Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Fogga skrev (4 minutter siden):

Vel, det er ikke sikkert det er en feil. Om de er på østkysten av Australia er de 9 timer foran oss. Og det kan se ut som de har lagt ut videoen ett par minutter over 15 vår tid, og da er klokken der ett par minutter over midnatt den 5. mars.

Embargo er på samme tid verden over. Det er vel i morgen rundt kl 14-15 at AMD sin embargo er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Svein M said:

12GB VRAM blir for lite når det finnes 16GB kort i samme pris området.

1% bedre enn 4070 Super var vel heller ikke bra.

Er veldig glad for at jeg kjøpte 4070 super FE dag 1. Kjører kortet med undervolt så det trekker 135-140w. Yter helt glimrende i 1080p, noe som lillegutt er godt fornøyd med :D

Lenke til kommentar

@JarleGutt
Det er relativt om kortene er dårlige. Den jevne kjøper bytter kort 1-2 ganger i tiåret.

En som sitter og måler forbedringer mellom generasjon og bank for buck har et helt annet perspektivt enn en som kjøper en ny PC etter 5+ år og er fornøyd med det han får, fordi det er atskillig bedre enn det som går ut eller at det han hadde ikke en gang virker mer. Mange er også villig til å ofre 2/3 ytelse fordi de ønsker bærbar maskin og de vil ikke en gang høre om stasjonær.

Noe som i alle fall sikkert er at man det med at man kunne kjøper Tier 70 hver generasjon og komme godt ut av det, den er forbi. Generasjonsløft i minnemengde er det en del år siden det var en greie. Det var ei tid hvor minnemengden økte for hver generasjon. Du husker kanskje steget GTX 970 4GB (3,5) til GTX 1070 8GB. GTX 770 hadde 2GB. Det nye ser ut til at det er minneøkning hver andre generasjon og kun 50%. For RTX 5090 var det 33,333% økning i minnemengde. Så var det annerledes før. Ei god stund var det Tier 70 og 80 og nå er det langt flere nivå. Nivå 70 er nok kun 70 i navn i disse tider og ikke i grafikkbrikke og konfigurasjon.

Det er vel som de sier. Det nye er å betale mer for mindre.

Lenke til kommentar
2 hours ago, simalarion said:

Demo kort skal ikke være brukte kort over tid, tviler videre på om det er Flex løsning at plasten rundt er inntakt inkl alt av innhold som her om det var tilfellet feks. Med Flex kan det har vært brukt i hele 24 mnd, så tror de kan feks gå over til andre Flex brukere.

Demo Produktene kan ha vært brukt til demo, ha ødelagt emballasje, være returnert på angrefrist, reparert av leverandør..

Så Tror ikke Flex går under Demo

Som jeg sier de kortene med plast etter all sannsynelighet reparerte kort med ny kjøler, erstatningskort fra leverandør kommer med ubrutt ESD bag. Kort kjøpt med flex kan absolutt gå som demo, hvordan jeg vet dette orker jeg ikke diskutere på forumet siden tråden ikke handler om rutinene til komplett eller demo 40XX.👊

Endret av Z_E0
Lenke til kommentar
ili skrev (1 time siden):

Komplett må tjene graps på alle disse 5090 de selger i Komplett PC nå.

image.thumb.png.31cbba93abc1e37eb54285ee96a41cfe.png

Dæven, til og med et ettertraktet MSRP-kort. Lurer på hvor mange kort de må få inn før de kan vurdere å la noen av dem gå ut til vanlig salg.

Lenke til kommentar
Z_E0 skrev (18 minutter siden):

hvordan jeg vet dette orker jeg ikke diskutere på forumet siden tråden ikke handler om rutinene til komplett eller demo 40XX.

Da ville jeg latt vær å nevne hva du tror det er i første omgang.. tips til neste gang du ikke gidder.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...