Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

drvcd skrev (31 minutter siden):

Hvis du gjør et søk på Multicom får du i preview'en opp prisen på Sapphire Nitro 9070 XT til den nette sum av 13026 NOK

Hvis du googler "9070 xt" og "Elkjøp" kan man blant annet se Asus prime til 10 190 kr.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@simalarion Ja, skjønner. Synes bare det er rart de ikke har sluppet dem før, siden de har stått som "på lager" noen dager. Mulig de ventet til de hadde flere på lager denne gangen. 10 stk. er uansett ikke nok til at man har en realistisk sjanse.

Personlig synes jeg dette kortet ser ganske greit ut. Rent og pent. Men så kategoriseres jeg sannsynligvis som "gubbe", og jeg liker ikke RGB. 😅

Lenke til kommentar
Adrgha skrev (15 minutter siden):

Personlig synes jeg dette kortet ser ganske greit ut. Rent og pent. Men så kategoriseres jeg sannsynligvis som "gubbe", og jeg liker ikke RGB. 

Er nok Gubbe selv, men tenker først å fremst på muligheten til å få solgt det lett igjen når den tid kommer, tror dette ikke er modellen som er letteste å selge igjen (?), for min del bryr jeg meg svrært lite hvordan det ser ut, viktitere at det er rolig å at kjøleren funker bra. Edit: Sitter nå å lurer på å selge RTX 4090 Rog Strix igjen for sitter inne med en følelse at når man passer på nå så får man kjøpt RTx 5090 veldig snart.. mulig jeg bare gjør det å blir ferdig med det her, mye frem å tilbake på meg hehe..

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe som helst info noe sted på når priser vil bli synlig og AMD-kortene kan bestilles? Ser det står kl 15:00 om man klikker seg inn på ett tilfeldig kort på Proshop, så går ut ifra at det er rundt da, men hører/leser forskjellige ting fra forskjellige steder. Komplett har en egen side nå hvor det ikke er veldig mye info ut ifra det jeg kan se: https://www.komplett.no/brand/AMD/AMD-RDNA-4-Radeon-RX-9000/?tag=*

Lenke til kommentar
Otaconmg skrev (21 minutter siden):

Ufattelig skuffende pris...

Enig. MRSP skulle tilsi: 600 * 11 = 6600. 6600 * 1,25 = 8250. Her har jeg faktisk tatt litt i, siden dollaren befinner seg under 11 kroner nå.

Den ordinære prisen burde etter dette ligge i sjiktet 8000 - 9000. Over 10 000 er bare tull. Men så ligger jo 5070, med lavere msrp, på 10 000 også.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Ingen som vill vente på Proshop sine standar modeller for å se om MSRP priser dukker opp. Elkjøp & Multicom er vell neppe "go to" sjappene på Skjermkort selv om Elkjøp vell er innenfor som mer er seriøs webshop så er det aldri der jeg sjekker skjermkort priser.

Blir overrasket om ikke det dukker opp Bedre priser en det på Proshop med andre ord

For best pris skulle jeg helst sette at Proshop hadde IKKE OC versjon av denne (Som regel vært bankers MRSP pris på):
image.png.8ccb6da2f2f12ac074a57bca1e75f211.png

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
BartSimpson skrev (2 timer siden):

papirlansering? ocuk i england f.eks sier at de har over 1000 sapphire 9070 xt klar til salg idag.

Ja, har selv sett at noen butikker har 9070 kort så de kan bygge et minihus, men her i Norge står alt som bestillingsvare, heller urovekkende enn urodempende.

Lenke til kommentar

Kunne hatt regnbuens farger kombinert med bompibjørnene for min del. Hvem er det som stirrer på et skjermkort etter det er montert?

Men, hva skjer med variasjonen mtp power connections? Nesten 50/50 split mellom 2x8 og 3x8 pins, samt et par kjører plastikksmelter'n.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tobeass skrev (1 time siden):

image.png.48c2ae80f54538f04e625d6d55678585.png"incl. VAT" - tviler på at det blir kr 10.000+ for MSRP-modellene som ligger til 570 pund her. 

Hvis vi sammenligner prisen på OCUK sine nettsider på Asus 9070 XT Prime OC til 710 GBR, så blir dette ca. 740 GBR fratrukket british moms og lagt på norsk moms. Det er ca. 10 360 NOK. Elkjøp har jo pris på 10 190,- for dette kortet. Så et 9070 XT til 570 GBR er ca. 8 300 NOK, så det er vel sannsynlig at disse kortene blir priset til under 8500,-.

Lenke til kommentar
Vollviks P9S skrev (46 minutter siden):

Samt Sapphire Nitro. Skal be en bønn i kveld for alle fremtidige Nitro-eiere.

Sukk, igjen. det er ikke ATX 3.0 (3.1) som er problemet. Har allerede skrevet mye om det å tråden  å det går voldsomt i Loop. Kort. RTX 4090 hadde hoved problem med splitter-kabel som fulgte med som da like ofte gikk fra 8pin utganger fra PSU, så et av hovedproblemene var at splitteren som fulgte med var dårlig å var vanskelig å feste skikkelig i skjermkortet (om den ikke var trykket helt inn så smeltet den, derfor har kablen nå også farge på enden, Gul/Blå feks)

Det Ene problemet med dedikert 12 V 2x6pin kablen på RTX 5090 var et deffekt kabel som sendte all strøm mellom 1 kabel isteden for å fordele på 12.. Hovedprolbemt ligger faktisk på RTX 5090 som ikke har flere volt regulatorer som passer på at strømmen blir fordelt på flere kabler inn (som var vanlig tidligere).. Pass på å ikke spar penger på Kabel her med andre ord.

ATX 3.0 (3.1) PSU som har 12v 2x6 pin er å foretrekke så du får brukt dedikert 600W 1 kabel som er det jeg foretrekker nå, det er også dette som er den nye standaren.

På min nye 1200W ATX 3.0 psu har jeg 2 stk 12V 2x6 pin utganger

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...