Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, BlackBabyJesus said:

Så at de hadde bare 6 stk tilfgjengelig. Det gjelder hele Norden, ikke bare Norge. 6 stk fordelt på alle nordiske land.

Finnes på finn før du får snudd deg. Går vel frem og tilbake mellom komplett og finn nå til Komplett legger inn noen restriksjoner på retur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det faktum at kortene forsvinner på sekundet, virker svært lugubert. Til syvende og sist har man en liten gruppe, som er villig til å bruke enormt med tid og ressurser på å få seg disse grafikkortene - inkludert bots som også koster mye penger så vidt jeg vet, inkludert de som også spekulerer i videresalg på Finn.no o.l. ved å misbruke returordningene i nettbutikkene.

Så lenge det er kun en handful kort tilgjengelig i land med millioner av mennesker, så blir det nærmest umulig for "normale" folk å lykkes.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg klarte å raske til meg et MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM SOC fra Komplett, med 10% kupong. 35 549 NOK. Det skal ikke på Finn, enten i min maskin eller tilbake til Komplett, avhengig av magefølelsen i morgen.

23 minutes ago, Peter Johansen said:

Suprim 5090 er et bra kort, men 39500kr er det ikke hvert. Og hvem gidder å kjøpe disse AIO vannkjølte grafikkortene? Suprim Liquid til 40 000kr kommer ikke på tale. Da venter jeg heller.

Enig i at det ikke er verdt 40K, er vel egentlig ikke verdt 35.500 heller, men jeg hadde nå bestemt meg på forhånd for dette kortet, og satt av nøyaktig 36.000 til det, så da ble det klikk på kjøp. Så får jeg nå tygge på om dette var verdt det da.

15 minutes ago, Adrgha said:

Så du hvor mange de hadde totalt? Listingen til kortene er helt borte fra Komplett nå.

Mener jeg så 15 stk av Suprim SOC og 11 stk av Suprim Liquid.

Edit: Hadde et enkelt skript gående som sjekket akkurat Suprim SOC siden til Komplett hvert 10. minutt (på dagtid), så var derfor jeg oppdaget at de var lagt ut for salg. Mulig noen vil kalle det for botting, men tror ikke jeg stjal så mye av maskinkraften til Komplett på dette. Bestillingen var særdeles manuell, måtte til og med gjøre det 2 ganger fordi browseren min hang seg.

Endret av Deepo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Deepo skrev (54 minutter siden):

Ser ut som jeg klarte å raske til meg et MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM SOC fra Komplett, med 10% kupong. 35 549 NOK. Det skal ikke på Finn, enten i min maskin eller tilbake til Komplett, avhengig av magefølelsen i morgen.

Enig i at det ikke er verdt 40K, er vel egentlig ikke verdt 35.500 heller, men jeg hadde nå bestemt meg på forhånd for dette kortet, og satt av nøyaktig 36.000 til det, så da ble det klikk på kjøp. Så får jeg nå tygge på om dette var verdt det da.

Mener jeg så 15 stk på Suprim SOC og 11 stk på Suprim Liquid.

Var dette slippet informert om på forhånd? Jeg sjekker komplett.no flere ganger daglig - inkludert tidligere i dag, men det var ingen info om 5090-kort som skulle legges ut, slik jeg kunne se.

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Peter Johansen said:

God fornøyelse med kortet, blir sikkert bra å endelig få seg et 5090-kort i maskinen. 

Var dette slippet informert om på forhånd? Jeg sjekker komplett.no flere ganger daglig - inkludert tidligere i formiddag, men det var ingen info om 5090-kort som skulle legges ut da, slik jeg kunne se. 

Jeg hadde ikke hørt et kvekk om dette på forhånd nei. Postet her så fort jeg kunne, men var jo tomt før jeg var ferdig med posten min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (1 minutt siden):

God fornøyelse med kortet, blir sikkert bra å endelig få seg et 5090-kort i maskinen. 

Var dette slippet informert om på forhånd? Jeg sjekker komplett.no flere ganger daglig - inkludert tidligere i formiddag, men det var ingen info om 5090-kort som skulle legges ut da, slik jeg kunne se. 

Jeg hadde satt opp varsel via komplett og fikk mail om at det var tilgjengelig. I kampens hete ble det Suprim Liquid i stedet for Gigabyte Aorus som jeg fikk varselet på. Men Aio er fordel ved bygging av dual 5090 AI maskin siden kortet er mindre. Håper også kjølingen blir lettere når viftene flyttes bort fra kortet. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Erwe said:

Jeg hadde satt opp varsel via komplett og fikk mail om at det var tilgjengelig. I kampens hete ble det Suprim Liquid i stedet for Gigabyte Aorus som jeg fikk varselet på. Men Aio er fordel ved bygging av dual 5090 AI maskin siden kortet er mindre. Håper også kjølingen blir lettere når viftene flyttes bort fra kortet. 

Hadde satt opp vanlig varsel på kortet fra Komplett jeg og, men fikk aldri noen epost om dette slippet.

Jobber som utvikler, så jeg skal nok også bruke kortet til AI og evt. andre produktive saker som måtte dukke opp. Det gjør jo prisen litt mindre koko, selv om jeg fortsatt husker da toppmodellen kostet rundt 6000 kr.

Lenke til kommentar
Erwe skrev (Akkurat nå):

Pussig, jeg har trykket på varsel-knappen sikkert flere ganger "for å være sikker", men fikk aldri noe varsel. Vel vel...

Lenke til kommentar

Imponert over dere som fikk det med dere. Jeg sjekker Komplett sikkert 20 ganger om dagen, men dette gikk jeg glipp av. Tror kanskje ikke jeg ville slått til uansett da disse modellene er for dyre for min smak, men uansett. Med 10% er det kanskje levelig. 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, simalarion said:

Jeg så det Suprim Liquid kortet også har standard pris 35 K på Proshop så jeg fikk dårlig magefølelse på den å satt å så på at de rant ut :) .

Komplett legger tilsynelatende på minst 10% på disse for å kompensere for 10% club «rabatt»

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Deepo skrev (1 time siden):

Plutselig ramlet det ned både MSI Suprim SOC og Suprim Liquid SOC på Komplett gitt. Til skikkelig blodpris. Ser ut som Suprim SOC er utsolgt allerede, noen få igjen av Liquid SOC.

MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM LIQUID SOC: 39.999 NOK.
MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM SOC39.499 NOK.

Edit: Alle er utsolgt nå.

Rett ut på finn.no

yes-money.gif

Lenke til kommentar

MSRP i dollar omregnet til "Norsk pris"

9070 XT: beregnet fra 14.5*$600: kr 8700 (80% av prisen på 5070 TI)

5070 TI: beregnet fra 14.5*$750: kr 10875

Priser nå:

9070 XT: kr 9690 

5070 TI: kr 12990 (kr 10859 ikke på lager)

5070 TI kan nok koste en del mer enn 9070 XT (ca 25% høyere verdi i følge MSRP pris).

5070 TI har høyere ytelse, lavere forbruk. DLSS oppskalering er bedre og støttes i flere spill. I tillegg kommer Nvidia fordelene. Så den forsvarer en høyere pris enn 9070 XT, kanskje omtrent 20% høyere.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
2 hours ago, lucky666 said:

Har gått ut 40 9070xt Prime/Tuf på Komplett i dag også. Er kun 7 stk igjen

Dessverre ja. Så lenge folk betaler de prisene, går ikke prisene ned, selv om de kunne settes ned. Så det blir vel mai / juni før prisene kommer ned der de egentlig skulle vært, dersom ikke noe skjer med nok/dollar kurs da...

Lenke til kommentar

2 MSI supreme modell på dropp på komplett i dag på tett oppunder 40k så  de legger på 10% bonusen om vi sammenligner med Proshop pirs på 35 k ja som ps5 skriver over (kan ikke være tilfedlig for blir samme pris om man fjerner 10% (?)), man skal i alle fall ikke gjøre "gode kjøp" det er sikkert.

40K gidder jeg ikke av prinsipp, det må gå å få ca MSRP pris til slutt på et allerede overpriset produkt, er ikke veldig FAN (pun indended) av kombi vannkjøling løsningene heller, behøver heller ikke følge med Disco.

EDIT: Er det noen som har klart å få til nå mer å å trykke på en grønn kjøp-knapp når det kommer til RTX 5090 dropp på Proshop?, jeg får trykket på den men kommer da til en side som forteller at produktet er borte.. som andre også beskriver her.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...