TheKims Skrevet i går, 16:49 Del Skrevet i går, 16:49 ps5 skrev (12 minutter siden): Enten kjøper man et av toppkortene til tredjepart, eller FE hvis man må ha de rimeligere. Msrp tredjepart pleier å være rimelig skrot. Jeg kjøper som regel ut av de billigere variantene og kortene har fungert helt fint både ved tanke på støy og kjøling. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet i går, 19:01 Forfatter Del Skrevet i går, 19:01 (endret) ps5 skrev (2 timer siden): Enten kjøper man et av toppkortene til tredjepart, eller FE hvis man må ha de rimeligere. Msrp tredjepart pleier å være rimelig skrot. Nå har jeg droppet kjøp siden mitt 2080 pga for høye priser, siden det ikke roer seg så ser det ut til at jeg må bite i det sure eple. Men jeg har aldri bestilt eller vurdert FE kort tidligere, kjøper dere disse direkte fra nVidia her - https://marketplace.nvidia.com/nb-no/ Om ja hvor sender de da kortene fra?, hvilke leverings alternativer har de? Endret i går, 19:02 av simalarion Lenke til kommentar
Paxville Skrevet i går, 19:13 Del Skrevet i går, 19:13 (endret) simalarion skrev (14 minutter siden): Nå har jeg droppet kjøp siden mitt 2080 pga for høye priser, siden det ikke roer seg så ser det ut til at jeg må bite i det sure eple. Men jeg har aldri bestilt eller vurdert FE kort tidligere, kjøper dere disse direkte fra nVidia her - https://marketplace.nvidia.com/nb-no/ Om ja hvor sender de da kortene fra?, hvilke leverings alternativer har de? Proshop som er lager for nvidia. De bruker postnord. 3080 og 3090 FE ble sendt fra Digital River i Irland, mens 40 serien ble heldigvis innenlands hos proshop, som fortsetter med 50 serien. Endret i går, 19:15 av Paxville 1 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet i går, 21:41 Del Skrevet i går, 21:41 (endret) Paxville skrev (På 10.1.2025 den 21.34): 3080/3090 FE solgte ved lansering, men det var nesten umulig å få tak i kort. Noen som vet hvordan det fungerer med kjøp av FE, gjøres det på Nvidia sin nettside eller hos Proshop? Sistnevnte har jo lagt ut omtrent alt som finnes av AIB-kort, men ikke FE. Edit: Skulle bladd frem til siste side før jeg fyrte av spørsmålet, ser jeg. Forstår det som bestilling via Nvidia, utsending via Proshop. Endret i går, 21:45 av DeviantFractal Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet i går, 21:49 Del Skrevet i går, 21:49 Mulig det dukker opp her etterhvert. https://marketplace.nvidia.com/nb-no/consumer/graphics-cards/ Lenke til kommentar
Aetius Skrevet i går, 21:58 Del Skrevet i går, 21:58 2 hours ago, Paxville said: Proshop som er lager for nvidia. De bruker postnord. Vel, da utgår det for min del. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet i går, 22:36 Del Skrevet i går, 22:36 Paxville skrev (3 timer siden): Proshop som er lager for nvidia. De bruker postnord. 3080 og 3090 FE ble sendt fra Digital River i Irland, mens 40 serien ble heldigvis innenlands hos proshop, som fortsetter med 50 serien. Proshop sender det meste fra Danmark 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Radeon RX 9070 XT kommer trolig til å ha raster ytelse nær RTX 5070. Men prisen må trolig ligge litt under. For RTX 5080 så har Proshop ført opp slike kort på nettsiden med priser fra 14499 til 19690. Det kan se ut til at en del kort kommer til å koste en del mer enn $999 i USA, og over 15000 kr i Norge. Endret 14 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden Svein M skrev (1 time siden): Radeon RX 9070 XT kommer trolig til å ha raster ytelse nær RTX 5070. Men prisen må trolig ligge litt under. For RTX 5080 så har Proshop ført opp slike kort på nettsiden med priser fra 14499 til 19690. Det kan se ut til at en del kort kommer til å koste en del mer enn $999 i USA, og over 15000 kr i Norge. For å forsøke å være mer nøyaktig her ... Kortene oppført over 19 har Vannkjøling, det er helt klart dyrere å produsere så pris økning på disse kan forsvares, ang "vanlig kjøle løsning" så strekker prisen seg fra 14 500 til 18 490, av det jeg kan se. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Svein M skrev (1 time siden): For RTX 5080 så har Proshop ført opp slike kort på nettsiden med priser fra 14499 til 19690. Det kan se ut til at en del kort kommer til å koste en del mer enn $999 i USA, og over 15000 kr i Norge. Husk at prisene du ser i USA er uten mva., slik at de må ganges opp med 25% hit til Norge. 999 USD er nå 11 400,- i dag, og med mva, så blir det 14250,-. Så pleier det å bli lagt på litt ekstra for å dekke inn 5 års reklamasjon som vi har her i Norge, så hvis Proshop har priset de billigste til 14499,- så er det en bra pris i forhold til standard pris. Dyrt, men ikke overpriset. De sender også gratis fra Danmark, så det er også noe som er bakt inn i prisen. Proshop justerer sine priser hele tiden etter valutakursen. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Aetius skrev (12 timer siden): Vel, da utgår det for min del. Ja, det er bingo om du får pakka di med postnord. De har rota bort flere av mine. Og 2 ganger har de prestert å bruke en måned på å levere en pakke 20 km unna... Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden freedomseeker skrev (11 timer siden): Proshop sender det meste fra Danmark Men du har en nettbutikk med Norske folk som forholder seg til Norsk forbrukerkjøpslov. DET, er mye bedre enn å måtte forholde seg til et shady Irsk selskap. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden Har skrevet til Proshop tidligere at jeg ser de ikke har andre alternativer en PostNord, det fører til at jeg først kommer til å se etter alternativer, som nevnt over gidder jeg ikke sitte å se på at Skjermkortet tar seg en tur på andre siden av Byen. Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Alesis skrev (10 minutter siden): Ja, det er bingo om du får pakka di med postnord. De har rota bort flere av mine. Og 2 ganger har de prestert å bruke en måned på å levere en pakke 20 km unna... Jeg har utelukkende kun positive erfaringer med postnord, jeg bor på østlandet. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden (endret) Jeg har kaffe abo der jeg må bruke PostNord for faste leveringer på dette produktet (er ikke andre alternativer for levering), de leverer oftere feil en riktig. I Oslo leverer de oftere der de sparer mest tid, de bryr seg ikke nevnverdig om hvor pakken er bestilt levert å legger den da ofte fra seg i nærhten, men enkelte ganger er det da på andre siden av byen som nevnt ... Endret 12 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) 2 minutes ago, simalarion said: Jeg har kaffe abo der jeg må bruke PostNord men faste leveringer (er ikke andre alternativer for levering), de leverer oftere feil en riktig. I Oslo leverer de oftere der de sparer mest tid, de bryr seg ikke nevnverdig om hvor pakken er bestilt levert å legger den da ofte fra seg i nærhten, men enkelte ganger er det da på andre siden av byen som nevnt ... Hvis du bestiller med levering til butikk så skal det vel mye til at det blir borte. Jeg ville nå ikke hatt et kort til 20k liggende på trappa ihvertfall. (jeg har også opplevd at andre transportører har levert på feil trapp, så dette er nok mer et personproblem enn et transportør problem). Endret 12 timer siden av ps5 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden (endret) ps5 skrev (4 minutter siden): Hvis du bestiller med levering til butikk så skal det vel mye til at det blir borte. Jeg ville nå ikke hatt et kort til 20k liggende på trappa ihvertfall. Dette skal gå til en automat rett utenfor der jeg bor, men Postnord gidder ikke å legger den der de sparer heller tid å legger den et sted som passer ruten dems bedre, som oftest er det en Bensin stasjon som inkl 15 min buss tur EDIT: Men nok om det, denne Tråden handler ikke om PostNord, men en liten Strek i regninga for min del at Proshop.no ikke har alternativer for levering.. Tror ikke vi drar den lengre nå Endret 12 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Paxville skrev (2 timer siden): Men du har en nettbutikk med Norske folk som forholder seg til Norsk forbrukerkjøpslov. DET, er mye bedre enn å måtte forholde seg til et shady Irsk selskap. Ja, jeg har god erfaring med kundeservicen Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Paxville skrev (2 timer siden): Jeg har utelukkende kun positive erfaringer med postnord, jeg bor på østlandet. Samme her egentlig. Det verste jeg har opplevd er en dags forsinkelse, men det har jeg opplevd med posten også. Mulig vi er unntakene som bekrefter regelen. Bor i den regnfylte skarrebyen. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Var det slik at det kommer mer info om 9070/9070xt kortene i morgen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå