Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, simalarion said:

Akkurat nå så er situasjonen slik ja men jeg tenker på hvordan det ser ut i slutten av Sommeren (Aug), om markedet blir tilmæret mettet vill denne boblen på "billig" kort som egentlig skal ligge på MSRP noen gang kunne bli solgt for 40 K igjen?, det er svært lite sannsynelig for da må Scalpere bare fortsette å kjøpe opp batchene med Botene sine å håpe det det ikke blir sluppet store batcher fra nVidia noen gang.

RTX 4090 Selger bra fortsatt ja, men det er fortsatt på ca MSRP det ble kjøpt for altså ca uten tap, de som kjøper RTX 5090 til kraftig overpris taper store summer om de må selge til MSRP. Astral 5090 blir ikke solgt i USA nå så det er lite som tyder på at trykket holder seg ... men hva vet jeg, dette er selvsagt bare synsing er vell nVidia som sitter på svaret her

Man kan ikke regne med å få lite / negativt tap på 5090 ved 6090 lansering. 3090 falt ekstremt raskt i pris når 4090 kom og grunnen var ny node og voldsomt ytelsesløft. Samme kan forventes med 6090. Så de 10000 man legger på toppen nå kan man avskrive med en gang, spesielt hvis det er en overpriset pny eller lignende.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Adrgha said:

Ser Astral LC-kortene som ble solgt fra Proshop og Komplett denne uka har begynt å dukke opp på Finn. Selges til ca. samme pris, minus eventuell rabatt. Må si jeg stusser på motivasjonen her. Skjønner at det er null risiko pga. angrerett, men allikevel. Legge ut over 40k for å potensielt tjene noen tusenlapper. 

Gratis penger... 12 stk ps5 gav mange gratis penger i kassa i sin tid. Nær ingen jobb. Mane tusen i timeslønn 😎

Lenke til kommentar
1 hour ago, ps5 said:

Man kan ikke regne med å få lite / negativt tap på 5090 ved 6090 lansering. 3090 falt ekstremt raskt i pris når 4090 kom og grunnen var ny node og voldsomt ytelsesløft. Samme kan forventes med 6090. Så de 10000 man legger på toppen nå kan man avskrive med en gang, spesielt hvis det er en overpriset pny eller lignende.

Kommer det ikke litt ann på hva prisen på 60 serien blir? Tviler sterkt på at den holder samme verdi som 4090en gjorde denne gang, men hvis det er samma pris økning som det var denne generasjonen så kan det godt hende at man ikke taper altfor mye på 5090en.

• Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, V4_Rusty said:

Kommer det ikke litt ann på hva prisen på 60 serien blir? Tviler sterkt på at den holder samme verdi som 4090en gjorde denne gang, men hvis det er samma pris økning som det var denne generasjonen så kan det godt hende at man ikke taper altfor mye på 5090en.

Ser ut som vi både har nådd bunn av kronekursen og vi har ny regjering på det tidspunktet som også hjelper. 

Lenke til kommentar
Adrgha skrev (4 timer siden):

15+ Astral LC på lager hos Proshop for 39 390,-. 

Edit: Og 3 stk. Astral OC.

Imens sitter Komplett akkurat nå på over 50 stk Astral OC (+ ca. 150 andre 5090 kort). Lurer på hva slags avtale Komplett har gjort med norske importører, ettersom Elkjøp, Power, Multicom osv. får knapt inn et eneste 5090 kort. Er det egentlig lovlig hva Komplett driver med?

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar

Hehe utrolig at så mange gidder til de prisene her, det som overrasker meg mest. Tydelig at det ikke er så Nisje hobby med High End nå som jeg først trodde når jeg var tilbake etter flere års pause i denne hobbyen. Vet jo at  nVidia også nå om dagen frir til arbeidsmarkedet også med deres "gamer serie"  (fra ca 3090) men veldig u-sikker på hvor stort utslag dette gjør for "oss", vet feks at Kona som driver med forskning nå kjøper en haug High end Gamer kort i steden for - https://www.komplett.no/product/1322138/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pny-nvidia-rtx-6000-ada-generation?queryid=81663399472544c3deac4392b1396d11&sort=None

Som du ser av prisen så er det noe å spare om Gamer kortene kan gjøre jobben de trenger å få gjort.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...