Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KryssN skrev (5 minutter siden):

Bare 239 solgt kort til msrp er vel paper launch, det var ikke mange kort tilgjengelig til msrp og de over msrp sitter fast i butikken.

5070ti prime og prime oc til sammen hadde 300 solgt kort på lansering hos komplett (har selv kjøpt 2 stk).

AMD hadde bare lager av de i USA, jeg vedder!

Hvordan si du er en scalper, uten å si du er en scalper.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Nizzen said:

Jepp 50+ betyr nok opp mot 100 kort på lager, så solgte de nok flere enn de hadde på lager?

De oversolgte 5070ti Prime med glans så historien gjentar seg vel (de rakk 148 av den før de stoppet).

Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 minutter siden):

Jeg ble kompromittert fra å delta. Er det noe igjen?

https://www.komplett.no/product/1320336/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asrock-amd-radeon-rx-9070-xt-taichi-oc#

Bare dyrere kort igjen, men du skal få med en bra kjøler å dual bios så du kan slå OC av/på, samt nye ATX 3.0 (1) standard kontakten (derfor tror jeg også du er overklokket denne enda litt mer en de andre modellene).

https://www.pcgamesn.com/amd/radeon-rx-9070-xt-review

Ser det minker der også nå ...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
k0mpl3tt skrev (14 minutter siden):

Di har gigabyte AORUS ELITE på elkjøp for par hundre ekstra, dette booster til 3100mhz i reviews, så jeg tror at det er lik 340w specen til taichi https://www.elkjop.no/product/gaming/pc-komponenter/grafikkort-gpu/gigabyte-radeon-rx-9070-xt-aorus-elite-16g-grafikkort/890854

3 x PCIE kontakter på skjermkortet er ikke akutelt for min del, jeg skal ikke koble på noe Adapter, skal jeg ha skjermkort i dag må kortet ha 12V 2x6pin 600w kontakt så jeg får brukt den nye ATX 3.0 Standaren på PSU. Det er denne Adapteren som har vært hovedroblemet på RTX 4090 kort feks (som nevnt tidligere er det nå gjort flere grep slik at man unngår dette problemet igjen på nye kort, men uansett ikke noe jeg vill ha).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 minutter siden):

Jeg bestiller et Aorus. ASUS er jeg helt ferdig med.

Amen! Av egen erfaring fra "mining boomen", var alle reklamerte kort av typen ROG Strix. Dette var dog 30xx-serien.
Ræva kjøler, og viftene holdt på å dø etter halvannet år. Hjalp ikke med ny kjølepaste heller. Nilleprodukt til premium pris, spesielt da MSI-korta holdt seg 10-15 grader kjøligere.
Godt mulig de har skjerpet seg? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Thor. skrev (55 minutter siden):

Fra et Microcenter i Illinois:

7gzmmvhdn1ne1.jpeg?auto=webp&s=dc992b5616658d93ef7bfbc65b655ff8bf60a632

Lurer på hvor mye Nvidia taper på å kunstig holde tilbake kort..?

På kort sikt med kjapp-tjente penger taper de nok ingen verdens ting. De tjener mye mer på andre kunder.
Heldigvis taper de markedsandel. Jeg vil ha AMD på banen igjen i toppsjiktet som en relevant konkurrent.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Dudeliduu said:

Jeg vil ha AMD på banen igjen i toppsjiktet som en relevant konkurrent.

Vi er inne i en tullegenerasjon nå, men med Nvidia tilbake med 3nm om to år (og litt mindre ai volum kanskje) så snakker vi sikkert monopol fremdeles. Amd er for langt bak.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (Akkurat nå):

Vi er inne i en tullegenerasjon nå, men med Nvidia tilbake med 3nm om to år (og litt mindre ai volum kanskje) så snakker vi sikkert monopol fremdeles. Amd er for langt bak.

Dessverre. Men det er lov å drømme.
Hvis AMD kunne fått AI-fokus på neste års refresh og flere økonomiske ben å stå på så kunne dette vært et godt alternativ likevel for både privatpersoner og bedrifter som ikke trenger det dyreste og beste. Dermed kunne de kaaanskje konkurrert i toppen om noen år.

Lenke til kommentar

De som fikk XT kort til ca 8500 gjorde et varp, kommer nok ikke tilbake kort til den prisen, neste gang blir samme modeller 1000 - 1500 dyrere tenker jeg.

Men vi får se hva som skjer senere i måneden(?) når flere kort kommer inn igjen.

Ser ut som om netonnet selger MSRP modellen til over 10 000 kr...er det lov?..

ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB PRIME OC | NetOnNet

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar
4 minutes ago, JarleGutt said:

De som fikk XT kort til ca 8500 gjorde et varp, kommer nok ikke tilbake kort til den prisen, neste gang blir samme modeller 1000 - 1500 dyrere tenker jeg.

Men vi får se hva som skjer senere i måneden(?) når flere kort kommer inn igjen.

Ser ut som om netonnet selger MSRP modellen til over 10 000 kr...er det lov?..

ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB PRIME OC | NetOnNet

Netonnet er jo eid av komplett group 🤣

Lenke til kommentar

Så glad jeg handlet et 4090 så jeg slipper å ha noe med denne rottegenerasjonen av gpu'er å gjøre. Så er det jo ikke garantert at 60xx blir noe særlig bedre men siden det nok blir 2-3nm produksjonslinje så blir det merkbar rasterforbedring, men evt mer tull på toppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...