Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
43 minutes ago, JarleGutt said:

Synes Sapphire har tabbet seg litt ut denne runden med 2 DP og 2 HDMI utganger. Er vel liten sjanse for man trenger 2 HDMI, større fare for man trenger 3 DP. Eller?..

Jeg bruker bare 2 skjermer. Personlig er dette eneste modellen jeg ville ha. Kjempefornøyd 😁

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Nizzen said:

Jeg bruker bare 2 skjermer. Personlig er dette eneste modellen jeg ville ha. Kjempefornøyd 😁

Som regel er 2 skjermer nok ja, var bare litt rart valg. Vet du hvordan 9070 XT OCet mot 7900 XTX OCet gjør det? Sliter litt med å finne gode tester på dette.

Edit:
Siklet lenge på en Sapphire 7900 XTX Nitro, før jeg slo til på et pakketilbud på Asrock Phantom Gaming OC istedet høsten 2023.

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar
1 hour ago, JarleGutt said:

Synes Sapphire har tabbet seg litt ut denne runden med 2 DP og 2 HDMI utganger. Er vel liten sjanse for man trenger 2 HDMI, større fare for man trenger 3 DP. Eller?..

Fornuftig det. De fleste nyere skjermer har hdmi 2.1(48Gbps) og dp 1.4(32.4Gbps) 😉

Edit: I tillegg til det så er AMD sine fake dp 2.1 porter bare 54Gbps

Endret av Mumriken
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, simalarion said:

ProShop - 1 stk på lager, OC overpriset (spesielt i forhold til at MSRP nå er 27 K)

Så fortsetter å vente på Komplett som er blitt Rugekasse for RTX 5090, spesielt de Ok priset variantene.

Komplett har jo også helt vill overprising. Tipper de har solgt akkurat 0 av disse
image.png.90d2ec8ac347bd553fe4b955dca6bc4a.png

Lenke til kommentar
ps5 skrev (8 minutter siden):

Komplett har jo også helt vill overprising. Tipper de har solgt akkurat 0 av disse

De har for et pr dager siden fjernet dyr Liquid versjon som garantert ligger på 40 K når det slippes, kortene som ligger igjen på FerdigBygg har ikke solgt noe ut på 3-4 dager:
image.thumb.png.c6acc3948dad44af15db3346ced9d6c5.png

Se sitter med andre ord på 100+ som ikke beveger seg ut selv om de nå trolig slipper Liquid variant igjen til ca 40 K

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
simalarion skrev (47 minutter siden):

ProShop - 1 stk på lager, OC overpriset (spesielt i forhold til at MSRP nå er 27 K)

image.png.86f32c4bd112f05f7aee8bd46d4d358f.png

Så fortsetter å vente på Komplett som er blitt Rugekasse for RTX 5090, spesielt de Ok priset variantene.

Lurer på hvorfor Proshop får inn så få kort i slengen. Virker som Komplett får mye større forsendelser.

Lenke til kommentar

Skal være mulig å kjøpe 5070 (en stund nå i alle fall) men selv om jeg er logget inn på nVidia siden spinner jeg bare rundt der, antar det betyr at jeg er for sent ute eller noe ...

Edit: Ja etter å ha trykket grønn knapp flere ganger nå

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
2 minutes ago, simalarion said:

Skal være mulig å kjøpe 5070 (en stund nå i alle fall) men selv om jeg er logget inn på nVidia siden spinner jeg bare rundt der, antar det betyr at jeg er for sent ute eller noe ...

Edit: Ja etter å ha trykket grønn knapp flere ganger nå

Har 20 forsøk til nå. Bare tull dette. Proshop skulle vært kastet på gangen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Xiphac skrev (11 minutter siden):

Komplett sin "Vis kun på lager" funksjon fungerer jo optimalt.. Hele 23 forskjellige skjermkort dukker opp, men med "Motta varsel" på når det blir tilgjengelig. 😄

Ja det fungerer jo heller ikke når de allerde er på lager *sight*, jeg begynner også å tvile på om man noengang kommer til å se noe i nærheten av MRSP derfra for de de slipper er overpriset kort tett oppunder 40K. "Billige" kortene de har hatt går rett til ferdig bygde, nå har de 50+ overpriset Phantom + en Liquid model som jeg antar blir neste dropp som tar u-ndøvendig lang tid, grafene viser at prisene begynner å normalisere seg litt, en graf viser at inkl scalper priser på ebay så har det nå  stabilisert seg på under 40k så komplett burde jo smi mens jernet er varmt å selge videre til 40K (jeg betaler ikke det men tydeligvis mange som gjør, viste jo Søndagens dropp hos dem)

https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/data-suggests-rtx-5090-prices-are-slowly-stabilizing-the-average-selling-price-on-ebay-has-dropped-to-usd4-000

Zotac kutter ut MSRP modellen selvsagt:

https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/zotac-raises-rtx-5090-prices-by-20-percent-and-seemingly-eliminates-msrp-models

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Dr.Johnsen skrev (13 minutter siden):

Nå ligger ikke et men 3 Palit GeForce RTX 5090 på Finn som komplett solgte på søndag vi husker hvor lang tid det tok før dem var utsolgt

Det tok veldig lang tid, oppunder 40K for Palit kort så forstår ikke at scalpere gidder å kjøpe det å legge det ut for ca samme pris på Finn 🤪, tipper 50% av de går i retur til Komplett når angrefristen går ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...