Erwe Skrevet i går, 16:05 Del Skrevet i går, 16:05 simalarion skrev (19 minutter siden): Trodde de var bort jeg, må ha blingset, eneste kjipe her er at du betaler 4.5 K ekstra for en fabrikk OC du kan gjøre selv.. Utover det er det vell det beste tilbudet som faktisk har blitt liggende De var borte, men de har enten fått nye eller noen har kansellert. Angående prisforskjellen med OC så er jeg enig, men er nok heller at MSRP er lokketilbud. Det ser en på Astral kortene, der koster et OC bare et par hundre over non-OC. Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet i går, 16:23 Del Skrevet i går, 16:23 JarleGutt skrev (8 timer siden): Det er pga TPU tester både kortene i default state og normalisert. Så den tabellen der kortet ikke gjør det så bra er vel normalisert, altså alle kort har samme settings. Så ja, mange reviews er missvisende, som feks det bildet jeg postet fra HWU når de testet 9070 kort i default settings, da så det ut som om 2 kort var MYE bedre på kjøling enn de andre, men når TPU testet de normalisert så er de alle veldig like. Gikk for TUF 5090 vanilla for min nye pc fra komplett. TUF skryter av å skulle ha bedre komponenter med tanke på coilwhine etc. og ang kjøler så frister 31.7 DB i silentmode selv med 5 grader mer i temperatur… fortsatt er det TUF 5 grader lavere enn FE og hele 8,4 lavere DB Lenke til kommentar
ps5 Skrevet i går, 16:28 Del Skrevet i går, 16:28 4 minutes ago, Bubba-S said: Gikk for TUF 5090 vanilla for min nye pc fra komplett. TUF skryter av å skulle ha bedre komponenter med tanke på coilwhine etc. og ang kjøler så frister 31.7 DB i silentmode selv med 5 grader mer i temperatur… fortsatt er det TUF 5 grader lavere enn FE og hele 8,4 lavere DB De 3 siste TUF ble visst solgt i går og TUF OC er tatt ut av pcbygger og kommer nok (med høy pris) som separatkort straks. Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet i går, 16:34 Del Skrevet i går, 16:34 (endret) Bestilte pcen 14.03 og da var det 1 TUF igjen å velge. Den tok jeg Endret i går, 16:34 av Bubba-S Lenke til kommentar
ps5 Skrevet i går, 17:07 Del Skrevet i går, 17:07 8 minutes ago, Nizzen said: 😅 Ingenting er som synet av en flunkende ny Phantom 3070 Lenke til kommentar
ticx Skrevet i går, 17:20 Del Skrevet i går, 17:20 (endret) Dere som er redd for coilwhine, ikke kjøp kort fra nederste hylle, ta en kikk på komponentbilder MEN mest viktig, ikke vær gjerrig på strømforsyning, det er med en god PSU det er mest å hente vs coilwhine. Endret i går, 17:20 av ticx 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet i går, 17:26 Del Skrevet i går, 17:26 5 minutes ago, ticx said: Dere som er redd for coilwhine, ikke kjøp kort fra nederste hylle, ta en kikk på komponentbilder MEN mest viktig, ikke vær gjerrig på strømforsyning, det er med en god PSU det er mest å hente vs coilwhine. Husk: alltid ha gpu i kabinett og ha på lukka headsett. Alle gpuer blir da uten coilwhine 😁 2 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet i går, 17:36 Forfatter Del Skrevet i går, 17:36 Stadig dropp på Amazon, eneste Amazon jeg kommer til kjøp er den Tyske siden, om kort kommer til MSRP pris der kan det gå. Utgangspunktet på dette kortet var €2899,00 Lenke til kommentar
oOF Skrevet i går, 17:43 Del Skrevet i går, 17:43 Nizzen skrev (15 minutter siden): Husk: alltid ha gpu i kabinett og ha på lukka headsett. Alle gpuer blir da uten coilwhine 😁 Nja, jeg prøvde et 7900 XTX og selv med lukket headsett med støydemping påslått, var det hørbart. Det gikk i retur. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet i går, 17:45 Del Skrevet i går, 17:45 1 minute ago, oOF said: Nja, jeg prøvde et 7900 XTX og selv med lukket headsett med støydemping påslått, var det hørbart. Det gikk i retur. Ooooff 😅😆 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet i går, 17:46 Del Skrevet i går, 17:46 4090 strix OC har evig coilwhine i spill hvor du ikke kan fryse FPS (Typ loading screen osv) Men når du faktisk spiller og viftene går så hører du det ikke lengre. 2 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet i går, 17:48 Forfatter Del Skrevet i går, 17:48 oOF skrev (4 minutter siden): Nja, jeg prøvde et 7900 XTX og selv med lukket headsett med støydemping påslått, var det hørbart. Det gikk i retur. Har du forsøkt å rigge det til inne i en dykkerklokke med Kabinettet på utsiden?: Men mulig det er mindre kostbart å sende kortet i retur (?) Lenke til kommentar
ps5 Skrevet i går, 17:54 Del Skrevet i går, 17:54 (endret) edit: postet gammel video ved uhell. Endret i går, 17:56 av ps5 1 Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet i går, 18:07 Del Skrevet i går, 18:07 MrMidget skrev (19 minutter siden): 4090 strix OC har evig coilwhine i spill hvor du ikke kan fryse FPS (Typ loading screen osv) Men når du faktisk spiller og viftene går så hører du det ikke lengre. Limit i drivaren då veit du Har sett det til 165 her sidan det er maks på skjermen min. Null problem. Lenke til kommentar
oOF Skrevet i går, 18:21 Del Skrevet i går, 18:21 simalarion skrev (30 minutter siden): Har du forsøkt å rigge det til inne i en dykkerklokke med Kabinettet på utsiden?: Men mulig det er mindre kostbart å sende kortet i retur (?) Det gikk i retur til Komplett nokså fort på angrefrist. Helt tyst med det nåværende (RTX 3080). Denne generasjonen kort hopper jeg lett over. Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) ticx skrev (5 timer siden): Dere som er redd for coilwhine, ikke kjøp kort fra nederste hylle, ta en kikk på komponentbilder MEN mest viktig, ikke vær gjerrig på strømforsyning, det er med en god PSU det er mest å hente vs coilwhine. Sant, men litt elektronisk summing fra toppkort må man regne med, med tanke på strømbruken. At det skal være helt stille under full load, er litt urealistisk. Høy-frekvent piping er noe annet (ugh). Hvis det er coil whine i desktop, youtube o.l., da hadde jeg returnert kortet. Har heldigvis sluppet unna det med mine 3 siste MSI kort og nåværende Astral OC 5090. Jo mer man undervolter (eller senker power limit) på kortet, jo mindre coil whine, og bruk frame limit i Nvidia panelet (240hz monitor = frame limit 235hz f.eks). Endret 22 timer siden av Peter Johansen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) 😅 Den siste synes jeg faktisk ser best ut 😁 Endret 21 timer siden av Nizzen 3 1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Hva i all verden er det gråe greiene på det hvite kortet ? Var stygt som juling =D Ellers så synes jeg Astral kortet ser bedre ut en sapphire 9070, men de har en helt genial plass på strøm kabelen! Håper flere tar etter sapphire på akkurat det. 1 Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden MrMidget skrev (13 minutter siden): de har en helt genial plass på strøm kabelen! Rett der varm luft blir blåst gjennom er ikkje akkurat smart, men så er det nok ikkje så stor fare med 9070 XT og denne 12V2X6 pluggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå