Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Ja, FE er håpet. Uslåelig pris. Men andre rimeligere kort uten OC går også fint: Inno3D, Asus TUF, Zotac etc.

Astral til 36k er vel helt OK mtp. de prisene som har vært i det siste. Får se hvor lenge jeg klarer å vente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
simalarion skrev (1 time siden):

Edit: Første jeg skal finne ut av nå er hvilken programmer jeg kan undervolte med, tror jeg kan bruke samme program som følger med Astral kort (asus), der man kan også kan sjekke om alle ledninger fører strøm etc

Lag curve i Afterburner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Ja kan ikke tro noe annet en at scalpere som har sittet med kortene en stund svetter nå (selv om det er vanskelig å si om det nå bare vill fylle seg mer opp på lagrene  eller stoppe opp litt ang dropp fremmover), merkelig nok har jeg sette enkelte kort bli liggende over lengre perioder på Finn til ok priser (ja røver kjøp i forhold til Komplett priser) feks Inno3d til 34 500 kr, noe som tyder på at det trolig er nok dropp om dagen til at de fleste kjøper i butikk

Så spiller det nok inn art Våren & Påsken er på vei med storm skritt også å det er vell heller ikke høysesong for Gaming, slik sett går vi fell også nå inn i den roligste sesongen ang hardware salg.. Så tenker videre at de som fortsatt venter kan nok raskt finne mange flere kort til MSRP priser under 30 K fremmover, så tenker jeg også at vi som har kjøpt til 35k + ikke kommer til å få igjen det vi gav like lett som med de som satt på RTX 4090 i denne omgang (om vi skal selge dem når RTX 6090 kommer)

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Ja 55 K kan man jo bare hoppe å drite i nå når Elkjøp fortsatt har kort tilgjengelig som skal komme 8.April som ikke er lenge til:
image.thumb.png.09da91503dd7384b3569e451cefe21eb.png

Oioi så disse er fortsatt mulig å kjøpe det trodde jeg ikke.. ja da er det begynt å bli mettet ja...

@ps5 - Veldig intressant video du lenket til der, han karn der er vell han jeg liker best av "youtuberne" selv om han snakker litt for raskt i samme tone så jeg noen ganger faller helt av hehe

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N3090AORUS-X-24GD#kf

image.thumb.png.4e5b97816acf19c9307c7e4e89c73890.png

13/11/2020 23:10   

🤣 kjøre 24/7/365  nonstop fra dag , og virker som faan ))   

har andre anno3D 3090 koste 27800 på når har ethereum top mining diff.. ..maned etter jeg kjope den..eth faller....sa anno 3d er storste tap ,,aldri ..))

dags inflasjon og extrem monopol nvidia pris-  samme top gf kort koste idag nesten dobbelt...38 000 for aorus med aio,, med scalpel prisen enda meeer 

men lonninger i norge er ikke dobbelt,,,faktisk samme som i 2020..sa vi go to hell guys, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Tydligere at NetOnNet eies av Komplett nå som de får samme priser, da pisser de samtidig på SlagOrdet til NetonNet som skal være å få ut varer til MSRP priser, altså priser direkte fra et billig driftet lager så prisene skal være lavest mulig, neppe:
image.png.06a02cce2f8566b33a416c4040022e52.png

Tuf kortet ar de ikke lagt ut på Komplett men Astral LC ligger til samme Komplett-Galskap pris

Edit: For min del Noterer jeg + i margen på Elkjøp (som jeg tidligere var veldig skeptisk til ang deres nye Pc bygger satsing for de startet med overpriset kort) & Proshop som virker som den klart ærligste selv om deres dropp kl 14 er helt u-mulig for vanlig muse klikkende mennesker så langt :) (om man ikke har grise-flaks)

Edit: Proshop, ser denne er flyttet til toppen så det kan bety nye dropp snart, 11 k billigere en PNY kortet på Komplett i så fall
image.png.b0a509f82874c677d6d4de354e8f2009.png

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Adrgha skrev (10 minutter siden):

Finnes vel ikke 10%-kuponger hos NetonNet heller, så det gjør jo prisene enda verre.

Går ganske treigt med disse kortene hos Komplett nå, men det ser ut som de selges allikevel. 

Står veldig på status quo etter hva jeg har sett men, multicom som skal ha 46 for Astral LC står bom stille (også Komplett sine har stoppet helt opp på 30 kort).  Et annet problem med å selge til såpass overpris er at ingen av kundene som ryker på vill føle at de har gjort et godt kjøp uansaett så mange av dem vill nok forsøke å levere dem tilbake på angrefrist etc...

Elkjøp igjen med Godt priset 9070 xt som kommer inn 08.April :
image.thumb.png.745d37c23168f3af802fb2ee24a59341.png

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Klarte faktisk få meg et 5070 FE ventekort nå, rett ut på finn til samme pris når jeg får tak i 5090.

For de som lurer på hvorfor vi ikke klarer kjøpe noe fra FE og proshop, dette er hva vi konkurrerer mot:
Image

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...