simalarion Skrevet 7. april Forfatter Del Skrevet 7. april (endret) @lucky666 fikk muligheten til å kjøpe RTX 5080 FE til 13 500 Kr sist de slapp i Norge (virket ikke til å være store problemet, samme med RTX 5070 sist) men droppet det for er først å fremst ute etter 5090. Selvsagt mye vanskliger å få FE RTX 5090 med den flotte prisen nå på 27 K akkurat, men viften løsningen denne gang har etter hva jeg har sett på tester vist seg å være ganske dårlig (kortet blir varmere en de fleste andre). Edit: Tempen på kjøp av rtx 4090 stuper nå også merker jeg, første gang jeg la ut var det kø med en gang men nå blir det liggende. Er vell muligens bare å ta ferie da å prøve igjen til Høsten... (mulig noe av problemet er at jeg bare aktiverte den gamle annonsen igjen fra 27.mars) Endret 7. april av simalarion 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april (endret) simalarion skrev (På 7.4.2025 den 14.46): @lucky666 fikk muligheten til å kjøpe RTX 5080 FE til 13 500 Kr sist de slapp i Norge (virket ikke til å være store problemet, samme med RTX 5070 sist) men droppet det for er først å fremst ute etter 5090. Selvsagt mye vanskliger å få FE RTX 5090 med den flotte prisen nå på 27 K akkurat, men viften løsningen denne gang har etter hva jeg har sett på tester vist seg å være ganske dårlig (kortet blir varmere en de fleste andre). Edit: Tempen på kjøp av rtx 4090 stuper nå også merker jeg, første gang jeg la ut var det kø med en gang men nå blir det liggende. Er vell muligens bare å ta ferie da å prøve igjen til Høsten... (mulig noe av problemet er at jeg bare aktiverte den gamle annonsen igjen fra 27.mars) Ekspander 4090 peaket i pris når 5090 var helt umulig å få tak i. 5090 er nå fast på lager bare man er villig til å svelge en priskamel eller to og da er det naturlig at 4090 synker raskt. Jeg ville nok ikke ventet for lenge med å selge. Endret 7. april av ps5 1 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april 4090 salget har nok stilnet en del ja. Men så lenge 5080 koster 18-20k, så går fortsatt 4090 greit unna på Finn ser det ut som Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april (endret) ps5 skrev (På 7.4.2025 den 15.03): 4090 peaket i pris når 5090 var helt umulig å få tak i. 5090 er nå fast på lager bare man er villig til å svelge en priskamel eller to og da er det naturlig at 4090 synker raskt. Jeg ville nok ikke ventet for lenge med å selge. Ekspander Kjøpte Gigabyte rtx 5090 master for 37k på elkjøp torsdag, og de var ikke tom for bestillinger før sent lørdag/tidlig søndag.. Gjorde ett ok kjøp synes jeg. levering 10 april på posten her sier de.. De hadde astral 5090 og noen andre 5090 også denne dagen(e) billigere en scalplett.no og de Endret 7. april av Rambo82 1 Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april lucky666 skrev (På 7.4.2025 den 15.48): 4090 salget har nok stilnet en del ja. Men så lenge 5080 koster 18-20k, så går fortsatt 4090 greit unna på Finn ser det ut som Ekspander Hva tror du man kan får for ett Palit gamingpro rtx 4080super,med org boks og kvittering,kjøpt september 24? Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Ikkje rart prisane er som dei er når folk kjøper 5090 til 30-40k. Folk må ha mykje pengar å kaste bort som denne tråden visar 😛 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. april Forfatter Del Skrevet 7. april Nå har de kommet på lager, så da stemte statusen Elkjøp hadde på disse kortene: Veldig rart at disse har ligget så lenge uten å bli kjøpt, ligget mange dager med antatt lager 08 April. 1 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Virker som om markedet begynner å bli ganske mettet på disse dyre modellene nå. FE og MSRP-modeller vil sikkert ryke ut av lager hvis de omsider skulle bli tilgjengelig. Disse vil nok dessverre fortsette å bli kjøpt opp av scalpere også. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april (endret) Tipper kun Suprim modellene og Astral modellene vil klare disse prisene fremover. Komplett må snart fjerne eventyrprisene og da er jeg der med min 10% kupong. 5080 straks på døra så da klarer jeg meg frem til sommeren. Endret 7. april av ps5 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. april Forfatter Del Skrevet 7. april (endret) @Adrgha Mulig, har vært ganske drittlei en stund nå hehe men har blitt litt en "Hobby" å forsøke å få tak i et til OK pris også, er nok mest derfor jeg holder på + jeg har en jobb som gjør det mulig å sjekke ved siden av jobben. Nærmeste kjøp var når jeg bestilte fra Elkjøp som ikke var på lager alikevell nå nylig, fikk uansett ikke noe "hurra" følelse som jeg burde ha fått, mulig jeg skal ta det som en tegn å bare legge hele greia på is å sjekke om prisene roer seg. Fortsatt ikke noe tilslag på RTX 4090 i dag, men tror det er 2 grunner, at jeg bare aktiverte gammel annonse (da kommer den ikke på toppen) + jeg har som krav at kortet overleveres i Oslo (ønsker å unngå å sende det i posten).. , dette må selges før jeg kjøper noe nytt. (trolig naivt av meg å tro det skulle gå på dagen nå også, som lagrene fyller seg) Endret 7. april av simalarion Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april simalarion skrev (På 7.4.2025 den 17.38): @Adrgha Mulig, har vært ganske drittlei en stund nå hehe men har blitt litt en "Hobby" å forsøke å få tak i et til OK pris også, er nok mest derfor jeg holder på + jeg har en jobb som gjør det mulig å sjekke ved siden av jobben. Nærmeste kjøp var når jeg bestilte fra Elkjøp som ikke var på lager alikevell nå nylig, fikk uansett ikke noe "hurra" følelse som jeg burde ha fått, mulig jeg skal ta det som en tegn å bare legge hele greia på is å sjekke om prisene roer seg. Fortsatt ikke noe tilslag på RTX 4090 i dag, men tror det er 2 grunner, at jeg bare aktiverte gammel annonse (da kommer den ikke på toppen) + jeg har som krav at kortet overleveres i Oslo (ønsker å unngå å sende det i posten).. , dette må selges før jeg kjøper noe nytt. (trolig naivt av meg å tro det skulle gå på dagen nå også, som lagrene fyller seg) Ekspander Tror du må smi litt mens jernet er nogenlunde varmt nå.. bare å pakke skikkelig og få vipps før sending 1 Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april (endret) simalarion skrev (På 7.4.2025 den 17.38): @Adrgha Mulig, har vært ganske drittlei en stund nå hehe men har blitt litt en "Hobby" å forsøke å få tak i et til OK pris også, er nok mest derfor jeg holder på + jeg har en jobb som gjør det mulig å sjekke ved siden av jobben. Nærmeste kjøp var når jeg bestilte fra Elkjøp som ikke var på lager alikevell nå nylig, fikk uansett ikke noe "hurra" følelse som jeg burde ha fått, mulig jeg skal ta det som en tegn å bare legge hele greia på is å sjekke om prisene roer seg. Fortsatt ikke noe tilslag på RTX 4090 i dag, men tror det er 2 grunner, at jeg bare aktiverte gammel annonse (da kommer den ikke på toppen) + jeg har som krav at kortet overleveres i Oslo (ønsker å unngå å sende det i posten).. , dette må selges før jeg kjøper noe nytt. (trolig naivt av meg å tro det skulle gå på dagen nå også, som lagrene fyller seg) Ekspander En dag tidligere enn forventet. Meget fornøyd simalarion skrev (På 7.4.2025 den 17.19): Nå har de kommet på lager, så da stemte statusen Elkjøp hadde på disse kortene: Veldig rart at disse har ligget så lenge uten å bli kjøpt, ligget mange dager med antatt lager 08 April. Ekspander Endret 7. april av Rambo82 1 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april simalarion skrev (På 7.4.2025 den 17.38): @Adrgha Mulig, har vært ganske drittlei en stund nå hehe men har blitt litt en "Hobby" å forsøke å få tak i et til OK pris også, er nok mest derfor jeg holder på + jeg har en jobb som gjør det mulig å sjekke ved siden av jobben. Nærmeste kjøp var når jeg bestilte fra Elkjøp som ikke var på lager alikevell nå nylig, fikk uansett ikke noe "hurra" følelse som jeg burde ha fått, mulig jeg skal ta det som en tegn å bare legge hele greia på is å sjekke om prisene roer seg. Ekspander Jeg gir meg ikke. Har egentlig ikke noe hast, det er uansett snart sommer. FE er målet. Ser Elkjøp skal ha 32 990,- for vanlig TUF. Er dette den nye normale prisen for dette kortet, etter Asus satte opp prisene på alt? Prisforskjellen mellom OC og vanlig er bare 500,- nå, som virker mye mer fornuftig. 2 Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Hjelper å være litt våken tror jeg.. bestillte 3.4 og kortene lå iallefall til Søndag morgen.. og det var reservasjon.. og nå 4 kort plutselig.. tøft Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Adrgha skrev (På 7.4.2025 den 18.02): Jeg gir meg ikke. Har egentlig ikke noe hast, det er uansett snart sommer. FE er målet. Ser Elkjøp skal ha 32 990,- for vanlig TUF. Er dette den nye normale prisen for dette kortet, etter Asus satte opp prisene på alt? Prisforskjellen mellom OC og vanlig er bare 500,- nå, som virker mye mer fornuftig. Ekspander komplett,multicom,nettonet , og de er noe dyrere enn elkjøp.. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april MrMidget skrev (På 5.4.2025 den 6.17): Der kom zotac kortet jeg kjøpte som demo Løp og kjøp! Hele 250kr billigere en hva jeg kjøpte det for Ekspander Takker for pent brukt kort! En liten runde i HL2 rtx avslører at man definitivt trenger en 5090 (krever 3-4x framegen i 4k ultra) men den ser ut til å overklokke stabilt +300 core +600 mem med 111% powerlimit så da kommer man et stykke på vei. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. april Forfatter Del Skrevet 7. april (endret) ps5 skrev (På 7.4.2025 den 19.15): En liten runde i HL2 rtx avslører at man definitivt trenger en 5090 Ekspander Etter min erfaring så er det Full RT som kneler kortene, du trenger uansett god Raster på ca 60 FPS for at AI generert FPS skal fungere bra. Når RTX 4090 dupper ned i 40 fps i feks Wukong i 4k med Full RT så blir det Glitchy. Så kan godt tenke meg at RTX 5080 sliter veldig som har en del lavere raster FPS en RTX 4090 igjen .. Endret 7. april av simalarion Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april simalarion skrev (På 7.4.2025 den 19.22): Etter min erfaring så er det Full RT som kneler kortene, du trenger uansett god Raster på ca 60 FPS for at AI generert FPS skal fungere bra. Når RTX 4090 dupper ned i 40 fps i feks Wukong i 4k med Full RT så blir det Glitchy. Så kan godt tenke meg at RTX 5080 sliter veldig som har en del lavere raster FPS en RTX 4090 igjen .. Ekspander gikk til 5090.. orker ikke mer low blovs .. hehe Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april ps5 skrev (På 7.4.2025 den 19.15): Takker for pent brukt kort! En liten runde i HL2 rtx avslører at man definitivt trenger en 5090 (krever 3-4x framegen i 4k ultra) men den ser ut til å overklokke stabilt +300 core +600 mem med 111% powerlimit så da kommer man et stykke på vei. Ekspander Er vell sånn ca der jeg også havnet 👍 Hvilke temps sitter du på? Hos meg lå de stabilt på 60/62 grader uansett hva jeg klokka det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå