TommyM Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Veldig lett å se hvorfor 3080 var et godt kjøp til MSRP på den grafen + hvorfor de gimpet den med 10GB VRAM, ellers hadde langt mindre kjøpt 3090. Same shit nå med 32/16GB bare til latterlig pris. 5090 er xx80Ti-klasse, de kan kalle det workstation-kort så mye de vil, men da hadde det vært 100% av kjernene med 48-64GB VRAM. Ser mer ut som vi har fått xx80Ti, svak xx70, xx50 og xx40 denne generasjonen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden NVIDIA lager til to grupper. Forbruker og bedrift, altså consumer og entreprise. Fremover er nok realiteten at forbrukere må ta til takke med ufullstendige brikker siden det andre segmentet har dypere lommebøker og nær ubegrenset etterspørsel. 1 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden TheKims skrev (7 timer siden): FG kommer med masse artifacts og økt input lag, så det er en ganske ubrukelig feature. Når de nå skal skvise inn 3 falske frames så kan det umulig bli noe bra. Nei, det gjør jo ikke det. Ikke med DLSS i alle fall. FSR er verre. Selv ikke med DLSS MFG er det en vesentlig økning i input lag, og artefakter er det såpass lite av at det ikke er noe man legger merke til med mindre man leter. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Komisk at NVIDIA selger teknologi for å bedre latency samtidig som de har andre gimmicker hvor det ikke er så farlig om forsinkelsen blir seig og mannevond. NVIDIA kan få seg til å selge hva som helst av selvmotsigende skrot så lenge folk er villig til å betale for elendigheten. Rasterytelse og fornuft må vike for gimmicker. Samtlige teknikker skaper flere problemer enn de løser enten det er forsinkelse, ujevnt tempo, hakking eller ytelsestap. G-Sync, Reflex, DLSS, G-Force Experience (Optimalisering og skjermopptak), med flere. It was the best off times, it was the worst of times. NVIDIA har blitt som ASUS. Det beste og det verste rørt sammen i ei gryte og de tar seg godt betalt. Like forvirrende som powerbanken her som ikke greier å bestemme seg for hvor mye lading som er igjen men hopper mellom 15%, 16%, 18% i displayet om og om igjen. Den mener nok 17% Quote Reflex technologies optimize the graphics pipeline for ultimate responsiveness, providing faster target acquisition, quicker reaction times, and improved aim precision in competitive games. Reflex 2 introduces Frame Warp (coming soon!), which further reduces latency based on the game’s latest mouse input. Endret 9 timer siden av BadCat Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden Synd at AMD plutteslig ble gjerrige på GDDR, slik det ser ut nå så kunne et 9070 XTX (med antatt forbedret RT) 24 GB GDDR til 10 -11 K gjort rent bord?. Det er det kortet de fleste 4k gamere ville kjøpt slik det ser ut nå (?) Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 21 minutes ago, simalarion said: Synd at AMD plutteslig ble gjerrige på GDDR, slik det ser ut nå så kunne et 9070 XTX (med antatt forbedret RT) 24 GB GDDR til 10 -11 K gjort rent bord?. Det er det kortet de fleste 4k gamere ville kjøpt slik det ser ut nå (?) hmm nei.. Nvidia sitt "mindeshare" er ekstremt.. Uansett hva AMD hadde laget så ville folk ha kjøpt Nvidia.. Bare å se på AMD / Intel situasjonen.. Her var AMD fullstendig overlegne men selv da mot et tilbakestående selskap som intel tok det dem minst 6-7 år å snu folks "mindeshare".. og Nvidia er langt fra tilbakestående.. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden simalarion skrev (25 minutter siden): Synd at AMD plutteslig ble gjerrige på GDDR, slik det ser ut nå så kunne et 9070 XTX (med antatt forbedret RT) 24 GB GDDR til 10 -11 K gjort rent bord?. Det er det kortet de fleste 4k gamere ville kjøpt slik det ser ut nå (?) Kan ikke snakke for alle 4K gamere, men jeg hopper fra 4070 Ti Super til 5090. Underlegen RT-ytelse og at DLSS er overlegent FSR, gjør at AMD ikke blir aktuelt for min del. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden Nå gikk jo da den tanken mest på de som ikke vill gi 15 K ++ da, som jo i bunn å grunn er helt på trynet å ta for noe som burde være et Gamer kort, denne prisen startet under pandemien på GPU, det var vell bare GPU som fikk denne enorme prisveksten & har da også beholdt denne, dette gjelder jo ikke annen hardware. Om du ikke bryr deg om å hive 25k++ på skjermkort så er det jo selvsagt ikke noe tvil om hvilke kort som er best, noe som trolig også er en stor del av problemet. Men som nevnt selv om jeg har penger til det så føles det ikke spesielt fornuftig å bruke 30 K på skjermkort Lenke til kommentar
wampster Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Må si at disse to releasene er skuffende. Høye priser, lav VRAM og utrolig mye fokus på "falske frames" Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Det er vel dessverre resultatet av at ett enkelt selskap blir for enerådende. 2 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden simalarion skrev (2 timer siden): Nå gikk jo da den tanken mest på de som ikke vill gi 15 K ++ da, som jo i bunn å grunn er helt på trynet å ta for noe som burde være et Gamer kort, denne prisen startet under pandemien på GPU, det var vell bare GPU som fikk denne enorme prisveksten & har da også beholdt denne, dette gjelder jo ikke annen hardware. Om du ikke bryr deg om å hive 25k++ på skjermkort så er det jo selvsagt ikke noe tvil om hvilke kort som er best, noe som trolig også er en stor del av problemet. Men som nevnt selv om jeg har penger til det så føles det ikke spesielt fornuftig å bruke 30 K på skjermkort Underlegen RT-ytelse og at DLSS er overlegent FSR vil nok gjøre at valget for mange faller på 5080 eller 5070Ti fremfor 9070 XT. For meg virker ikke AMD som en reell konkurrent denne generasjonen. Men det gjenstår å se. Ingen anmeldelser for verken Nvidia- eller AMD-kortene er publisert. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden wampster skrev (2 timer siden): Må si at disse to releasene er skuffende. Høye priser, lav VRAM og utrolig mye fokus på "falske frames" "Fake frames" blir nok dessverre den nye normalen. For min del begynte det i 40-generasjonen, hvor DLSS-oppskalering og FG har vært flittig brukt. Personlig plager det meg ikke, da jeg verken har merket degradering i bildekvalitet eller latency, men skjønner at det for mange ikke er en ønsket utvikling. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Det er selvsagt fint vi har FSR, XeSS og DLSS. Problemet denne generasjonen er at nVidia prøver bruke det som en faktor til å fake performance vs forrige generasjon. Det er direkte missvisende og smakløst. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Men nå begynner det å lukte Panikk å snart bekreftet skandale release av AMD?. Nå surrer noen rykter rundt rundt om at AMD mente Release datoen etter det Kinesiske Nyttår (29.Jan). Det vi har så langt er at 9070 XT forhåpentligvis er nesten like godt som 4080 RTX med RT på i CyberPunk - Wukong 4k, men langt fra offisielt. AT de ikke vill bekrefte hverken pris eller release men at en Dansk Webshop pluttselig la det ut for salg til noe alle håper på er en kraftig overpris (om ikke kan de like gjerne pakke dem ned igjen) for så at samme webshop oppdaterer til release 23.Jan.. Dette ble ikke helt Releasen jeg håpet på når jeg bygde ny PC i Desember . Mulig jeg bare driter i all fornuft å kjøper RTX 5090 siden det har 32 GDDR å er da det eneste med mer en nok (bortsett fra gamle 4090), så får jeg sitte på det i minst 6 år. Siden jeg har Micro HK med kun det nødvendige så antar jeg min flunka nye 850 w psu holder til RTX 5090. Tenker litt nå at en bedre ekstra "Release" hadde vært rett å slett om de bare fortsatte å produsere RTX 4090 slik det er i dag å satte ned prisen. Mye synsing fra meg der ... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden DeviantFractal skrev (6 timer siden): Nei, det gjør jo ikke det. Ikke med DLSS i alle fall. FSR er verre. Selv ikke med DLSS MFG er det en vesentlig økning i input lag, og artefakter er det såpass lite av at det ikke er noe man legger merke til med mindre man leter. Hvor mye artifacts som er synlig kommer veldig an på hvor mange fps du har i utgangspunktet. Det anbefales vel at man har rundt 90-100 fps for en optimal opplevelse. For min del spiller jeg heller med 90 ekte frames, enn å ha 180 med FG på. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden simalarion skrev (9 minutter siden): Dette ble ikke helt Releasen jeg håpet på når jeg bygde ny PC i Desember . Mulig jeg bare driter i all fornuft å kjøper RTX 5090 siden det har 32 GDDR å er da det eneste med mer en nok (bortsett fra gamle 4090), så får jeg sitte på det i minst 6 år. Siden jeg har Micro HK med kun det nødvendige så antar jeg min flunka nye 850 w psu holder til RTX 5090. 1000w er anbefalt minimum for 5090. Sitter med en Corsair RM850x selv. Vet ikke om jeg tør å fôre en 5090 med den, eller om jeg skal bite i det sure eplet og bruke et par tusenlapper på ny PSU. Det siste er nok det tryggeste. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden TheKims skrev (Akkurat nå): Hvor mye artifacts som er synlig kommer veldig an på hvor mange fps du har i utgangspunktet. Det anbefales vel at man har rundt 90-100 fps for en optimal opplevelse. For min del spiller jeg heller med 90 ekte frames, enn å ha 180 med FG på. Men så er det det å få 90 FPS i 4K med path tracing da.. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 4 minutes ago, DeviantFractal said: Men så er det det å få 90 FPS i 4K med path tracing da.. Bare å vente på 6090 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden ps5 skrev (Akkurat nå): Bare å vente på 6090 Bikker vel 40.000 da 😅 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Fikk en SEASONIC PRIME-GX-1300 80 PLUS GOLD til en meget pen pris forrige runde jeg bygde meg ny PC, som jeg regner med står seg veldig godt i noen år til 😛 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå