Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Adrgha skrev (2 timer siden):

Fortsatt mange igjen av de dyrere Gigabyte-kortene hos Proshop. Aldri sett at de har fått ligge så lenge før. Så snart scalper-markedet døde for dyre kort, roet det seg kraftig hos nettsjappene.

Ja er en grense for hva folk gidder, de som har kjøpt tidlig og dyrt er ferdig nå :p Virker som det roet seg etter 1 April da det ble masse mer kort..

Tilbake fra en kort PåskeFerie.. men Ja, Astral Oc overgår mitt forrige Rog Strix OC ang kvalitet å det er vell også det som klokker best å ligger høyest på 3dMark (men virker til å vær få som bryr seg om 3dMark lenger :)..) Men obs det er Veldig Tungt + Fryktelig stort (faktisk enda større en Rog Strix OC RTX 4090 jeg hadde før det). Jeg synes også det ser veldig bra ut i PCn for de som bryr seg om det ( men det er jo også en smaksak selvsagt)

Et Spørsmål, når jeg kjører tester nå så hører jeg ikke CoilWhine er dette noe som kan forsvinne etter man har kjørt gpu 90% over en periode?, lurer så spesifikt pga det virker til å ha nesten forsvunnet etter jeg spilte Wukong et pr timer der gpu brukt konstant ligger over 90%

Brukt 4070 Koster nesten det samme lit mindre Vram lit raskere på raster kan få til nesten det samme på 5060ti med oc.Ellers så er jo ikke så lenge til RX 9600 XT . Vis frame gen og dlss 4 er viktig tar man 5060ti lit dumt at prisen er så høy nesten som 5070 har mer verdi

• Innsiktsfullt 1

Undervolt kun for å kutte av Toppene over 600w, denne går maks til 580w, kjørt blant annet furball i 15 min å virker til å være stabil. Samtidig en liten OC der også så blir litt høyere score en standard oppsett (Har Astral OC):
image.thumb.png.d059430ffa8e7eebf7f65fce4925639d.png

Endret av simalarion
Undified skrev (11 timer siden):

Hva syns dere om 5060 ti 16GB? Ser det ligger rundt 5k. Ville dere anbefalt noe annet til den prisen? 🙃

Ca 5100 for 8GB, og kr 5759 for 16gb. 16gb versjonen er et godt kjøp.

8gb versjon anbefales ikke. Det gjør at en må bruke lavere settings i noen spill.

Endret av Svein M
  • Liker 1
35 minutes ago, Adrgha said:

Proshop har nå fått oppgitt dato på to MSRP-kort. Here's to hoping. 🤞

Veldig interessant om asus faktisk kommer tilbake med Tuf lenge etter lansering, disse er normalt forbeholdt første sekund og tyder på at fokus er flyttet nedover fra de dyreste kortene. Gode nyheter for lommeboka,

• Liker 1
ps5 skrev (1 time siden):

Veldig interessant om asus faktisk kommer tilbake med Tuf lenge etter lansering, disse er normalt forbeholdt første sekund og tyder på at fokus er flyttet nedover fra de dyreste kortene. Gode nyheter for lommeboka,

Kan selvfølgelig være snakk om ett eller to kort de har funnet på et lager en plass, det har vi jo sett mange ganger. 😅

Prisene til noen 5070ti har begynt å falle, så nå vil nok nVidia konkurrere mot det gode salget til 9070XT :D

image.png.c4fc37d052aa098203d69942c021e510.png

Ser dog ut som komplett vil beholde det meste av prisavslaget selv, siden de bare har satt ned prisen til de som har rabattavtaler. 

Jaja, komplett gjør komplett ting :p

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...