Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Hvis disse tallene stemmer, kommer jeg nok til å vurdere (Men ikke nødvendigvis velge) 9070 xt:

Sitat

Overall, the RX 9070 XT is just 2% slower than the 5070 Ti across 30+ games while being $150 US cheaper and offering the same amount of VRAM.

https://wccftech.com/amd-strikes-back-at-nvidia-rtx-5070-ti-radeon-rx-9070-xt-same-native-rt-performance-for-150-usd-less/

For tiden går det mest i MSFS, som ser ut til å yte ganske bra. Spiller dog mest i VR, og da kan jo fort situasjonen endre seg noe.

Men gitt at jeg ikke kommer til å kjøpe 5090, og 5080 både er litt dyrt, samt umulig å få tak i, kan 9070xt være et potensielt alternativ.

Blir spennende å se flere resultater.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser jo lovende ut. Hadde egentlig tenkt å kaste penger etter et 5090, men all den tid det i praksis er vaporware og at at jeg begynner å bli grådig lei av å sitte her med integrert AMD-grafikk, kan dette være en økonomisk smart løsning. 5080 frister null og niks. Hvis tilgjengeligheten er bra fra launch, kan AMD ha en vinner her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Adrgha skrev (27 minutter siden):

Dette ser jo lovende ut. Hadde egentlig tenkt å kaste penger etter et 5090, men all den tid det i praksis er vaporware og at at jeg begynner å bli grådig lei av å sitte her med integrert AMD-grafikk, kan dette være en økonomisk smart løsning. 5080 frister null og niks. Hvis tilgjengeligheten er bra fra launch, kan AMD ha en vinner her. 

Eksakt det jeg også har kommet fram til etter å sitt prisen her. 
Jeg håper bare software er på lik linje som nvidia. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, TheKims said:

Skulle egentlig vente til høsten med å kjøpe nytt skjermkort, men det er vel kanskje lurt å kjøpe nå før tariffen inntreffer oss?

Det påvirker ikke prisen i Norge om USA legger toll på varer som importeres inn til USA. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, scuderia said:

Det påvirker ikke prisen i Norge om USA legger toll på varer som importeres inn til USA. 

Det gjør det hvis varene går via USA. Uansett får vi nok toll-kaos de neste 3-6mnd som er vanskelig å spå så det tryggeste er nok å kjøpe nå (om man får tak i).

Lenke til kommentar
scuderia skrev (57 minutter siden):

Det vil jo påvirke oss, visst ting blir dyrere å importere til US, så blir ting dyrere ut til forbruker på det vi importerer fra US.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...