raspberry Skrevet torsdag kl 21:11 Del Skrevet torsdag kl 21:11 Erwe skrev (På 19.3.2025 den 16.13): Jeg fikk også telefon fra Elkjøp i dag. De selger meg et Rog Astral som erstatning for Gigabyte Gaming. Elkjøp ringte meg i dag, men jeg var opptatt og hadde ikke muligheten til å ta telefonen. Fikk sms med noe tilsvarende etterpå. Bekreftet via chat, men fikk ikke noe opplysninger om når/hvordan det kom til å foregå. Heller ingen "bekreftelse" på epost eller lignende. Vet du om man får kortet som en erstatning for samme pris som Gigabyte kortet? De har ikke noe pris på Astral-kortet på nett. Det var litt vanskelig å tolke meldingen, og han på Chat virket ikke som han helt visste hva det greiene her var. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet torsdag kl 22:21 Del Skrevet torsdag kl 22:21 Kjøpte meg en full versjon av 3dmark for 160kr på g2a. Kosta vell nærmere 600 /700kr direkte på steam Lenke til kommentar
Erwe Skrevet torsdag kl 22:30 Del Skrevet torsdag kl 22:30 raspberry skrev (1 time siden): Elkjøp ringte meg i dag, men jeg var opptatt og hadde ikke muligheten til å ta telefonen. Fikk sms med noe tilsvarende etterpå. Bekreftet via chat, men fikk ikke noe opplysninger om når/hvordan det kom til å foregå. Heller ingen "bekreftelse" på epost eller lignende. Vet du om man får kortet som en erstatning for samme pris som Gigabyte kortet? De har ikke noe pris på Astral-kortet på nett. Det var litt vanskelig å tolke meldingen, og han på Chat virket ikke som han helt visste hva det greiene her var. Hei, jeg skulle få betalingsforespørsel i morgen fredag. Deretter ble det satt i bestilling. Han sa det ikke var så lang bestillingstid og at de håpte at jeg kunne få det i løpet av mars. Prisen skulle være 34 tusen ett eller annet, ca tusen i avslag fra utsalgspris, men noe dyrere enn Gigabyte kortet. Han sa nøyaktig pris, men jeg husker ikke nøyaktig hva den var. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet torsdag kl 22:36 Del Skrevet torsdag kl 22:36 Erwe skrev (4 minutter siden): Hei, jeg skulle få betalingsforespørsel i morgen fredag. Deretter ble det satt i bestilling. Han sa det ikke var så lang bestillingstid og at de håpte at jeg kunne få det i løpet av mars. Prisen skulle være 34 tusen ett eller annet, ca tusen i avslag fra utsalgspris, men noe dyrere enn Gigabyte kortet. Han sa nøyaktig pris, men jeg husker ikke nøyaktig hva den var. Billigere å gi deg 1000 lapp i avslag enn at du foretar dekningskjøp.. 🙄 1 Lenke til kommentar
Erwe Skrevet fredag kl 05:39 Del Skrevet fredag kl 05:39 MrL skrev (7 timer siden): Billigere å gi deg 1000 lapp i avslag enn at du foretar dekningskjøp.. 🙄 Kanskje, men et dekningskjøp hadde ikke skjedd uten kamp. De skrev i ordrebekreftelsen at den ikke var juridisk bindene. Jeg er uansett fornøyd med utfallet Lenke til kommentar
raspberry Skrevet fredag kl 06:23 Del Skrevet fredag kl 06:23 Erwe skrev (7 timer siden): Hei, jeg skulle få betalingsforespørsel i morgen fredag. Deretter ble det satt i bestilling. Han sa det ikke var så lang bestillingstid og at de håpte at jeg kunne få det i løpet av mars. Prisen skulle være 34 tusen ett eller annet, ca tusen i avslag fra utsalgspris, men noe dyrere enn Gigabyte kortet. Han sa nøyaktig pris, men jeg husker ikke nøyaktig hva den var. Takk for info. Jeg burde helt klart ha spurt om pris, men måtte ta det mens jeg var på jobb og hadde litt hastverk. SMS'n jeg fikk kunne vært tolket som at det var 1:1 erstatning. Hadde også forventet en bekreftelse av noe slag i etterkant, men mulig det kommer i dag eller til uka. Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet fredag kl 07:34 Del Skrevet fredag kl 07:34 (endret) Adrgha skrev (20 timer siden): Fryktelig frustrendende å se på Kompletts lagerbeholdning, ja. Virker som de får inn mer nesten hver dag nå. Må vel ha 5090-kort til rundt 7 millioner på lager nå? Hoarding for å forsøke å manipulere markedet. Virker heller ikke som att di er så interisert i og selge disse komplett-pc eller. Ikke reklamerer di noe særlig att di har PC med 5090, og flere av di står som ikke på lager grunnet ett hk feks som man bare kan bytte ut til ett di har inne. Endret fredag kl 07:41 av Paccoo Lenke til kommentar
Pop Skrevet fredag kl 07:47 Del Skrevet fredag kl 07:47 2 hours ago, Erwe said: Kanskje, men et dekningskjøp hadde ikke skjedd uten kamp. De skrev i ordrebekreftelsen at den ikke var juridisk bindene. Jeg er uansett fornøyd med utfallet Det er vel omtrent som å skrive i en kontrakt "denne kontrakten er ikke gyldig om vi ikke synes det i morgen"... Bra du ble fornøyd i det minste. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 08:12 Forfatter Del Skrevet fredag kl 08:12 Hva tror dere Odsen er for å få kjøpt FE kort til denne prisen nå?: Noen som videre vet når nVidia slutter å slippe disse droppene?. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet fredag kl 08:30 Del Skrevet fredag kl 08:30 Dårlige odds. Lavere pris gjør bare at de blir enda mer attraktive for scalpere. Botene kjøres vil vel kjøres med 1 ns polling rate nå. Hadde jo vært fint om prisene også sank på partnerkortene, men her har vel prisene kun gått opp, opp, opp. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet fredag kl 08:31 Del Skrevet fredag kl 08:31 (endret) Slettet Endret fredag kl 08:35 av AndersT2 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet fredag kl 08:32 Del Skrevet fredag kl 08:32 AndersT2 skrev (Akkurat nå): Nvidia selger vel direkte til normal pris, men de blir vel borte med en gang. Ville nok holdt meg langt unna Nvidia sine egne kort pga hvordan de har bygd opp strømkontakten med tanke på brann. Nvidia har kjørt alle kabler inn i samme tilkobling, og får da ikke noe oversikt over feilbelastning. Mens MSI og Asus i hvertfall ikke gjør det, og da ser ut til å være tryggere kort med tanke på brann. De viser det i denne: Alle gjør akkurat det samme; det er per Nvidias egen spesifikasjon. Kun Asus Astral som gjør det på en annen måte: Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet fredag kl 08:35 Del Skrevet fredag kl 08:35 Adrgha skrev (2 minutter siden): Alle gjør akkurat det samme; det er per Nvidias egen spesifikasjon. Kun Asus Astral som gjør det på en annen måte: Takk, da slettet jeg innlegget mitt. Så kun videoen på Floatplane Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 08:48 Forfatter Del Skrevet fredag kl 08:48 (endret) Ja dette går selvsagt i Loop som er forstålig da selvsagt få orker å sette seg helt inn i problemet eller er elketrikere heller, men dette har hatt et pr runder allerede i tråden ja. I utgangspunktet er 1 Kvalietes kabel på dedikert 12v (600w) 6x2 pin kabel ATX 3.0 (1) helt klart å foretrekke da dette hører til den nye standaren å er målrettet mot Strøm krevende skjermkort. Det var videre Disse splitter kablene som fulgte med i boksen som skapte mye problemer for RTX 4090. Det er 2 hoved prolbemer på RTX 5090 1. Kortet har bare 1 volt regulator så kortet bryr seg ikke om strømmen kun kommer inn via 1 av de 12 kablene. 2. Dette kombinert med å bruke defekt kablel som lar strømmen gå via 1 av de 12 kablene er svært u-heldig. Som nevnt over har enkelte Asus kort gjort det mulig at du kan sjekke via et program hvor mange kabler som fører strøm, men det helt utrolige her er at RTX 5090 som er så dyrt ikke har en funskjon som sjekker dette, som tidligere kort har.. U-mulig å vite hva nVidia har tenkt her ... Endret fredag kl 08:50 av simalarion Lenke til kommentar
Paxville Skrevet fredag kl 09:03 Del Skrevet fredag kl 09:03 ps5 skrev (På 19.3.2025 den 11.45): Nye FE priser. Gjett om disse går fra umulig til fullstendig umulig å få tak i Mer profitt til skalpere. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet fredag kl 09:03 Del Skrevet fredag kl 09:03 14 minutes ago, simalarion said: Ja dette går selvsagt i Loop som er forstålig da selvsagt få orker å sette seg helt inn i problemet eller er elketrikere heller, men dette har hatt et pr runder allerede i tråden ja. I utgangspunktet er 1 Kvalietes kabel på dedikert 12v (600w) 6x2 pin kabel ATX 3.0 (1) helt klart å foretrekke da dette hører til den nye standaren å er målrettet mot Strøm krevende skjermkort. Det var videre Disse splitter kablene som fulgte med i boksen som skapte mye problemer for RTX 4090. Det er 2 hoved prolbemer på RTX 5090 1. Kortet har bare 1 volt regulator så kortet bryr seg ikke om strømmen kun kommer inn via 1 av de 12 kablene. 2. Dette kombinert med å bruke defekt kablel som lar strømmen gå via 1 av de 12 kablene er svært u-heldig. Som nevnt over har enkelte Asus kort gjort det mulig at du kan sjekke via et program hvor mange kabler som fører strøm, men det helt utrolige her er at RTX 5090 som er så dyrt ikke har en funskjon som sjekker dette, som tidligere kort har.. U-mulig å vite hva nVidia har tenkt her ... De tenker penger penger penger... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 10:15 Forfatter Del Skrevet fredag kl 10:15 Til info så skal det ha vært et FE dropp i UK i dag men for min del orker jeg ikke forsøke altfor mye på det, forblir vell bare en "våt" drøm å få kjøpt FE til 26 K Eneste jeg venter på er at Komplett skal droppe en RTX 5090 modell til en Ok pris, Proshop gjør det stadig vekk så de burde klare det.. men ja ->🤪 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 11:01 Del Skrevet fredag kl 11:01 44 minutes ago, simalarion said: Til info så skal det ha vært et FE dropp i UK i dag men for min del orker jeg ikke forsøke altfor mye på det, forblir vell bare en "våt" drøm å få kjøpt FE til 26 K Eneste jeg venter på er at Komplett skal droppe en RTX 5090 modell til en Ok pris, Proshop gjør det stadig vekk så de burde klare det.. men ja ->🤪 Det var et enkelt 5080/5090 dropp og kun uk. Det pussige er at dette bryter med "no drops on fridays" som tydeligvis var vært en sannhet til nå. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet fredag kl 12:31 Del Skrevet fredag kl 12:31 Se der ja.. bare å glemme 5090 nå https://www.nvidia.com/en-us/products/workstations/professional-desktop-gpus/rtx-pro-6000/ Hva gjetter vi på pris? 80 000,-? blir ikke mange 5090 produsert når nvidia kan skuffe inn 3x på denne modellen med samme brikke Lenke til kommentar
Deepo Skrevet fredag kl 12:45 Del Skrevet fredag kl 12:45 (endret) 15 hours ago, JarleGutt said: Ok, takker. Har 3D Mark, mangler 4 DLCer som er billige. Blir da AMD Stress Test, 3D Mark, Heaven og feks Wukong benchmark, eventuelt Tombraider / Cyberpunk. Vil gjerne få skyte inn Control som et forslag her, som nylig fikk en patch med støtte for DLSS4 og annet: https://controlgame.com/control-march-2025-update-notes-pc/ Skulle kanskje ikke tro det for et 6 år gammelt spill, men Control (på max settings) sendte min 5090 overclock rett i skammekroken med full PC frys. 3d Mark, Wukong og Cyberpunk hadde da kjørt dønn stabilt i timesvis med samme GPU settings. Endret fredag kl 12:45 av Deepo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå