Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, MrMidget said:

Åh wow.. Glad jeg ikke kjøpte det korte likevell ja! Det der hadde vært killer i mitt tilfelle. 

Skulle det være noen i Stavanger området som ønsker seg et zotac 5080 solid oc til samme pris som jeg kjøpte det for (17k på komplett) så ta kontakt. Ellers går det tilbake på angrerett da jeg fikk mitt forrige 4090 tilbake igjen 😃

Antar dette er åpnet så vi får et demokort tilgjengelig ?  (17k - 10% nærmer seg akseptabel 5080 pris :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ps5 skrev (32 minutter siden):

Antar dette er åpnet så vi får et demokort tilgjengelig ?  (17k - 10% nærmer seg akseptabel 5080 pris :D

Om det går tilbake på angrefrist så gir jeg beskjed her når angrefristen er godkjent = ) Mye mulig du får snappet en god pris på det da.
Om de ikke er kyniske og selger det til fullpris eller stapper det inn i en pre built maskin 

Lenke til kommentar
2 hours ago, MrMidget said:

Om de ikke er kyniske og selger det til fullpris eller stapper det inn i en pre built maskin 

Havner helt sikkert i en ferdig pc. Mitt hvite 5080 Trio er på vei tilbake, men kan aldri tenke meg det kommer som demokort.
Et møkkakort imo, men sikkert for godt vant med 4090🤣 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Mumriken said:

Kan kanskje være forskjell på aib partnere sin implementering, men jeg tviler.

Jeg får bare 13,5 på Asus prime. Bruker Asus skjerm og Silkland kabel som begge er sertifisert til 20Gbps.

TechJesus next 😅😂

Lenke til kommentar

En ny dag med Refresh av webshopp sider da ... 🤪

Edit: Har jo trua på at Komplett tilslutt slipper en eller annen model som er i Nærheten av MSRP pris, men begynner å jo også å tenke at jeg venter fogjeves. Er et lite gnist av håp her for Proshop gjør jo det, et av hovedbprobleme der er at de får inn så utrolig små batcher

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev (10 minutter siden):

En ny dag med Refresh av webshopp sider da ... 🤪

Edit: Har jo trua på at Komplett tilslutt slipper en eller annen model som er i Nærheten av MSRP pris, men begynner å jo også å tenke at jeg venter fogjeves. Er et lite gnist av håp her for Proshop gjør jo det, et av hovedbprobleme der er at de får inn så utrolig små batcher

Tipper i så fall de slipper disse Astral LC-kortene til rundt 40k først, ikke de billigere kortene.

Lenke til kommentar

Astral-kortene kan anbefales. Vel så bra som Suprim, kanskje enda stiligere design - men det blir jo subjektivt.

Er forresten mektig imponert over DLSS 4. Prøvde det i noen spill, inkl. Witcher 3 og Cyberpunk 2077 - wow! Heldigvis trenger man ikke et 5000-kort for å bruke DLSS transformer-modellen.

En annen ting er undervolting, som kan gjøre disse kortene langt mer strømeffektive. Kjører en undervolt på 0.9mV, og strømbruken gikk fra ca. 510-520w til 380-390w i Witcher 3, med ca. 4-5% ytelsestap. 

Endret av Peter Johansen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (5 minutter siden):

En annen ting er undervolting, som kan gjøre disse kortene langt mer strømeffektive. Kjører en undervolt på 0.9mV, og strømbruken gikk fra ca. 510-520w til 380-390w i Witcher 3, med ca. 3-4% ytelsestap. 

Det tenkte jeg fra dagen jeg bestemte meg for å prøve å få tak i et alikevell, for føltes litt halv kjipt å sitte igjen med forrige gen High end kort ved ny release, men jeg vill fortsatt ha RTX 4090 over RTX 5080 .. ..

Hvilket program bruker du for å undervolte?

Lenke til kommentar
simalarion skrev (1 time siden):

Det tenkte jeg fra dagen jeg bestemte meg for å prøve å få tak i et alikevell, for føltes litt halv kjipt å sitte igjen med forrige gen High end kort ved ny release, men jeg vill fortsatt ha RTX 4090 over RTX 5080 .. ..

Hvilket program bruker du for å undervolte?

Jeg bruker MSI Afterburner til undervolting, men viktig å skru av "access to voltage control". Her er det en bug med 5000-kortene, som gjør at GPUen setter seg fast på veldig lave frekvenser (500-600mhz).

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar
1 minute ago, Adrgha said:

I all verden? Prisnedgang? Hva er bakgrunnen for dette? 

De ble vel liggende for mange mikrosekunder på lager..  Nei, er nok effekten av endelig litt sterkere krone vi ser. Eller evt teknisk svikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...