ps5 Skrevet onsdag kl 09:29 Del Skrevet onsdag kl 09:29 6 minutes ago, ianders said: Samme her, fikk tak i en 5080FE. Har ikke helt bestemt meg for om det er ventepølse frem til det lar seg gjøre å kjøpe 5090 til nesten MSRP, eller om det får duge frem til neste gen. Men gøy å se at det faktisk finnes noe etter grønn knapp på Nvidia, hadde mine tvil 🙂 Fikk grønn knapp og ble rate limited så kom ikke inn på proshop. Herre min .. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet onsdag kl 09:33 Del Skrevet onsdag kl 09:33 MrMidget skrev (11 minutter siden): Og her er nok litt av "problemet" også. Veldig mange sitter å prøver å trykke kjøp på kort dem egentlig ikke skal ha, noe som gjør at det blir problemer i systemet. Dette er også grunnen til at 5080 FE har hatt 8 "re-drops" iløpet av kort tid Blir du forsåvidt videresendt til marketplace siden så er det fordi kortet er "out of stock" Ble videresendt automatisk med Notify FE, så det var ikke bevisst for min del. Helt umulig å få med seg disse droppene uten hjelp. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet onsdag kl 09:47 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 09:47 (endret) For min del så tenkte jeg først at jeg kjøper RTX 5080 til 13 500 K, men så tenkte jeg litt for lenge på det før jeg trykte på betal å da var det for sent. Like greit for tror jeg hadde fått veldig lite ut av det kjøpet der for jeg har jo kjøpt RTX 4090 i påvente av RTX 5090 (eller som et mer permanent kjøp til RTX 6090 vi får se om jeg får en bra pris til slutt) Endret onsdag kl 09:59 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet onsdag kl 09:50 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 09:50 (endret) Når først Proshop har stoppet deg 1 gang pga for mye mas er det noen som vet om det blir permanent block for en stund?, kjipt om dette hindrer meg i å få kjøpt RTX 5090 om det skulle komme dropp her. Edit: Nei, virker ikke til å være permanent Endret onsdag kl 10:09 av simalarion Lenke til kommentar
Svein M Skrevet onsdag kl 09:50 Del Skrevet onsdag kl 09:50 (endret) RTX 5080 FE er et godt kort. Siden det trekker ca 360W så er det også i trygg avstand fra grensen på 600W på kabelen. Det er også en del bedre enn 4080, 5070 Ti og 9070 XT. Så med et pristak på 15000 så er 5080 det beste en kan få tak i om en da ser bort fra 4090 kort. Endret onsdag kl 10:01 av Svein M 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet onsdag kl 10:15 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 10:15 Nå fikk jeg grønn knapp på RTX 5090 FE - men rett til Market place, nærmeste jeg har vært kjøpt tror jeg ... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet onsdag kl 10:32 Del Skrevet onsdag kl 10:32 (endret) 49 minutes ago, Svein M said: RTX 5080 FE er et godt kort. Siden det trekker ca 360W så er det også i trygg avstand fra grensen på 600W på kabelen. Det er også en del bedre enn 4080, 5070 Ti og 9070 XT. Så med et pristak på 15000 så er 5080 det beste en kan få tak i om en da ser bort fra 4090 kort. Det er det ikke. Men kan fremdeles få hele krafttrekket over en av de seks lederne/pinnene. Når designet ikke sørger for at hver leder har de <=100W de skal ha, er det svakheter man ikke kommer bort fra. Problemet er ikke hvor høy effekt kabelen tåler, men at effekten blir for høy over en enkelt leder. Endret onsdag kl 10:45 av BadCat Lenke til kommentar
k0mpl3tt Skrevet onsdag kl 10:42 Del Skrevet onsdag kl 10:42 Jeg ser dere skriver at astral versjonen har overvåkning av 12pin, men har dette noe hensikt utover det å se hvor mye volt det er? Skjer det noe hvis en pin dropper volt, eller er poenget å sitte å glo på verdiene i tilfelle det skjer noe? Hvis man ikke får noe varsel eller at pc skrur seg av er jo funksjonen ganske ubrukelig, om en pinne eller flere mister kontakt/volt så vil det jo bli varmgang i de resterende pinnene uansett om man har overvåkning. Man sitter jo ikke å overvåker verdiene konstant Lenke til kommentar
josh Skrevet onsdag kl 10:44 Del Skrevet onsdag kl 10:44 k0mpl3tt skrev (Akkurat nå): Jeg ser dere skriver at astral versjonen har overvåkning av 12pin, men har dette noe hensikt utover det å se hvor mye volt det er? Skjer det noe hvis en pin dropper volt, eller er poenget å sitte å glo på verdiene i tilfelle det skjer noe? Hvis man ikke får noe varsel eller at pc skrur seg av er jo funksjonen ganske ubrukelig, om en pinne eller flere mister kontakt/volt så vil det jo bli varmgang i de resterende pinnene uansett om man har overvåkning. Man sitter jo ikke å overvåker verdiene konstant Om jeg har forstått det rett kan du bruke Asus sin software som vil varsle. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet onsdag kl 10:55 Del Skrevet onsdag kl 10:55 k0mpl3tt skrev (10 minutter siden): Jeg ser dere skriver at astral versjonen har overvåkning av 12pin, men har dette noe hensikt utover det å se hvor mye volt det er? Skjer det noe hvis en pin dropper volt, eller er poenget å sitte å glo på verdiene i tilfelle det skjer noe? Hvis man ikke får noe varsel eller at pc skrur seg av er jo funksjonen ganske ubrukelig, om en pinne eller flere mister kontakt/volt så vil det jo bli varmgang i de resterende pinnene uansett om man har overvåkning. Man sitter jo ikke å overvåker verdiene konstant Tror der er alarm. Men det vil også være god hjelp i å kunne lese ut verdiene. Om det er ok etter montering så vil det trolig være ok så lenge ingen drar i kablene. Så en sjekk av og til vil gi bra trygghet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet onsdag kl 10:57 Del Skrevet onsdag kl 10:57 4 minutes ago, k0mpl3tt said: Jeg ser dere skriver at astral versjonen har overvåkning av 12pin, men har dette noe hensikt utover det å se hvor mye volt det er? Skjer det noe hvis en pin dropper volt, eller er poenget å sitte å glo på verdiene i tilfelle det skjer noe? Hvis man ikke får noe varsel eller at pc skrur seg av er jo funksjonen ganske ubrukelig, om en pinne eller flere mister kontakt/volt så vil det jo bli varmgang i de resterende pinnene uansett om man har overvåkning. Man sitter jo ikke å overvåker verdiene konstant Det hjelper deg med å detektere avvik. Quote To give you peace of mind that your 16-pin PCIe power connector is seated properly, we provide monitoring through Power Detector+ in the GPU Tweak III app so that you can verify that the connector is fully seated. The app can even tell you exactly which pin is not seated properly, if that ever becomes a concern. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet onsdag kl 11:19 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 11:19 Når jeg har sett over hva som slippes fra Komplett når det gjelder både RTX 5080 & 5090 så er det kun kraftig overpriset kort de slipper, nå har Komplett - RTX 5080 Asus Tuf OC til 19 300 k! men jeg kunne i dag kjøpe RTX 5080 FE til 13 500 K(men droppet det som nevnt rett før jeg skulle betale av nevnte grunner)... Så sum summarum tror jeg det bare er å gi opp å få gode priser fra Komplett når de forstatt bruker RTX 5080 som melkeku også selv om dennen serien faktisk begynner å ligge på lager div steder i Norge. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet onsdag kl 12:25 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 12:25 Proshop: De har flere 9070 XT versjoner på lager Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet onsdag kl 12:35 Del Skrevet onsdag kl 12:35 9 minutes ago, simalarion said: Proshop: De har flere 9070 XT versjoner på lager Finnes det andre enn sapphire som har slik 16 pin kontakt? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet onsdag kl 12:38 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 12:38 (endret) Nizzen skrev (4 minutter siden): Finnes det andre enn sapphire som har slik 16 pin kontakt? Om jeg husker det riktig så er det Nitro+ & denne: Ser proshop feil informerer: Endret onsdag kl 12:40 av simalarion 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet onsdag kl 13:26 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 13:26 Nå har Komplett fått inn ny Batch Rog Astral, fra 46 tidligere i dag til 50+ igjen: Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet onsdag kl 13:37 Del Skrevet onsdag kl 13:37 Komplett hoarder hele Europas forsyning av 5090. 😂 3 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet onsdag kl 13:38 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 13:38 som er noe frustrerende når du sitter å venter på å kjøpe, slipper de Astral kortet til 37 K som det skal koste er det kjøp på sekunder herfra ... Men 40K for Phantom gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet torsdag kl 12:11 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 12:11 Om noen forstsatt ønsker å gi 40K for RTX 5090 så får man i alle fall Gode temps på denne løsningen, 15 stk trolig kl 14 på Proshop: Ang Komplett så foretrekker de å Ruge på kortene sine, nå er vell alle "billig" modellene tatt veien ut som Ferdig PC så antar det kun er ca 40K dropp derfra om det kommer noe snart. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet torsdag kl 12:14 Del Skrevet torsdag kl 12:14 Bare jeg som blir forbanna når jeg ser denne her? Altså..... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå