iJiN Skrevet fredag kl 16:15 Del Skrevet fredag kl 16:15 4 hours ago, Dr.Peedee said: Forsvant på 2 sekunder eller mindre.. Kansje jeg får et av dem, fikk vertfall bestillings ordre. Status sier behandler, varen er på lager. 1 Lenke til kommentar
Erwe Skrevet fredag kl 20:59 Del Skrevet fredag kl 20:59 Ahh, ser nå at 5090 Astral kortet jeg bestilte 21.3 som erstatning for at de oversolgte på release dato er flyttet fra forventet levering 16. april til 28. april. Hva har dere som bestilte denne uka som leveransedato? Lenke til kommentar
iJiN Skrevet fredag kl 21:53 Del Skrevet fredag kl 21:53 (endret) 1 hour ago, Erwe said: Ahh, ser nå at 5090 Astral kortet jeg bestilte 21.3 som erstatning for at de oversolgte på release dato er flyttet fra forventet levering 16. april til 28. april. Hva har dere som bestilte denne uka som leveransedato? Proshop: Status på din bestilling: Behandles, Alle varer er på lager. Er beskjeden jeg har til nå, så ingen leveringsdato. Så enten blir det 10.04 som sto når jeg trykkte fullfør eller så blir jeg vel sendt bak i køen 😕 Endret fredag kl 22:14 av iJiN Lenke til kommentar
Synapse Skrevet fredag kl 22:08 Del Skrevet fredag kl 22:08 1 hour ago, Erwe said: Ahh, ser nå at 5090 Astral kortet jeg bestilte 21.3 som erstatning for at de oversolgte på release dato er flyttet fra forventet levering 16. april til 28. april. Hva har dere som bestilte denne uka som leveransedato? Sendles tidligst 22.04 fra NetonNet, bestile torsdagen så vi får se om de ikke forandrer / holder den litt åpene datoen der. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 22:40 Forfatter Del Skrevet fredag kl 22:40 Elkjøp Astral Oc levering er flyttet til 28.April her også ja, sukk. Sjangsen til å få bedre priser innen den tid er jo ganske stor da det har løsnet rimelig bra nå, jeg som trodde "vakten" min var over nå hehe Men som nevnt før, Mye av problemet er at det ikke til rene Gaming kort lenger, kortene blir brukt i jobb sammenheng, når 5090 har 32 GDDR7 så er de ettetraktet i det markedet også å Bedrifter bryr seg pent lite om pris når de er vant til å betale opp til 60- 90 k for render kort tidligere å de får gjort jobben med "Gamer" kort, for er nok begrenset på hvor mange som kun bruker disse korten til 30k + kun til Spilling/Hobby. 1 Lenke til kommentar
Erwe Skrevet fredag kl 22:46 Del Skrevet fredag kl 22:46 Takk for info. Jeg glemte å skrive at det gjaldt Elkjøp for meg også. Godt å se at de nye bestillingene ikke gikk foran i køen. Jeg fikk 1440 kr i rabatt for feilen deres, så det sitter langt inne å kansellere, har også skikkelig lyst på en Astral. Lenke til kommentar
V4_Rusty Skrevet fredag kl 23:23 Del Skrevet fredag kl 23:23 2 hours ago, Erwe said: Ahh, ser nå at 5090 Astral kortet jeg bestilte 21.3 som erstatning for at de oversolgte på release dato er flyttet fra forventet levering 16. april til 28. april. Hva har dere som bestilte denne uka som leveransedato? For meg så er forventent leveringsdato 25.April fra Elkjøp. Jeg mener at det sto 15.April når jeg bestilte, men er ikke helt sikker for å være helt ærlig. 1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet lørdag kl 06:17 Del Skrevet lørdag kl 06:17 Der kom zotac kortet jeg kjøpte som demo Løp og kjøp! Hele 250kr billigere en hva jeg kjøpte det for 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 06:24 Del Skrevet lørdag kl 06:24 (endret) 15 minutes ago, MrMidget said: Der kom zotac kortet jeg kjøpte som demo Løp og kjøp! Hele 250kr billigere en hva jeg kjøpte det for Har ligget med 10% i handlekurven en stund. Klarer ikke helt å bestemme meg da jeg fikk en "låne" 5070 fe fra proshop i går. (rett på finn når 5090 kommer i 2029). Edit: slo like gjerne til så slipper jeg åpne 5070 esken. under 15000 var egentlig helt grei pris for denne så takk for retur MrMidget Endret lørdag kl 06:33 av ps5 1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet lørdag kl 06:34 Del Skrevet lørdag kl 06:34 ps5 skrev (8 minutter siden): Har ligget med 10% i handlekurven en stund. Klarer ikke helt å bestemme meg da jeg fikk en "låne" 5070 fe fra proshop i går. (rett på finn når 5090 kommer i 2029) Et bra kort med gode temps og minimalt med rgb. Firestorm programmet til zotac kunne derimot vært bedre.. Hadde en del krasj med det, men muligens nye nvidia drivere har hjulpet på det 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 08:07 Del Skrevet lørdag kl 08:07 1 hour ago, MrMidget said: Et bra kort med gode temps og minimalt med rgb. Firestorm programmet til zotac kunne derimot vært bedre.. Hadde en del krasj med det, men muligens nye nvidia drivere har hjulpet på det Tester på mandag. Litt irriterende at denne faktisk kunne kommet på døra i dag men så er jeg selvsagt bortreist akkurat nå Håper den holder til 5090 uten fantasipris blir mulig å kjøpe. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 08:48 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 08:48 ps5 skrev (2 timer siden): "låne" 5070 fe fra proshop i går. (rett på finn når 5090 kommer i 2029) Du tror ikke du får kjøpt deg RTX 5090 før 2029😜 1 Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet lørdag kl 10:47 Del Skrevet lørdag kl 10:47 Tok et av 5070Ti korta på demo noen par dager siden og kan si jeg er fornøyd med temp og sånt. Blir nok en grei stue pc for lit gaming 🫠 1 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet lørdag kl 10:59 Del Skrevet lørdag kl 10:59 (endret) 2 hours ago, Dr.Johnsen said: Tok et av 5070Ti korta på demo noen par dager siden og kan si jeg er fornøyd med temp og sånt. Blir nok en grei stue pc for lit gaming 🫠 Måtte sjekke om jeg var CPU-begrenset med min 5950X (undervoltet med 4.0 all-core) og fikk 9324. Så kanskje litt, men ikke nok til å bruke en formue på ny CPU, hovedkort og RAM. Så takk! EDIT: Kjørte en runde på stock clock også, bare for moro skyld. Det endte med 9296, selv om raskeste core da gikk på 4,8 GHz. Endret lørdag kl 13:00 av Aetius Lenke til kommentar
raspberry Skrevet lørdag kl 18:20 Del Skrevet lørdag kl 18:20 Erwe skrev (21 timer siden): Ahh, ser nå at 5090 Astral kortet jeg bestilte 21.3 som erstatning for at de oversolgte på release dato er flyttet fra forventet levering 16. april til 28. april. Hva har dere som bestilte denne uka som leveransedato? Elkjøp har fremdeles ikke kontaktet meg for faktisk bestilling enda (snakket med dem 20.3 hvor de hadde lovet meg kort). Har forsøkt å spørre hvorfor jeg ikke har fått bestillingslenke når andre har fått, men kundesupport bare trekker på skuldrene og sier at de vet ingenting, og at det er ingenting de kan gjøre, og at jeg bare må vente. Er ganske provosert av Elkjøp sin fremgangsmåte selv om det i utgangspunktet virket hyggelig at de som hadde bestilt og ikke fikk havnet på egen liste. Nå er jeg litt usikker hva som skjer.. Lenke til kommentar
Erwe Skrevet lørdag kl 18:37 Del Skrevet lørdag kl 18:37 raspberry skrev (14 minutter siden): Elkjøp har fremdeles ikke kontaktet meg for faktisk bestilling enda (snakket med dem 20.3 hvor de hadde lovet meg kort). Har forsøkt å spørre hvorfor jeg ikke har fått bestillingslenke når andre har fått, men kundesupport bare trekker på skuldrene og sier at de vet ingenting, og at det er ingenting de kan gjøre, og at jeg bare må vente. Er ganske provosert av Elkjøp sin fremgangsmåte selv om det i utgangspunktet virket hyggelig at de som hadde bestilt og ikke fikk havnet på egen liste. Nå er jeg litt usikker hva som skjer.. Det var kjipt å høre. Rart at de ikke klarer å ordne opp. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 18:44 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 18:44 (endret) raspberry skrev (27 minutter siden): Elkjøp har fremdeles ikke kontaktet meg for faktisk bestilling enda (snakket med dem 20.3 hvor de hadde lovet meg kort). Har forsøkt å spørre hvorfor jeg ikke har fått bestillingslenke når andre har fått, men kundesupport bare trekker på skuldrene og sier at de vet ingenting, og at det er ingenting de kan gjøre, og at jeg bare må vente. Er ganske provosert av Elkjøp sin fremgangsmåte selv om det i utgangspunktet virket hyggelig at de som hadde bestilt og ikke fikk havnet på egen liste. Nå er jeg litt usikker hva som skjer.. Jeg gav også opp i dag når jeg så de hadde trukett pengene (var sikker på de var oppegående nok til å holde beløpet reservert til kortet jeg kjøpte faktisk ble sendt) + utsatt levering, trolig er det litt under 1 mnd til jeg fikk kortet (om ny dato stemmer), det betyr at jeg sitter ute med 36 K i hele den perioden for noe jeg ikke har, det er ikke akutelt når beløpet er så høyt. Så det er problemet med Elkjøp da, de selger kort uten å ha bekreftede leverings datoer å de trekk beløpet med en gang ... Trodde først det kortet jeg kjøpte var på lager så skikkelig kjipt det her Endret lørdag kl 18:47 av simalarion Lenke til kommentar
raspberry Skrevet lørdag kl 18:49 Del Skrevet lørdag kl 18:49 Erwe skrev (7 minutter siden): Det var kjipt å høre. Rart at de ikke klarer å ordne opp. Virker som support har null innsikt i prosessen, og det er ingen dialog internt, så de kan ikke si noe som helst fra eller til. Kan ikke si om grunnen til at jeg ikke har blitt kontaktet er en feil, eller om det rett og slett bare tar tid, om de har feilberegnet, eller hva.. de vet ingenting, og klarer ikke å få sjekket det heller. Ene kundebehandleren skal ha eskalert saken for 1,5 uke siden uten at noen tok kontakt, men siste gangen jeg tok kontakt sa personen rett ut at han ikke engang kom til å ta saken videre heller fordi de mente det ikke var noen vits. Så får bare se hvordan det går. Lenke til kommentar
raspberry Skrevet lørdag kl 18:51 Del Skrevet lørdag kl 18:51 simalarion skrev (6 minutter siden): Jeg gav også opp i dag når jeg så de hadde trukett pengene (var sikker på de var oppegående nok til å holde beløpet reservert til kortet jeg kjøpte faktisk ble sendt) + utsatt levering, trolig er litt under 1 mnd til jeg fikk kortet, det betyr at jeg sitter ute med 36 K i hele den perioden for noe jeg ikke har, det er ikke akutelt når beløpet er så høyt. Det er også kjipt. Det er en del å legge ut uten å faktisk få kortet. Siden du sier du "gav opp", avbestilte du da eller? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 19:17 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 19:17 Jeg kansellerte på websiden deres i dag ja, jeg kunne sittet å vente for å se om kortet muligens kom tidligere feks om de hold beløpet reservert til de faktisk sendte kortet. Utsette levering uker + trekke beløpet var ikke en grei kombo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå