DeviantFractal Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) simalarion skrev (26 minutter siden): Du har rett, jeg har bare ikke regnet på det å antok det ikke ble så ille når jeg hørte 1 999, meeen dårlig krone kurs det The RTX 5090 price is $1,999 - 22742.27 - 5685 = 28427 The RTX 5080 will cost $999 - 11365.45 - 2840 = 14205 Da er vell faktiskt det den beste prisen man kan få et 5090 kort til ved release i Norge Dessverre blir det nok ikke billigere enn det ved release, eller i overskuelig fremtid. Prisene ble tilgjengelig på Nvidia sine sider, ganske straks etter Huang spradet rundt i krokodilleskinnet på CES. Endret 9 timer siden av DeviantFractal Lenke til kommentar
TommyM Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Avventer en mulig reprise av 4090-ordren min i 2023 hos Power under DNB Supertilbud, syns fremdeles ca. 23k er alt for mye for et 5090 men overkommelig i forhold til 30k+. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Litt rart at man fortsatt er på DirextX 12 Ultimate, hadde egentlig forventet at man skull fått nytt API til denne generasjonen. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden TommyM skrev (1 time siden): Avventer en mulig reprise av 4090-ordren min i 2023 hos Power under DNB Supertilbud, syns fremdeles ca. 23k er alt for mye for et 5090 men overkommelig i forhold til 30k+. Hadde vært helt OK å spare noen tusenlapper på supertilbudet i slutten av februar, men hvis utvalget av GPUer hos Power er like ræva da som nå, så virker det urealistisk å handle 5090 der. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenkte å bruke min "komplett club 10% rabatt på et kjøp-kupong" men nå ser det ut som det blir 4090 på Finn isteden. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 53 minutter siden Forfatter Del Skrevet 53 minutter siden (endret) Problemet med å gå fullstendig i sparebluss å gå for 9070 XT er at jeg ser det såvidt drar titlen jeg skal spillle først i 4k i ny test - 26 FPS - Wukong, som er omtrent likt med RTX 4080 Super (tror også det var med RT, men ikke akkurat en offisiell test), så da starter jeg med et kort som såvidt har akseptabel ytelse på det jeg vill spille.. Det er ikke så fristende når jeg først nå har bestemt meg å kjøpe på tross av at prisene ikke roer seg fra Pandemi tiden .... RTX 5080 er jeg fortsatt veldig u-sikker på ang ytelse, hvor bra er det egentlig å skikkelige tester blir ikke sluppet før release, etter hva jeg har lest nå. Holder det med 16? som flere nevner virker nå RTX 4090 som det beste alternativet, jeg har kunnet snappet opp dette med full garanti under 20K 2 ganger, men har sittet å ventet på de nye kortene, for jeg 1 mulighet til tror jeg det blir RTX 409+0 RTX 5090 Problemet mitt er ikke Penger, jeg har nok å kunne betale dette med en gang, men jeg har også en fornuft som stopper meg, denne sperren slår ganske hardt til når prisen blir 28k + (så da må jeg total ignorere all min fornuft). Et annet spørsmål jeg sitter igjen med er om den nye 850w PSU min holder (har lest om du har Nye PSU med bedre spenninger så holder det med 850 til RTX 5090) -https://www.komplett.no/product/1218392/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/asus-tuf-gaming-850w-gold-psu# Noen her som kan PSU bedre en meg å kan si noe om dette vill holde? Endret 53 minutter siden av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå