Peter Johansen Skrevet 17. mars Del Skrevet 17. mars (endret) ili skrev (På 17.3.2025 den 19.46): Ja Indiana Jones var gøy, men runnet det med en gang det kom. Gjorde det samme med Stalker 2 og Veilguard. Runnet nettopp Avowed med 5090. Og nå blir det Kingdom Come Deliverance 2 tenker eg. Sparte de til jeg fikk 5090. Men må da være flere? Cyberpunk runnet jeg jo for lenge siden, men kanskje vært en runde til med 5090. Ekspander Silent Hill 2 remake? Crysis 1-3 remakes? Alt av Resident Evil remakes. Metro Exodus Enhanced. 🙂 Endret 18. mars av Peter Johansen Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars ili skrev (På 17.3.2025 den 19.24): Hvilke spill spiller dere med deres nye 5090? Jeg ser etter noen som pusher det litt. Helst at det blir sånn 70-80 fps med alt på max og 120-140 med frame generation. Ekspander Alan Wake 2 er vel "up there" av mer krevende spill hvis det er det du er ute etter. Lenke til kommentar
GeeKay Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Apropos spill. Min 4080 slitter passe i GTA Online Enhanced med å få 120 fps i 4k med full RT på. Hadde vært fint med 5090 =) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. mars Forfatter Del Skrevet 18. mars Stille i dag så langt, så sitter vell bare i spenning å venter på om Komplett skal gjøre noe med 50+ lageret sitt snart, deres support team vill ikke si noe om det .. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars simalarion skrev (På 18.3.2025 den 10.15): Stille i dag så langt, så sitter vell bare i spenning å venter på om Komplett skal gjøre noe med 50+ lageret sitt snart, deres support team vill ikke si noe om det .. Ekspander Proshop slipper nok sikkert 4-5 kort i dag også. Like clockwork. Lenke til kommentar
ATi9800Pro Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Adrgha skrev (På 18.3.2025 den 10.19): Proshop slipper nok sikkert 4-5 kort i dag også. Like clockwork. Ekspander Tviler på det. Ser ikke ut til at de har noe inne... Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Bruker-394945 skrev (På 17.3.2025 den 21.31): "Runnet"? I gamle dager mente jeg vi sa "rundet" som i "runde av". Ekspander Å "runde et spill" var noe vi i mine dager sa da vi mente å ha "fullført" et spill. "Jeg har rundet Ocarina of Time" 3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Å ha rundet ett spill har vært helt vanlige måte å legge det fram på siden jeg var barn i hvert fall. 2 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Komplett har i hvert fall fått inn en ny stor ladning med kort i dag. Haugen øker stadig i størrelse. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Adrgha skrev (På 18.3.2025 den 13.00): Komplett har i hvert fall fått inn en ny stor ladning med kort i dag. Haugen øker stadig i størrelse. Ekspander De har minimum 200 5090 på lager som de ikke tilgjengliggjør for salg. Synd Nvidia gir fullstendig blaffen i forbrukersegmentet da dette ville være normalt å gi noe kritikk for. Prøvde i dag å få byttet 5070 ti jeg bestilte på og har ventet på siden lansering i en annen og fikk tilbud om å kansellere kjøpet og bestille en ny til bare 20% ekstra. Fantastisk kjøpsopplevelse 1 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) Skjermkort er vel et sjeldent eksempel på noe de kan ha på lager uten at det taper seg i verdi på kort sikt. Det er jo heller motsatt. Mulig de tenker det er bedre å hoarde så mange kort de kan, og så selge dem dyrere når prisene har gått opp enda mer? Endret 18. mars av Adrgha 1 Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) ps5 skrev (På 18.3.2025 den 13.11): De har minimum 200 5090 på lager som de ikke tilgjengliggjør for salg. Synd Nvidia gir fullstendig blaffen i forbrukersegmentet da dette ville være normalt å gi noe kritikk for. Prøvde i dag å få byttet 5070 ti jeg bestilte på og har ventet på siden lansering i en annen og fikk tilbud om å kansellere kjøpet og bestille en ny til bare 20% ekstra. Fantastisk kjøpsopplevelse Ekspander Det begynner å bli latterlig. Har fulgt med på beholdningen til Komplett den siste uken, og de har kun solgt et fåtall 5090-kort. De kunne lett å lagt ut 100+ stk for salg, slik at folk fikk muligheten til å kjøpe seg et på "vanlig" vis, og fremdeles ha mer enn nok kort igjen til sine ferdig-PCer. Komplett har tatt over den norske (og skandinaviske?) importen av 5090-kort, og tviholder på dem for ferdig-PCer til 60-70 000 kr (eller mer). Selv om jeg klarte å snappe opp en skalper-retur i ren flaks fra en annen nettbutikk, så blir jeg frustrert på vegne av dere andre som fremdeles ikke har fått seg et 5090-kort. Komplett misbruker grovt sin markedsposisjon i Skandinavia på denne måten, etter min mening. Endret 18. mars av Peter Johansen 1 2 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars BTW, AMD har ikke skikkelig DP 2.1 slik som Nvidia har! Båndbredden er låst til 13.5Gbps x4 (ikke 20Gbps) som gjør at ved deaktivering av DSC får man maks 6bit i 4k@240Hz 😅 Det må liksom alltid være noe jall med AMD 1 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Mumriken skrev (På 18.3.2025 den 14.09): BTW, AMD har ikke skikkelig DP 2.1 slik som Nvidia har! Båndbredden er låst til 13.5Gbps x4 (ikke 20Gbps) som gjør at ved deaktivering av DSC får man maks 6bit i 4k@240Hz 😅 Det må liksom alltid være noe jall med AMD Ekspander LOL Lenke til kommentar
Erwe Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Jeg får ikke fred fra Finn.no appen med varsler på at 5090 FE reduseres i pris🤪. Ikke mange kort som har blitt solgt de siste dagene. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Erwe skrev (På 18.3.2025 den 14.52): Jeg får ikke fred fra Finn.no appen med varsler på at 5090 FE reduseres i pris🤪. Ikke mange kort som har blitt solgt de siste dagene. Ekspander Håper alle scalperne brenner inne med 5090 slik at de holder seg unna 6090 om et par år 3 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars https://www.proshop.no/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-9070-XT-Hellhound-OC-16GB-GDDR6-RAM-Grafikkort-DEMO/3331587d 9070xt demo til 9 løk 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars wampster skrev (På 18.3.2025 den 15.10): https://www.proshop.no/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-9070-XT-Hellhound-OC-16GB-GDDR6-RAM-Grafikkort-DEMO/3331587d 9070xt demo til 9 løk Ekspander Ikke så ille. Hadde plukket opp om de hadde en slik komplett 10% demodeal. Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) Da var endelig Asus Astral OC 5090 i hus, og i PCen. Er veldig fornøyd med byttet, etter å ha brukt MSI de siste 10 årene. Mengden coil whine er tilsvarende mine forrige Suprim-kort. Dvs. hører litt lav summing når jeg stresser kortet, helt uproblematisk. Med en god undervolt er kortet mer eller mindre stille. Støynivået på viftene (quiet bios) er på linje med Suprim 4090, om ikke enda mer stille. Ingen irriterende frekvens/resonans i viftelyden. Ellers har kortet et flott design! Håper alle andre her som venter, snart får sin 5090! Endret 18. mars av Peter Johansen 1 1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Mumriken skrev (På 18.3.2025 den 14.09): BTW, AMD har ikke skikkelig DP 2.1 slik som Nvidia har! Båndbredden er låst til 13.5Gbps x4 (ikke 20Gbps) som gjør at ved deaktivering av DSC får man maks 6bit i 4k@240Hz 😅 Det må liksom alltid være noe jall med AMD Ekspander Åh wow.. Glad jeg ikke kjøpte det korte likevell ja! Det der hadde vært killer i mitt tilfelle. Skulle det være noen i Stavanger området som ønsker seg et zotac 5080 solid oc til samme pris som jeg kjøpte det for (17k på komplett) så ta kontakt. Ellers går det tilbake på angrerett da jeg fikk mitt forrige 4090 tilbake igjen 😃 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå