Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

JarleGutt skrev (11 minutter siden):

Du må jeg tenke på at 4090 trolig koster over det dobbelte av 9070, er ikke tenkt som noe topp kort, men et billigere alternativ til medium / consumer sjiktet.

Jeg vet jo veldig godt hva RTX 4090 er, det er også disktuert veldig mye tidligere i tråden. En annen ting som er unikt ved dette Gen skiftet er at RTX 5080 ikke yter bedre en RTX 4090, det er nesten en tradisjon at ved ny Gen så vill forrige Gen RTX xx90 bli slått av ny Gen RTX xx80 , denne tradisjon ble brualt knust ved denne nye Gen, ergo man kan like gjerne kjøpe forrige Gen top kort en å kjøpe RTX 5080.

Ang 9070 XT så har det vell aldri vært helt aktuelt for meg uansett nei  ...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter havet med RTX 5080 kort som kom inn til komplett i dag får Scalpere dårlig tid, sjekket finn nå å ser dette RTX 5080 med plast på til kjøp nå pris 19 K

image.png.21ea38940d8654c1cfccbdd0cc737d1a.pngimage.png.4efb9a6e3e38190677cf522ea8ed63be.png

Når angefristen starter å nærme seg slutte nå tipper jeg mange scalpere sender kortene tilbake på komplett, for nå er det ikke noe å tjene lenger..RTX 5090 derimot (tidligere rykte sier dog at det skal bli godt med RTX 5090 i februar)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev (7 minutter siden):

Får håpe det stemmer. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal foreta meg. Sitter som sagt her på integrert grafikk, og har mer eller mindre gitt opp å finne 5090 til en spiselig pris. Hadde håpet 9070 XT kunne holde en stund i det minste, men synes ytelsen i 4K i en del titler jeg har lyst å spille ser litt mager ut. 9070 er åpenbart i en helt annet produktklasse enn 5090, men jeg har fått sånn avsmak på denne håpløse releasen og Nvidia generelt. Hvis prisene på 9070 XT blir langt over 10k her til lands, frister ikke det så mye heller. 

Endret av Adrgha
Lenke til kommentar

Rimeligste 5070 jeg har funnet er Zotac Solid hos Proshop (7969 kr). Ikke så gale pris målt mot MSRP, men dette er ikke på lager. Elkjøp har Ventus OC på lager til 8609.

Komplett er ute og kjøre med priser fra 9900 - 10 600. Ikke overraskende masse på lager.

Edit: Ventus var ikke på lager hos Elkjøp.

Tipper 9070 XT vil koste en tusenlapp mer. Tommelfingerregel er vel at vi kan gange amerikansk pris med 20 for å få norsk pris.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
2 hours ago, ili said:

Billigst mulig komplett PC med 5090. Får mange dårlige komponenter du kan gi til en sønn eller datter :)image.png.7512b6e20810e0043e0fb64984821b65.png

For de som løper for å konfigurere et rent kupp, dette er uten mva! (du må altså legge på 25%)

edit: feil fra min side.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
9 minutes ago, ps5 said:

For de som løper for å konfigurere et rent kupp, dette er uten mva! (du må altså legge på 25%)

Nei det er med mva. Vanlig komplett.no. Men er jo ikke noe kupp. Du betaler fortsatt et par tre tusen ekstra. Komponentene er verdt 8-9k kanskje.

Endret av ili
Lenke til kommentar
11 minutes ago, ili said:

Nei det er med mva. Vanlig komplett.no. Men er jo ikke noe kupp. Du betaler fortsatt et par tre tusen ekstra. Komponentene er verdt 8-9k kanskje.

Ah, så ikke at en del av de mest katastrofale valgene var godt gjemt. Klarte å komme ned i ca 42000. 

Morsomst er nok at oppgradering til pny oc koster 7200 :D 

Lenke til kommentar

Løp og kjøp. Bærbare med 4K 120Hz, 5090 og Thunderbolt 5. Det hadde vært noe å ha med seg til Tyskland på LAN i påska. Det kan dog bli knuste drømmer med ubekreftet dato.

https://www.komplett.no/product/1321941/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/msi-titan-18-hx-dragon-edition-norse-myth-a2

https://www.komplett.no/product/1317984/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/msi-titan-18-hx-ai-18-uhd

Lansering er visst ikke før 31.03, så det er bare å glemme. 😕

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
9 minutes ago, BadCat said:

Løp og kjøp. Bærbare med 4K 120Hz, 5090 og Thunderbolt 5. Det hadde vært noe å ha med seg til Tyskland på LAN i påska. Det kan dog bli knuste drømmer med ubekreftet dato.

https://www.komplett.no/product/1321941/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/msi-titan-18-hx-dragon-edition-norse-myth-a2

https://www.komplett.no/product/1317984/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/msi-titan-18-hx-ai-18-uhd

Lansering er visst ikke før 31.03, så det er bare å glemme. 😕

79990?  Jeg venter til disse ligger i halv-pris kurven på Elkjøp.

Lenke til kommentar

Bra arbeidshest på tur da. Kan utvides med 4 SSD-er den ene og future proof med alle mulige slags utvidelser og docking med TB5. Det nye er vel at man kan ha datakrafta i skyen og bare ha med seg lettvekts maskin.

Jeg har ikke prøvd skybasert videoredigering, men jeg vet at det finnes. Så spørs det om man har linje på tur da. Det er alltid noen svake punkter som gjør at man kommer til kort.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det største problemet for oss er at prisene ikke er til sammenligning med omtalte kort. Det er mange produker som er dårlige kjøp her med prisene som er.

Det meste er tull i dag. For 4-5 år siden kunne man få et over snittet hovedkort for under 5 lapper.
image.png.ba8560792c9960a8c2c122fc1ad50f7b.png

Nå er det pinameg over 10k og da har prisen gått ned med noen fattige hundrelapper.
image.png.30d85f31618da4403790103ffa3dd276.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
26 minutes ago, ps5 said:

79990?  Jeg venter til disse ligger i halv-pris kurven på Elkjøp.

Det fine med maskinene er at skjermen er 2400P. Da kan man redigere 2160P og fremdeles ha plass på skjermen til verktøy og diverse. Det er klart at 75–80k er dyrt hvis man ikke har en hensikt for kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...