k0mpl3tt Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Komplett har kort som kostet 8419,- på launch på lager til 10k nå.. 🤥 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20 timer siden Forfatter Del Skrevet 20 timer siden (endret) Som nevnt tidligere (Av andre en meg også) tror jeg webshopper brukte MSRP pris på Prime OC modellen første dag for de ikke har fått Standard modellen, ved Release måtte de gi ut en Batch med nøyaktig MSRP på 599 dollar, trolig. Så Asus velger å sendet enorme Batcher som de klistrer OC på å kan dermed ha en unskyldning for å ta mer for kortet med en liten OC som man uansett kan sette på selv . Endret 20 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
k0mpl3tt Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden simalarion skrev (3 minutter siden): Som nevnt tidligere (Av andre en meg også) tror jeg webshopper brukte MSRP pris på Prime OC modellen første dag for de ikke har fått Standard modellen, ved Release måtte de gi ut en Batch med nøyaktig MSRP på 599 dollar, trolig. Så Asus velger å sendet enorme Batcher som de klistrer OC på å kan dermed ha en unskyldning for å ta mer for kortet med en liten OC som man uansett kan sette på selv . Hm ja, virker ikke som det finnes prime uten oc, så det er litt rart. Ettersom jeg har skjønt av youtube videoer så har disse første kortene blitt bestilt av forhandlere uten at di har fått vite prisen på dem, før rett før launch. Så di har trolig betalt mer for dem enn msrp på 599, så når di har di har solgt ut kravet til msrp selges di for høyere. Men prisene skal muligens gå ned igjen til msrp når neste levering kommer for da er disse blitt kjøpt inn til riktig pris? 🤷♂️ Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden k0mpl3tt skrev (1 minutt siden): Hm ja, virker ikke som det finnes prime uten oc, så det er litt rart. Fulgte for en stund siden med Asus sine OC modeller, og det kunne variere 2500,- på en OC modell vs ikke. så håper vi får flere å velge i. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Disse OC-utgavene er tidenes tullball og kun en unnskyldning for å kunne ta mer penger for nøyaktig samme produkt. 4651,- kroner i forskjell på disse to kortene, med en 45 MHz økning i boost clock. Latterlig. 6 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden De fleste vil nok foretrekke IKKE OC, for da får du mindre strømforbruk, mindre støy, og mindre fare for kræsj. Det har vist seg gang på gang de siste årene at overklokking også kan redusere ytelse fordi produsenten AMD/Nvidia har optimalisert autooverklokk og justerer du på basefrekvsensen så blir deres autooverklokk algoritme ikke like god. Overklokking er noe som er totalt dødt idag. Har ikke overklokket noe på 10 år nå. Ser ikke gevinsten lengre, bare tap av verdiful tid. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Det ene kortet er kampanjepris og begge er for lavt priset. Normalt hadde det vært et par hundrelapper mellom, men kampanjeprisen skaper et kunstig prisgap. Hvis dere ønsker at grafikkort skal bli lagervare igjen må dette være villig til å betale langt mer enn i dag. For at grafikkbrikker skal være jevnt priset med annet som kommer ut av produksjonslinjene til TSMC må prisen for et RTX 5080 være minst 20k for bunnkortene (Ventus, Prime & Friends). Legg på noen tusenlapper for mer forseggjorte kort. I verste fall må laveste RTX 5080 koste 35k, for at det skal yngle i hyllene. Da har jeg ikke tatt i betraktning om det er manko på minne å montere på kortene. Hvis manko, må prisen ytterligere opp. Men kan betale for prioritet, eller ha evig slunkne hyller. Grafikkbrikker til forbruker har lav fortjenestemargin. Både AMD og NVIDIA prioriterer de produktene de får best betalt for. For AMD er det prosessorer og for NVIDIA er det. grafikkbrikker til enterprise. Så kan man ikke løse alt med penger. Hvis etterspørselen er for stor hos TSMC vil det ramme noen uansett. Den tid grafikkbrikker til forbrukere er lavt priset er det beleilig at dette segmentet tar støyten. NVIDIAs markedssituasjon gjør at forbrukeren ikke har aktuelle alternativ enn å vente uansett. Endret 19 timer siden av BadCat Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden siDDis skrev (14 minutter siden): De fleste vil nok foretrekke IKKE OC, for da får du mindre strømforbruk, mindre støy, og mindre fare for kræsj. Det har vist seg gang på gang de siste årene at overklokking også kan redusere ytelse fordi produsenten AMD/Nvidia har optimalisert autooverklokk og justerer du på basefrekvsensen så blir deres autooverklokk algoritme ikke like god. Overklokking er noe som er totalt dødt idag. Har ikke overklokket noe på 10 år nå. Ser ikke gevinsten lengre, bare tap av verdiful tid. Ser ut som om boostfrekvensen øker med undervolting på 9070 xt. Er vel bare å dra en slider og teste stabilitet en to tre ganger🙂 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) BadCat skrev (31 minutter siden): Det ene kortet er kampanjepris og begge er for lavt priset. Normalt hadde det vært et par hundrelapper mellom, men kampanjeprisen skaper et kunstig prisgap. Kampanjepris? Hvor ser du det? Ingen av kortene er merket gult slik som Proshop gjør med kampanjeprodukter. Akkurat samme sak med Asus TUF vs. TUF OC. Edit: De har imidlertid 8 stk. Astral til 37 490,- på tilbud, hvis noen har lyst å utfordre botene klokken 14:00. Endret 19 timer siden av Adrgha Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Det er lanseringsprisen. Prisforskjellen skyldes ikke at det ene er OC men at det rimeligste er priset kunstig lavt ved lansering. Det er noen hundrelapper mer for OC, men det er ikke lanseringspris på OC, derfor denne forskjellen i pris. Lokkepris og vanlig pris. Det er et markedsføringstriks. Hjernen din tror at du skal komme billig ut av det og da det ikke går på grunn av etterspørselen, må du berge det inn ved å kjøpe et av de andre kortene til en høyere pris. Endret 18 timer siden av BadCat Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18 timer siden Forfatter Del Skrevet 18 timer siden (endret) Spesielt å få inn på lager etter ny Gen: .......................................... Venter på RTX 5090 slipp på komplett egentlig, når det er Astral til 37 i tillegg til å være Proshop så klarer jeg meg nok fint :=), selv om det kortet virker heftig så er det ikke så heftig (dessuten vill jeg helst ha standard modell som jeg så skal underVolte uansett, roe ned strømbruken noe) Endret 17 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Deepo Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Plutselig ramlet det ned både MSI Suprim SOC og Suprim Liquid SOC på Komplett gitt. Til skikkelig blodpris. Ser ut som Suprim SOC er utsolgt allerede, noen få igjen av Liquid SOC. MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM LIQUID SOC: 39.999 NOK. MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM SOC: 39.499 NOK. Edit: Alle er utsolgt nå. Endret 16 timer siden av Deepo Lenke til kommentar
Undified Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Vet noen når komplett sine poeng resettes? Kanskje det går an å få et greit kort med 10% rabatt… Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Deepo skrev (38 minutter siden): Plutselig ramlet det ned både MSI Suprim SOC og Suprim Liquid SOC på Komplett gitt. Til skikkelig blodpris. Ser ut som Suprim SOC er utsolgt allerede, noen få igjen av Liquid SOC. MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM LIQUID SOC: 39.999 NOK. MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM SOC: 39.499 NOK. Suprim 5090 er et bra kort, men 39500kr er det ikke verdt. Og hvem gidder å kjøpe disse AIO vannkjølte grafikkortene? Suprim Liquid til 40 000kr kommer ikke på tale. Da venter jeg heller. Det ble også lagt ut 8 stk Asus Astral OC 5090 på Proshop i dag, men de forsvant på sekundet, bokstavelig talt. Sukk... Edit: Da var de siste 3 stk 5090 Suprim Liquid solgt etter noen få minutter, til 40 000 kr per stykk. Galskap. (Tror ikke disse kortene er så lette å selge senere heller.) Endret 16 timer siden av Peter Johansen Lenke til kommentar
Erwe Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Undified skrev (5 minutter siden): Vet noen når komplett sine poeng resettes? Kanskje det går an å få et greit kort med 10% rabatt… En gang i året. For meg er det i juni. Det står inne på klubb siden din. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Prøvde å få tak i et 5080-kort hos Proshop, et ZOTAC GeForce RTX 5080 Solid til 14990,- men det var umulig. De forsvant med en gang, klarte å trykke på "kjøp", men da med feilmelding. (Product 3331160 is no longer available) Dette var jo ganske nærme MSRP, og synes dette var en bra pris. Ikke så interessert i å betale 18-19K for et 5080-kort. 1 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Deepo skrev (24 minutter siden): Plutselig ramlet det ned både MSI Suprim SOC og Suprim Liquid SOC på Komplett gitt. Til skikkelig blodpris. Ser ut som Suprim SOC er utsolgt allerede, noen få igjen av Liquid SOC. MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM LIQUID SOC: 39.999 NOK. MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM SOC: 39.499 NOK. Edit: Alle er utsolgt nå. Så du hvor mange de hadde totalt? Listingen til kortene er helt borte fra Komplett nå. Lenke til kommentar
BlackBabyJesus Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 8 minutes ago, KalleKanin said: Prøvde å få tak i et 5080-kort hos Proshop, et ZOTAC GeForce RTX 5080 Solid til 14990,- men det var umulig. De forsvant med en gang, klarte å trykke på "kjøp", men da med feilmelding. (Product 3331160 is no longer available) Dette var jo ganske nærme MSRP, og synes dette var en bra pris. Ikke så interessert i å betale 18-19K for et 5080-kort. Så at de hadde bare 6 stk tilfgjengelig. Det gjelder hele Norden, ikke bare Norge. 6 stk fordelt på alle nordiske land. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden (endret) Deepo skrev (31 minutter siden): Plutselig ramlet det ned både MSI Suprim SOC og Suprim Liquid SOC på Komplett gitt. Til skikkelig blodpris. Ser ut som Suprim SOC er utsolgt allerede, noen få igjen av Liquid SOC. MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM LIQUID SOC: 39.999 NOK. MSI GeForce RTX 5090 SUPRIM SOC: 39.499 NOK. Edit: Alle er utsolgt nå. Ja, droppet det glatt, Surpim Liquid til 40 K, denne er det mest seiglivet jeg har sett, kom 9 stk å det det tok hele 5min ca, her går den siste: Edit: Et pr scalpere på finn har satt ned prisen veldig også.. her gnir jeg meg mer in hendenen en å oppfordre dere til å kjøpe men ser en er nede i 36 K for RTX 5090 på Finn Endret 16 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden simalarion skrev (1 time siden): Spesielt å få inn på lager etter ny Gen: De bytter kanskje ut grafikkort i ferdigbygde PC-er. Tviler på de har fått nye 4070-kort fra Nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå