JarleGutt Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 9070 for meg som har 7900 XTX var en skuffelse! 9070 kan ikke koste mer enn 8000, over det er det poengløst. Vel vel... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden (endret) Proshop har holdt seg best til MSRP priser så for min del venter jeg med å rope noe til jeg ser prisen på Standard 9070 xt kortene der Edit: pluttselig en haug RtX 5080 kort på komplett eller er det jeg som blingser på tlf på vei hjem på t-bane?? 🤥 Endret 16 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Det ble 5080 solid OC på meg fra komplett. Jeg trodde virkelig at 9070 XT skulle bli en del bedre en 5070 TI til mye lavere pris, men ser ikke slik ut! Så da ble det team green denne gang også Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden MrMidget skrev (3 minutter siden): TI til mye lavere pris, men ser ikke slik ut! Bassert på ymse rykter eller?, MSRP er vell satt så rett før release ville jeg som nevnt over sett prisene på Proshop først. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Lurer på om jeg holder på å bli gal her. Jeg sammenligner HU sin video review med TechPowerUp, og jeg får det ikke til å stemme. Hos HU så er 9070 XT markant lavere ytelse enn 7900 XTX, og hos TPU nærmest det motsatte. Hva skjer?! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden JarleGutt skrev (3 minutter siden): Lurer på om jeg holder på å bli gal her. Jeg sammenligner HU sin video review med TechPowerUp, og jeg får det ikke til å stemme. Hos HU så er 9070 XT markant lavere ytelse enn 7900 XTX, og hos TPU nærmest det motsatte. Hva skjer?! Sitter på mobil nå så knotete å sjekke (tar det når jeg kommer hjem), men kan det være at RT aktiv på ene testen å slått av på andre feks? Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden MrMidget skrev (12 minutter siden): Det ble 5080 solid OC på meg fra komplett. Jeg trodde virkelig at 9070 XT skulle bli en del bedre en 5070 TI til mye lavere pris, men ser ikke slik ut! AMD lovet ytelse like under 5070 ti, så usikker på hva som ga deg de forhåpningene. 3 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Ikke dårlig med tanke på prisen, i flere titler så yter den bedre enn RTX5080 og 7900XTX Lenke til kommentar
eaiversen Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 59 minutes ago, k0mpl3tt said: Ved søk på "rx 9070 Elkjøp" kommer dette opp på Google. Går ikke å trykke på linkene, da kommer det bare finner ikke produkt hos Elkjøp. Hvis dette er prisene som korta kommer til å bli solgt for er det skuffende.. hadde håpa på 8500 for billigste variant xt 😪 kan jo kjøpe 7900xtx for 1500 mer Da ser det ut til at prisen for inngangsmodellene av 9070 XT blir priset mellom 9000-10000 kr. Ikke helt håpløst, men ikke spektakulært heller. Blir skuffet etter all hypen som har vært rundt denne lanseringen. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Synes 9070XT yter forholdsvis godt, da spesielt i høyere oppløsning. Med RT påslått så yter den også bedre enn både 7900XT og 7900XTX som også var forventet. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 599 USD ganget med valutakurs (11.2) og mva (1,25), så er man på ca 8300kr. Det er det 7090 XT "burde"ha kostet. Men tilbud og etterspørsel påvirker jo også. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Egentlig som forventet, msrp er bare på 600 usd, men siden kronen har mistet sin verdi så blir det nærmere 7000kr. så blir det moms på det igjen, dvs ~9000kr. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden MrMidget skrev (56 minutter siden): Det ble 5080 solid OC på meg fra komplett. Jeg trodde virkelig at 9070 XT skulle bli en del bedre en 5070 TI til mye lavere pris, men ser ikke slik ut! Så da ble det team green denne gang også Tja, 2-4000 biligere enn tilsvarende nvidia kort kan da ikke være så ille? Og da er det 9070 xt toppkortet det gjelder Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden 2 hours ago, JarleGutt said: Lurer på om jeg holder på å bli gal her. Jeg sammenligner HU sin video review med TechPowerUp, og jeg får det ikke til å stemme. Hos HU så er 9070 XT markant lavere ytelse enn 7900 XTX, og hos TPU nærmest det motsatte. Hva skjer?! Er ikke bare meg som er gal, kommenteres på Twitter av andre også at HU sine resultater er annerledes enn 'alle andre', de er lavere. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13 timer siden Forfatter Del Skrevet 13 timer siden (endret) For billigst mulig kort (av erfaring så langt i denne Ny Gen lanseringen som nærmer seg slutten) så sjekk prisen på denne i morgen på Proshop (edit: Hmm mulig det ikke burde vært OC versjon forresten, tror ikke de har standard vers) Tipper som nevnt før at biligste blir mellom 8500 - 9000Nok (599 $ = 6 665,91 + 25 Vat = 8 332,5 Nok med dagens kurs) Endret 13 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13 timer siden Forfatter Del Skrevet 13 timer siden JarleGutt skrev (17 minutter siden): Er ikke bare meg som er gal, kommenteres på Twitter av andre også at HU sine resultater er annerledes enn 'alle andre', de er lavere. Dere mener Hardware unboxed?. 1 Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Mange forskjeliige 5080 tilgengelig på Komplett nå Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden Ang 9070 XT Finner ikke de største forskjellene enda som nevnes her men jeg er mest intressert i 4k med RT på, så Fast Forwarder til jeg treffer de testene, mulig det er derfor jeg går glipp av det. 9070 xt gjør det veldig bra til sin pris men det gjør ingenting med RTX 4090 Rog Strix OC som jeg endte opp med da jeg ser feks Wukong er et stort problem for 9070 XT, som gjør at det ikke er veldig fremtids rettet, men igjen man kan ikke forevente mer tikl den prisen heller. Ja Nå er det RTX 5080 i bøtter å spann hos komplett, men beholder mitt nevnte kort over dette også av flere grunner, så eneste kortet som er noe vits slik det ble denne Gen Release for meg nå er RTX 5090, men siden jeg først å fremst er gamer er 32 GDDR7 total overkill og ytelsen opp fra RTX 4090 går hånd i hånd med økt strøm forbruk (om jeg ender opp med å kjøpe det så undervolter jeg kortet) så er det ikke Veldig fristende til den prisen.. Blir nok til at jeg sitter på korte jeg har Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 1 hour ago, simalarion said: Ang 9070 XT Finner ikke de største forskjellene enda som nevnes her men jeg er mest intressert i 4k med RT på, så Fast Forwarder til jeg treffer de testene, mulig det er derfor jeg går glipp av det. 9070 xt gjør det veldig bra til sin pris men det gjør ingenting med RTX 4090 Rog Strix OC som jeg endte opp med da jeg ser feks Wukong er et stort problem for 9070 XT, som gjør at det ikke er veldig fremtids rettet, men igjen man kan ikke forevente mer tikl den prisen heller. Ja Nå er det RTX 5080 i bøtter å spann hos komplett, men beholder mitt nevnte kort over dette også av flere grunner, så eneste kortet som er noe vits slik det ble denne Gen Release for meg nå er RTX 5090, men siden jeg først å fremst er gamer er 32 GDDR7 total overkill og ytelsen opp fra RTX 4090 går hånd i hånd med økt strøm forbruk (om jeg ender opp med å kjøpe det så undervolter jeg kortet) så er det ikke Veldig fristende til den prisen.. Blir nok til at jeg sitter på korte jeg har Du må jeg tenke på at 4090 trolig koster over det dobbelte av 9070, er ikke tenkt som noe topp kort, men et billigere alternativ til medium / consumer sjiktet. Lenke til kommentar
ili Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Billigst mulig komplett PC med 5090. Får mange dårlige komponenter du kan gi til en sønn eller datter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå