Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er bare stadig mer glad i mitt to år gamle 7900 XTX som i nytt og luftigere kabinett med oc/uv  får rett under 33.000 poeng i Timespy Graphics og 18500 i Port Royal. Ja, det er samme ca raster-ytelse som 5080 men ca 2/3 i Port Royal. Det er godt nok for meg som ikke bruker RT.

Lenke til kommentar

Sitter å lurer litt på Phantom GS faktisk for å bli ferdig med dette, selv om jeg bestemte meg på forhånd å ikke ryke på Phantom kortet. Jeg ser som nevnt før ingen grunn til at dette kortet skal være så mye dyrere men det er i alle fall eneste kortet som er satt til den prisen i utgangspunktet (forhold til standard priser)... meen trolig ikke

Lenke til kommentar
38 minutes ago, Adrgha said:

Hvor finner du prisen på Phantom-kortet? Proshop har ingen pris på dette kortet. 

Edit: Der har Komplett solgt ca. 20 stk LC med 6-7k påslag. 

Ligger 10stk Phantom kort til salgs hos komplett 

Lenke til kommentar
Adrgha skrev (40 minutter siden):

Hvor finner du prisen på Phantom-kortet? Proshop har ingen pris på dette kortet. 

Edit: Der har Komplett solgt ca. 20 stk LC med 6-7k påslag. 

image.png.e1da56df6735351b029d4d1e8fccebd7.png

Har sett det flere steder å er da rundt 37 - 38 K, hvorfor vet jeg ikke, ser veldig plastic fantastic ut.

Lenke til kommentar

Komplett solgte akkurat 13 stk. Asus Astral LC 5090 til 44 990 kr. Galskap!

Skjønner jo hvorfor Komplett holder hundrevis av 5090 kort bak en 60-70 000 kr ferdig PC-mur, når folk er villig til å betale slike priser - for la oss være ærlig, pga. kunstig skapt knapphet på 5090-kortet takket være Komplett.

Seriøst, 45000 kr for et grafikkort. Det er en kynisme i markedet som jeg ikke har sett før, så lenge jeg har drevet med PC, som begynner å bli en del år.

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Peter Johansen said:

Komplett solgte akkurat 13 stk. Asus Astral LC 5090 til 44 990 kr. Galskap!

Skjønner jo hvorfor Komplett holder hundrevis av 5090 kort bak en 60-70 000 kr ferdig PC-mur, når folk er villig til å betale slike priser - for la oss være ærlig, pga. kunstig skapt knapphet på 5090-kortet takket være Komplett.

Seriøst, 45000 kr for et grafikkort. Vi ser en grov kynisme i markedet nå, som jeg ikke har sett før, så lenge jeg har drevet med PC, som begynner å bli en del år.

Var ferdig med komplett for flere år siden, de har priset seg ut for lenge siden. Lagerbeholdning er elendig, å de mangler sortement i alle kategorier.

Håper de drar på seg en saftig økonomisk smell og går under.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om bare folk hadde latt være å kjøpe disse ekstremt overprisa kortene, så hadde ikke Komplett fortsatt å ta seg så godt betalt. Men det virker som desperasjonen er helt enorm, og kortene forsvinner så snart de blir lagt ut. 

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til å vurdere om dette er en God ide eller om jeg bare bør smøre meg med mer toldmodighet.

Rog Strix RTX 4090 kortet mitt ville noen kjøpe nå for 20 K etter få sekunder ute på Finn.

Med 10% får jeg køpt RTX 5090 får dette:
image.thumb.png.dcf9134e15d62dcf4d399cbf6fc8e0f5.png

Jeg kan bare kansellere bestilling å jeg har enda ikke bekreftet for kjøperne på finn at jeg selger (allerede 3 stk som vill kjøpe).

Ville dere gått for dette?, er veldig u-sikker.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Jeg kansellerte å gav beskjed til de på Finn at jeg fikk kalde føtter å kansellerte 5090 bestillingen på Komplett.. så tilbake på Square 1.

Kjente på at det var et dårlig valg så skulle ikke så mye til å tippe meg over... Blir f*** ikke ferdig med skjermkort kjøpet denne runden 🤪

Kansje vi heller bør Snakkes på RTX 6090 ...

Forresten Utrolig at det er såpass interesse for RTX 4090 at jeg får solgt på sekundet på Finn, det hadde jeg ikke trodd.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...