Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøpte mitt 4090 for 20k i september 2023 som demo .. viste seg å være defekt .. fra komplett.no Måtte sende det inn igjen på garanti i februar 24.. masse feilsøk etc.. irriterende.. sitter nå med ett 4080super til 14k sept 2024.. (fikk alle pengene igjen for 4090) men det kortet var "voldtatt" fra kjøpsdato .. 

Lenke til kommentar
  simalarion skrev (På 27.3.2025 den 18.53):

Trenger hjelp til å vurdere om dette er en God ide eller om jeg bare bør smøre meg med mer toldmodighet.

Rog Strix RTX 4090 kortet mitt ville noen kjøpe nå for 20 K etter få sekunder ute på Finn.

Med 10% får jeg køpt RTX 5090 får dette:
image.thumb.png.dcf9134e15d62dcf4d399cbf6fc8e0f5.png

Jeg kan bare kansellere bestilling å jeg har enda ikke bekreftet for kjøperne på finn at jeg selger (allerede 3 stk som vill kjøpe).

Ville dere gått for dette?, er veldig u-sikker.

Ekspander  

Aldri i livet. Jeg hadde beholdt 4090 en stund med is i magen. 5090 vil bli billigere etterhvert. Og du beholder helsa i tillegg🤪

Endret av lucky666
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror vi må håpe på at Proshop og andre aktører får inn større partier for at prisene skal normalisere seg. Så lenge Skamplett fortsetter å ha hegemoniet her til lands, tviler jeg på at vi kommer til å se store forbedringer med det første. 

Lenke til kommentar
  Adrgha skrev (På 28.3.2025 den 7.21):

Jeg tror vi må håpe på at Proshop og andre aktører får inn større partier for at prisene skal normalisere seg. Så lenge Skamplett fortsetter å ha hegemoniet her til lands, tviler jeg på at vi kommer til å se store forbedringer med det første. 

Ekspander  

At Nvidia gir en scalper praktisk monopol i skandinavia sier jo litt om hvor mye de bryr seg om gamere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
  ps5 skrev (På 28.3.2025 den 7.07):

I mellomtiden blir skrotkort til fantasipriser også liggende hos Komplett med kun 7 kort solgt siden de ble lagt ut. Jeg tror fremdeles på normalisering utover i April/Mai med priser som nærmer seg spislig,

Ekspander  

De selges jo unna så prisen er jo innafor for flere enn man tror tydeligvis.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
  oOF skrev (På 28.3.2025 den 8.26):

De selges jo unna så prisen er jo innafor for flere enn man tror tydeligvis.

Ekspander  

Antar de sikter på å få alle som har klubb rabatt til å bruke disse før de evnt legger ut til normal pris (?), jeg kansellerte jo 40K ordren min med klubbrabatt 10% i går å nå er rabatten borte. Men vet ikke hvor viktig det er når prisene på komplett er Scalper priser, slik det ser ut nå blir det å følge med mer på RTX 5090 FE til 26 900 kr.

Edit: har sendt sak til komplett for å høre om de kan legge 10% rabatten tilbake .. men som nevnt slik prisene er nå hos dem er det ikke veldig hast.

Edit: hehe ser nå faktisk at enkelte scalper priser er bedre en Komplett sin PNY pris på Finn nå selv etter jeg brukte 10% kupongen (som virker til å være vanskelig å få tilbake nå). PNY kortet der er jo så vidt jeg vet et skikkelig lavbudsjett kort å skal være MSRP pris.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Skal ordne seg om jeg sender dem e-post når jeg har kjøpt et RTX 5090, så kundeservicen er for min del forstsatt bra å er jo nå eneste grunnen til at Komplett fortsatt er min faste butikk for hardware.

Men som markedet er nå med scalper priser hele veien blir det vell første å fremst RTX 5090 FE jeg prøver på uansett, mer litt som en "Spennende Fluefiske tur etter stor Laksen" selvsagt hehe

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...