ps5 Skrevet lørdag kl 20:08 Del Skrevet lørdag kl 20:08 2 minutes ago, Rambo82 said: aldri om jeg hadde gitt 40k for de "plastikk" kortene der.. lol Ligger straks ute til 45k på Finn før de går i retur om 60 dager og går tilbake i sirkulasjon med riktigere pris. Lenke til kommentar
Paxville Skrevet lørdag kl 20:39 Del Skrevet lørdag kl 20:39 (endret) Eneste riktige pris for 5090 er MSRP når det er snakk om usle 30% mer økning og brente kontakter. Fy faen nvidia har blitt til en søppelselskap uten like, for en som har vært med på det her siden 386 tiden er det bare trist å se. Kan jo slenge med Komplett.no også. Endret lørdag kl 20:40 av Paxville 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 22:26 Del Skrevet lørdag kl 22:26 1 hour ago, Paxville said: Eneste riktige pris for 5090 er MSRP når det er snakk om usle 30% mer økning og brente kontakter. Fy faen nvidia har blitt til en søppelselskap uten like, for en som har vært med på det her siden 386 tiden er det bare trist å se. Kan jo slenge med Komplett.no også. Nvidia har strukket strikken litt for langt i det å strekke forrige generasjon en til. Komplett er rene scalpere. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet lørdag kl 22:30 Del Skrevet lørdag kl 22:30 Vi liker jo å klage på Komplett, men disse gutta her drar strikken mye lengre. 😅 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 22:36 Del Skrevet lørdag kl 22:36 4 minutes ago, Adrgha said: Vi liker jo å klage på Komplett, men disse gutta her drar strikken mye lengre. 😅 Disse tulletilbudene er egentlig ikke verdt å omtale engang. Mye fullstendig useriøse butikker der ute. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet søndag kl 09:54 Forfatter Del Skrevet søndag kl 09:54 (endret) *Fjernet da -https://www.ldlc.com/en/ endelig pris var uten Vat, da blir det for dyrt til Norge. Endret søndag kl 10:06 av simalarion Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 10:01 Del Skrevet søndag kl 10:01 Jeg ville aldri funnet på å kjøpe en 5090 uten å kunne bruke reklamasjonretten på enkelt vis. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet søndag kl 10:08 Forfatter Del Skrevet søndag kl 10:08 Sjekket nøyere nå å ser at selv om jeg velger priser inkl Vat så tar de vekk Vat når jeg skal betale.. da blir det +25 prosent å Behandling når den kommer til Norge, så lite aktuelt da 1 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet søndag kl 10:16 Del Skrevet søndag kl 10:16 Ser Astral LC-kortene som ble solgt fra Proshop og Komplett denne uka har begynt å dukke opp på Finn. Selges til ca. samme pris, minus eventuell rabatt. Må si jeg stusser på motivasjonen her. Skjønner at det er null risiko pga. angrerett, men allikevel. Legge ut over 40k for å potensielt tjene noen tusenlapper. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet søndag kl 10:28 Forfatter Del Skrevet søndag kl 10:28 (endret) Adrgha skrev (11 minutter siden): Ser Astral LC-kortene som ble solgt fra Proshop og Komplett denne uka har begynt å dukke opp på Finn. Selges til ca. samme pris, minus eventuell rabatt. Må si jeg stusser på motivasjonen her. Skjønner at det er null risiko pga. angrerett, men allikevel. Legge ut over 40k for å potensielt tjene noen tusenlapper. Ja veldig mange, å noen blir jeg fysisk kvalm av å lese, bruker "salgs triks" fra sent 90 Tallet som "Løp å kjøp" - "første Mann til Mølla" i tillegg lyver på prisen da kortet koster 39 500 på Proshop (men billigere en overpriset komplett kort men antar veldig at om du ser på kviteringen til denne kjøperen så har han brukt 10% kupong). Merker det klør i fingrene etter å sende melding til disse selgerne men det har til nå uten untakk vært like arrogante ***** som jeg forventer meg så lite matnyttig, får svar som "Å så lille Griner ungen fikk ikke tak i kort hvorfor ikke begynne med Strikking hahahah" ... så er aldri verdt det Endret søndag kl 10:29 av simalarion 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 10:35 Del Skrevet søndag kl 10:35 Ikke noe vits å bruke tid på å irritere seg over disse. Ingen kjøper uansett. 2 Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet søndag kl 12:07 Del Skrevet søndag kl 12:07 (endret) Hvis den dårlige tilgangen på 5090 fortsetter, så blir nettbutikkene bare mer grådige med overprisingen. Komplett la ut noen Suprim SOC og LC til 39500 og 40000 kr (tror jeg) for 3 uker siden. Nå legger de ut de billigste merkene (Gainward, PNY o.l.) til samme pris, og nesten alle PNY kortene er solgt (1 igjen). Neste blir kanskje Asus Astral OC? Da vet de at de kan kjøre opp prisen enda mer, kanskje 42-43 000 kr? Dette vil fortsette helt til folk stopper å kjøpe. Nå ser jeg igjen rykter om at tilgangen på 5000-kort skal øke kraftig i de kommende ukene, men så lenge kun Komplett får tilgang til reelle partier av 5090-kort (50+ eller mer), så er vi like langt. Multicom, Proshop, Elkjøp, Power og co får bare inn noe småtteri her og der. Og med 5090-kort praktisk talt umulig å få tak i for normale kunder, så kan nettbutikkene lettere spekulere i å skru opp prisen på 5080-kortene også. Hele greia er en kynisk svindel av kundene, spør du meg. Endret søndag kl 13:22 av Peter Johansen 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 12:11 Del Skrevet søndag kl 12:11 2 minutes ago, Peter Johansen said: Hvis den dårlige tilgangen på 5090 fortsetter, så blir nettbutikkene bare mer grådige med overprisingen. Komplett la ut noen Suprim SOC og LC til 39500 og 40000 kr (tror jeg) for 3 uker siden. Nå legger de ut de billigste merkene (Gainward, PNY o.l.) til samme pris, og nesten alle PNY kortene er solgt (1 igjen). Neste blir kanskje Asus Astral? Da vet de at de kan kjøre opp prisen enda mer, kanskje 42-43 000 kr? Dette vil fortsette helt til folk stopper å kjøpe. Nå ser jeg igjen rykter om at tilgangen på 5000-kort skal øke kraftig i de kommende ukene, men så lenge kun Komplett får tilgang til reelle partier av 5090-kort (50+ eller mer), så er vi like langt. Multicom, Proshop, Elkjøp, Power og de andre store aktørene får bare inn noe småtteri her og der. Komplett solgte nettopp en batch med Astral til 45000 og alle ble solgt ila noen timer. Men april/mai ser nå ut til å være perioden hvor dette stopper da volumene øker og produsentene flytter mer fokus over på innstegsmodeller. Alle returnerte finn kort hjelper også selvsagt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet søndag kl 12:43 Forfatter Del Skrevet søndag kl 12:43 Som jeg tok skjermdump at tidligere gikk de ut til 45 K (Astral LC), men like utrolig at de også får tømt PNY billig modell til 40K ja. En ting er å ha mye penger (akkurat nå i livet så jeg jeg så heldig å ha det) en helt annen ting er å kaste vekk penger helt u-nødvendig eller enda værre betale på kreditt. Om Scalpere fortsetter å skape et kunstig høy etterspørsel her kan vi også se på en gedigen Boble som til slutt sprekker å de som da sitter igjen med PNY kort til 40k faktisk må beleie seg for å selge for under dagens MSRP på 27 K, å videre en Tsumani av Scalper kort som kommer tilbake til web shopper. Er vell ganske tydelig i denne tråden at jeg ikke gidder å betale mer en nødvendig, dette har strekt seg mye lenger en jeg trodde når jeg startet tråden, men nå er det F*** i meg gått sport i det for meg å få et bra kort til MSRP Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 12:46 Del Skrevet søndag kl 12:46 (endret) 3 minutes ago, simalarion said: Er vell ganske tydelig i denne tråden at jeg ikke gidder å betale mer en nødvendig, dette har strekt seg mye lenger en jeg trodde når jeg startet tråden, men nå er det F*** i meg gått sport i det for meg å få et bra kort til MSRP Ca 10 feilede forsøk på 5090FE til nå, har en god følelse på forsøk 11 (tar en tuf også om de plutselig kommer tilbake). Endret søndag kl 12:47 av ps5 1 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet søndag kl 12:48 Del Skrevet søndag kl 12:48 Ja, FE og TUF fra Proshop er mine håp i hengende snøre. Komplett er det bare å glemme. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 12:50 Del Skrevet søndag kl 12:50 Just now, Adrgha said: Ja, FE og TUF fra Proshop er mine håp i hengende snøre. Komplett er det bare å glemme. Klarte faktisk å kjøpe et Komplett ventekort til msrp 5070ti. Eneste problemet er at de ikke har noen planer om å sende det etter 6 uker. Elkjøp gav vel erstatningskort etter 3-4 uker mener jeg å ha sett så de er langt ryddigere utrolig nok. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet søndag kl 12:54 Del Skrevet søndag kl 12:54 (endret) ps5 skrev (3 minutter siden): Klarte faktisk å kjøpe et Komplett ventekort til msrp 5070ti. Eneste problemet er at de ikke har noen planer om å sende det etter 6 uker. Elkjøp gav vel erstatningskort etter 3-4 uker mener jeg å ha sett så de er langt ryddigere utrolig nok. Tro om det er noen igjen av dem som fikk kjøpt kort hos Komplett på 5080/5090 launch day som fortsatt ikke har mottatt dem? De oversolgte vel ganske grovt den dagen. Endret søndag kl 12:54 av Adrgha Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet søndag kl 13:02 Del Skrevet søndag kl 13:02 simalarion skrev (15 minutter siden): Som jeg tok skjermdump at tidligere gikk de ut til 45 K (Astral LC), men like utrolig at de også får tømt PNY billig modell til 40K ja. En ting er å ha mye penger (akkurat nå i livet så jeg jeg så heldig å ha det) en helt annen ting er å kaste vekk penger helt u-nødvendig eller enda værre betale på kreditt. Om Scalpere fortsetter å skape et kunstig høy etterspørsel her kan vi også se på en gedigen Boble som til slutt sprekker å de som da sitter igjen med PNY kort til 40k faktisk må beleie seg for å selge for under dagens MSRP på 27 K, å videre en Tsumani av Scalper kort som kommer tilbake til web shopper. Er vell ganske tydelig i denne tråden at jeg ikke gidder å betale mer en nødvendig, dette har strekt seg mye lenger en jeg trodde når jeg startet tråden, men nå er det F*** i meg gått sport i det for meg å få et bra kort til MSRP Stemmer, glemte helt Astral LC til 45 000...eller rettere sagt fortrengt. 🤪 Tja, det er 11 stk. 5090-kort ute på finn.no. Det er vel stort sett der skalpe-kortene blir lagt ut? Ikke noe stort antall, så tydelig at det ikke er veldig lukrativt. Til syvende og sist er det svært liten tilgjengelig på 5090 som er problemet, kombinert med Komplett. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet søndag kl 14:21 Forfatter Del Skrevet søndag kl 14:21 (endret) Akkurat nå så er situasjonen slik ja men jeg tenker på hvordan det ser ut i slutten av Sommeren (Aug), om markedet blir tilmæret mettet vill denne boblen på "billig" kort som egentlig skal ligge på MSRP noen gang kunne bli solgt for 40 K igjen?, det er svært lite sannsynelig for da må Scalpere bare fortsette å kjøpe opp batchene med Botene sine å håpe det det ikke blir sluppet store batcher fra nVidia noen gang. RTX 4090 Selger bra fortsatt ja, men det er fortsatt på ca MSRP det ble kjøpt for altså ca uten tap, de som kjøper RTX 5090 til kraftig overpris taper store summer om de må selge til MSRP. Astral 5090 blir ikke solgt i USA nå så det er lite som tyder på at trykket holder seg ... men hva vet jeg, dette er selvsagt bare synsing er vell nVidia som sitter på svaret her Endret søndag kl 14:23 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå