Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Adrgha skrev (1 minutt siden):

To av dem selges jo for samme pris som Komplett solgte dem for, minus eventuell rabatt selvsagt. Merkelig strategi. Må da være lettere å bare benytte angrerett?

Åpner boksen å tester det for så å selge for samme pris haha.. jaja:
image.thumb.png.0e9824958b8f26801736a4ce5738bec3.png

Da er de like greit å bruke Angrerett med en gang vell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Rambo82 said:

at folk betaler 5-7k mer for ett kort som har 60-70mhz mer på gpu clock skjønner jeg ikke .. tenk på kr per mhz da.. sykt..

Send gjerne lenke til de tilgjengelige msrp kortene. Mange her er særdeles interessert.  (det du omtaler er den gode, gamle oc avgiften som påløper alle generasjoner og aldri har vært verre enn denne gangen),

• Liker 2
Lenke til kommentar

Per pin overvåkning av strømkontakten på Astral, er verdt litt over alle andre modeller. Faktisk ville jeg ikke hatt noen andre kort, bare pga dette.

Dog det er LATTERLIG at det i det heletatt skal være nødvendig. 2x strømkotakter som Hall of Fame korta, hadde gjort alt vesentlig bedre.

20250324_233410.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar

WOOOW  så 50xx generation er "cripled" på anen også.... MAD eller cache organisation problem,,

til meg dette betyr ikke 50xx  og for denne priser... Absolut IKKE ,, adios nvidios))

4090 rtx  nå jeg lete i hele europa, .. har pris gull til meg,))  

Også kommer mer informasjon fra primegrid scientist eller andre boinc projects, om nvidia 50xx...   fiasco? ))) eller s just gaming "gulrott på stik for donkeys" "ai scam" 

https://www.primegrid.com/forum_thread.php?id=10929#179842

image.thumb.png.0293d7cb59ebb6c38826c64d10d232dc.png

image.thumb.png.0aacd0b26a8a466c3361b08b7715bba4.png

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

Dog det er LATTERLIG at det i det heletatt skal være nødvendig. 2x strømkotakter som Hall of Fame korta, hadde gjort alt vesentlig bedre.

Ja, RTX 5090 ligger ofte over 600w som 12v kablen er ment for er ikke trygt, når nVidia i tillegg ikke har volt regulator på denne serien så er de en liten skandale å man må da helst ha Astral versjon der du i alle fall kan sjekke at alle ledninger fører strøm siden ikke RTX 5090 passer på om kablen er deffekt eller ikke.

9070 XT Nitro+ overstiger ikke 600w (på langt nær) + kortet har volt regulagtor (har sett nærbildet på Redit der to fine knotter sitter på vær side av 12v kontakten) så der skal det være helt gull.

Det er enda mer på tryne å bruke gamle PCIE portene som ofte bare har 150w hver men pga mange skrekk historier med dårlig splitter kabler som ikke blir trykket helt inn på RTX 4090 er det fryktelig mange som blander kortene her å ikke ser helt hvor de egentlige problemene ligger.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Komplett ferdig bygde har solgt 3 stk med Astral korte (med God grunn synes jeg, det jeg også ville hatt om det er priset riktig). Resten har RugeKassen komplett sittet med over 1 uke uten salg, som jeg stadig never sitter de på 50+ Phantom kort, av en eller annen absurd grunn skal de koste oppunder 40 K selv om de ser ut som et av de billigste (Zotac Standard viften ser jo mye bedre ut, men nå mangler noen av de kortne Rops da, det er jo ikke bonus).

Antar denne Phantom serien dukker opp snart for hvorfor sitte på dette (?), det eneste jeg er spent på da er om de går ut eller om markedet nå er helt mettet med overpriset RTX 5090. Jeg mener komplett også burde smi mens jernet er varmt for det er ikke gitt at de som sitter igjen nå vill gi 40 K for RTX 5090, jeg betaler ikke 12 K overpris for å ikke få noe ekstra i alle fall.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Astral er det eneste kortet jeg ville betalt mer for, det har faktisk reell merverdi i overvåkningen av strømpluggen. Ellers vil jeg bare ha det billigste kortet, nærmest mulig "MSRP" jeg kan få tak i. Bryr meg ikke så mye om hvordan det ser ut.

For øvrig interessant at Nvidia selv setter ned prisen på FE, mens partnerne setter opp prisen tilsvarende på sine kort.

Lenke til kommentar
43 minutes ago, simalarion said:

9070 XT Nitro+ overstiger ikke 600w (på langt nær) + kortet har volt regulagtor (har sett nærbildet på Redit der to fine knotter sitter på vær side av 12v kontakten) så der skal det være helt gull.

Er det også andre 9070 XT modeller som har dette?

Lenke til kommentar
22 hours ago, Mumriken said:

Fornuftig det. De fleste nyere skjermer har hdmi 2.1(48Gbps) og dp 1.4(32.4Gbps) 😉

Edit: I tillegg til det så er AMD sine fake dp 2.1 porter bare 54Gbps

Men er det ikke funksjoner på PC monitorer som BARE fungerer over DP da? Eller var dette en greie for en del år siden?

Lenke til kommentar
josh skrev (2 minutter siden):

Var det nettopp et drop av FE kort? Fikk i alle fall varsel og det var mulig å trykke på kjøpe knapp, men linken til Proshop gav på første forsøk en feil, og på andre forsøk ble jeg "rate limited". I'm tired, boss...

Jeg og 100vis av andre i discord kanalen hadde samme erfaring med "droppen". 
Tipper det var en "fake drop" av 5090 denne gang. La merke til noen som fikk tak på et 5080 FE 

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som om det er poeng for meg å gjøre det, siden jeg har et Asrock 7900 XTX Phantom Gaming OC, men skulle jeg kjøpt et 9070 XT hadde jeg vært usikker på hvilken toppmodell jeg skulle kjøpt, ref disse oversiktene. Var nær ved å kjøpe på release, men ble ikke...

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18eQRucHX41A-O4OsoV96Qw2gFw1Qs2N7f6qQQs3kXx4/htmlview#

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1jVOO1-g6WUmUXX1WY18qRpCyglX5EYUS-d3IhxqrL9M/htmlview#

Bruk av PTM istedet for vanlig paste er for meg en greie, da jeg opplevde hvor dårlig paste fungerte på 7900 XTX (chipen er ikke helt flat, som fører til pasten blir 'pumpet ut/bort'). Det var nervepirrende å demontere 7900 XTX, og noe jeg foretrekker å slippe, selv om jeg regner ikke med pump out er et problem for 9070 modellene.

Skulle jeg valgt en modell med 'nvidia-pluggen' ville jeg ønsket overvåking på strøm inn. Med Nitro kortet er jeg litt redd for at luftgjennomstrømning der kabelen er, er dårlig, pga metall dekselet over som fører til det blir temmelig lite plass til lufting.

Lenke til kommentar

Jeg droppet  å betale for RTX 5080 FE, kortet er helt u-intressantn å jeg orker heller ikke mase rundt for å selge for å tjene noen få tusen.

Skulle til å spørre om noen her ville ha det men nå forsvant det fra kurven min på Proshop

Så fullt mulig å få RTX 5080 FE nå ...

Man havner ofte bare her, så skjer det ikke mer, bare 1 gang jeg faktisk kom videre, frustrerende system

image.thumb.png.08aea4d332f47635246d7d82061c93d5.png

Går bare i Loop å nå virker det til at Proshop siden setter meg på Pause .. Så ikke trykkf or mye på nvidia.com siden med andre ord

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Og her er nok litt av "problemet" også. 
Veldig mange sitter å prøver å trykke kjøp på kort dem egentlig ikke skal ha, noe som gjør at det blir problemer i systemet. 
Dette er også grunnen til at 5080 FE har hatt 8 "re-drops" iløpet av kort tid

Blir du forsåvidt videresendt til marketplace siden så er det fordi kortet er "out of stock" 

Lenke til kommentar

Samme her, fikk tak i en 5080FE. Har ikke helt bestemt meg for om det er ventepølse frem til det lar seg gjøre å kjøpe 5090 til nesten MSRP, eller om det får duge frem til neste gen. Men gøy å se at det faktisk finnes noe etter grønn knapp på Nvidia, hadde mine tvil 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...