Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt Astral blir ikke i nærheten av så varm (som nevnt) som de skriver om på drn URL men det kan nok mye være pga den massive kjøleren, ikke sett det over 70 grader enda. Spiller mest BG3 nå som ikke krever så mye grafisk sett å ligger på rundt 40 grader (men drar heller ikke mer en rundt 200W når jeg spiller)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
9 minutes ago, epqr_InnleggNO said:

Ikke en så dum pris det egentlig, fint kort og nå begynner jeg å bli utålmodig.. Oblivion remake på GTX 1080 fungerte dårlig.

Jeg tok den!

Blir nok en flott upgrade fra 1080. Min gamle 1080 fikk midlertidig opphold i min spillpc til 5080 tok plassen som ventekort. Det ble da kun ps5 til spill.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
simalarion skrev (19 timer siden):

Disse fantasi prisene går nok ikke lenger:
image.thumb.png.fe73309567b784a7faf2dc2437fe2c2d.png

Tror jeg, for her er det vell ikke Bonus ordninger heller, 8 K mer en jeg betalte å synes selv jeg betalte overpris på et allerede for dyrt produkt, som mange fler mener også :)

Enig, Elkjøp har 2 stk på lager til 36k. De har fått inn mange andre kort også.

Edit: De 2 fra Elkjøp er borte.

Endret av Erwe
Lenke til kommentar
ps5 skrev (13 timer siden):

Blir nok en flott upgrade fra 1080. Min gamle 1080 fikk midlertidig opphold i min spillpc til 5080 tok plassen som ventekort. Det ble da kun ps5 til spill.

Ble sittende på et 1070 ti med en ultra wide 49" skjemt på 5120x1440 oppløsning

Måtte ha 8bit farge spekter for å få bilde 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (26 minutter siden):

(kommer aldri noen 5090 der..)

Tenker det må kommet en del om Angrefristen utnyttes, så ved å beholde høye priser inntil videre minsker komplett den risken, det høye Scalpere markedet som var har ført til at markedet er overmett nå trolig, som nevnt veldig tidlig i tråden er det ikke noe "mining" tilstander lenger så hvor mettet markedet virkelig er vill vise seg fremover.

Så når det løsner såpass som det gjør nå lønner det seg i alle fall å vente med 10% kupongen sin, så jeg var nok litt for rask på av-trekkeren men ante lite om at det var så kort tid til lagrene fylte seg. Jeg kan også bruke Angrefrist men vet rett å slett ikke om jeg gidder mer, da må jeg også satse på at jeg får 10% tilbake igjen for å kunne gjøre et godt kjøp uansett... Så føler jeg meg veldig ferdig med å leite etter et "godt" kjøp også nå, jeg får se litt an. 

Edit

Komplett har nå fått ut LC:
image.png.a33d5ef4530bc28aac7da058d3b87887.png

Detter er vell i mine øyne også (Tror Nizzen sa det først i denne tråden) at dette er det beste RTX 5090 kortet. Astral OC versjonen jeg har er et Supert kort men overstiger størrelsen/tyngden for hva en PCIE port kan tåle føles det som, så man blir litt stressa når man har det i stående PC selv med støtte. 

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Adrgha skrev (2 minutter siden):

Uåpnede scalperkort går vel rett tilbake i vanlig salg, og ikke som demo?

Ja det gjør de helt sikkert. Men har sett mange skalpere åpner kortene å skriver at de "tester" først av en eller annen snodig grunn "Jeg har bare testet dette kortet litt å det var altfor Kraftig for mitt bruk så jeg må selge" hehe skriver ofte mye rart

Lenke til kommentar

Jeg returnerte et Palit Gamerock 5090 for 3 uker siden. Fikk pengene i går selv om det står under behandling hos Komplett. Esken var åpnet men ikke forseglingen på den antistatiske posen. Ser at det er kommet 2 stk av dem på lager (ikke demo). Kan være at et av disse var mitt. 

Jeg returnerte det fordi jeg i mellomtida ble del av bedriftsavtalen og sparte på å heller kjøpe et Gainward kort. De var ikke villige til å gi samme rabatt på allerede bestilt men da ikke sendt kort. Takk til @Nizzen og @Mala for tipset.

Endret av Erwe
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

De 5 5090 til msrp på proshop gikk på under et halvt sekund. Velvel da har man spart litt flaks til milliardgevinsten i eurojackpot i kveld :D 

Endret av ps5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (Akkurat nå):

De 5 5090 til msrp på proshop gikk på under et halvt sekund. Velvel da har man spart litt flaks til milliardgevinsten i eurojackpot i kveld :D 

Satt og klikka som en gal her, men det er helt håpløst. Disse "billige" kortene blir vel fortsatt plukket opp av bots.

Lenke til kommentar
Adrgha skrev (2 minutter siden):

Satt og klikka som en gal her, men det er helt håpløst. Disse "billige" kortene blir vel fortsatt plukket opp av bots.

Følger ikke så mye med lenger av åpenbare grunner, men hvilken pris/hvilken model?

Lenke til kommentar
10 minutes ago, simalarion said:

Følger ikke så mye med lenger av åpenbare grunner, men hvilken pris/hvilken model?

Inno3d til 28k.

Ramler inn 5080 returer nå, 8 stk på komplett så langt i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...