Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

At en større nettbutikk som leverer til en rekke europeiske land, fortsetter å få inn kun ETT eksemplar av et par 5090-modeller, selv over en måned etter lansering, viser at noe er riv ruskende galt.

Nvidia hadde plenty av tid til å bygge opp et solid inventar av 5070, 5080 og 5090 chips lenge før lanseringen, som var utsatt med flere måneder.

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Peter Johansen skrev (14 minutter siden):

At en større nettbutikk som leverer til en rekke europeiske land, fortsetter å få inn kun ETT eksemplar av et par 5090-modeller, selv over en måned etter lansering, viser at noe er riv ruskende galt.

Nvidia hadde plenty av tid til å bygge opp et solid inventar av 5070, 5080 og 5090 chips lenge før lanseringen, som var utsatt med flere måneder.

Ergo, så gir de totalt faen i gamere.

Et rasshøl selskap av dimensjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Føler at de nesten burde ha skrellet av 50$ til på prisen.. og ordinære 9070 er merkelig priset.. ca 14% dårligere men kun 9% billigere.. Gir bare logikk i AMD HQ..

Så pris blir da ca 8200-8500 ish i Norge.. tja. 9800xtx til litt over 10k virker fortsatt som et bedre valg?

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Mumriken said:

Som en skikkelig furteper så returnerer jeg 5080 trio og bestiller meg et 9070xt siden ingen vil selge meg 5090 😂

Tipper alle butikkene blir superhappy for alle 5080 returene som kommer på løpende bånd nå, 

Endret av ps5
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (6 minutter siden):

599 MSRP høres veldig bra ut. Det store spørsmålet er selvsagt hva som blir prisen her i Norge.

Dårlig kronekurs for tiden så blir vel fort 8990kr med moms og greier, men lovt å håpe på 8499kr da. Om de faktisk leverer på tallene de har vist og ellers virker oppgraderingene bra så blir det nok Radeon i neste bygg, sitter på GTX 970 nå så passende med RX 9070XT da.

Endret av Magnus Rydningen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker jeg ble ekstra spent på offisielle grundige reviews nå, blir nok mye bedre stock en nVidia hadde på RTX 5080 antar jeg med en ekstra mnd på å byge den opp.

06.Mars skal salge starte er det jeg har hørt, så dukker vell opp på Komplett & Proshop veldig snart 🥳

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...