 minutter siden):

Hadde du kjørt et 3080 under mining boomen hadde det kortet i dag betalt seg en 5-6 ganger med prisutviklingen på btc (gitt at du ikke solgte), og du kunne solgt kortet til full pris når mining ikke lenger var mulig. Savner den tiden :D 

Jeg hadde 2stk 3060, 1stk 3060TI, 1 stk Vega 56 og 3stk 580 som minet for fulle mugger. Greit nok om vinteren når man trenger varmen, men var ikke like koselig sommer halvåret.

Lenke til kommentar
Paxville skrev (3 timer siden):

Jeg fikk tilbud om 18500,- for mitt, men har deaktivert annonsen. Ser an reviews og mulig pris spike på brukten. 

Endret av Mala
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (12 minutter siden):

Tenker jeg kommer til å legge mitt 4090 Suprim ut for ca 20 lapper, og så kanskje gå litt ned om det ikke blir solgt.

Ja, et asus rog strix 4090 gikk nettopp for 19000.fant jeg ut 

• Liker 1
Lenke til kommentar
pssh skrev (2 timer siden):

Jeg vil si at oppgradering til 4080/4080Super også ville gitt mening, og desto større til 5080 (eventuelt også 5070Ti).

Du må nesten vurdere det selv om spillene du spiller har stor nok fordel av det. Utover ytelse så er det også en faktor om en kommer i konflikt med 10GB VRAM størrelsen (16GB anbefales).

Her review av RTX 4080 Super: https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4080-super-founders-edition/

Endret av Svein M
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...