Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Adrgha skrev (8 minutter siden):

Ja, enig. Kortene på Proshop ryker dessuten på 0,1 ms, så med mindre de får inn et stort parti er det ikke vits å bruke tid på engang.

Akkurat, de 12 (sterkt overprisede!) Asus-kortene gikk på under et sekund. Man ser bestillings-knappen en kort stund, men kommer til en feilmelding - "Varen er ikke lenger tilgjengelig". 

Kortene blir åpenbart kjøpt opp av bots. Hvorfor kan ikke butikken legge inn en sperre for dette (a la trykke på bilder osv.)? Skal ikke forundre meg om det er 2-3 Asus-kort på Finn.no mot slutten av uken til 50 000 kr...

Dette er helt håpløst!!! Her må Nvidia/butikkene bare ovestrømme med masse kort, slik det ble gjort på Komplett nylig med 5080-kortene, med 50+ stykk av flere ulike varianter på samme dag.

Som tidligere nevnt så selger Proshop til en rekke europeiske land, så slik sett er 12 kort svært lite.

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar
epqr_InnleggNO skrev (43 minutter siden):

Proshop har en del 9070 XT på lager fra 14.00 i dag, men selger for 1-2K over MSRP for baseklokkede kort

Steel Legend 9070 xt til 9690 kroner på lager, ser jeg. Over MSRP, men kunne vært verre.

Edit 1 min senere: Aaaaaand it's gone.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (3 minutter siden):

Akkurat, de 12 (sterkt overprisede!) Asus-kortene gikk på under et sekund. Man ser bestillings-knappen en kort stund, men kommer til en feilmelding - "Varen er ikke lenger tilgjengelig". 

Åpenbart blir kortene kjøpt opp via bots. Hvorfor kan ikke butikken legge inn en sperre for dette (a la trykke på bilder osv.)? Skal ikke forundre meg om det plutselig ligger 2-3 Astral kort på Finn.no mot slutten av uken til 45-50 000 kr eller noe...

Dette er bare helt håpløst!!! Her må Nvidia/butikkene bare ovestrømme med masse kort, slik det ble gjort på Komplett nylig med 5080-kortene, med 50+ stykk av flere ulike varianter på samme dag.

Som tidligere nevnt så selger Proshop til en rekke europeiske land, så slik sett er 12 kort svært lite.

Markedet til Proshop er enormt, så det hadde sannsynligvis vært umulig selv uten bots. De dekker jo blant annet Tyskland. Komplett er vel eneste håpet for oss her i Norge, men de kjører alle kortene de får inn i prebuilds, så med mindre de blir sittende med masse kort på lager kommer vi aldri noen vei videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Adrgha skrev (7 minutter siden):

Markedet til Proshop er enormt, så det hadde sannsynligvis vært umulig selv uten bots. De dekker jo blant annet Tyskland. Komplett er vel eneste håpet for oss her i Norge, men de kjører alle kortene de får inn i prebuilds, så med mindre de blir sittende med masse kort på lager kommer vi aldri noen vei videre.

Ja, Komplett har hatt samme kortet (Asus Astral OC 5090) inne en god stund nå, men holdes av til prebuilds. Har sjekket innom noen ganger, og inventaret er stort sett det samme, dvs. Komplett selger veldig få av disse dyre ferdig-PCene sine, så hva er egentlig vitsen kan man si. Tipper Komplett venter på en større forsendelse og så legger ut 5090-kortene, men når denne kommer...gudene vet....

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar

Det går an å få tak i kort, også på Proshop, men prisene er ganske høye:
Sapphire Radeon RX 9070 XT NITRO+ - 16GB GDDR6 RAM - Grafikkort - 11 490,00 kr
https://www.proshop.no/Grafikkort/Sapphire-Radeon-RX-9070-XT-NITRO-16GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/3331616

(Kl 14:18: Og der var de tomme, men var tross alt tilgjengelige i såpass "lang" tid at man kunne få tak i de om man satt og ventet.)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Fikk 5090 Astral OC på torsdag. Tok ikke sjansen på å koble det til pga PSUen min. Hadde blitt litt rar tilkobling, så bestilte en ny. Plinget at den var kommet idag og fortet meg til pakkeautomaten fra posthvor og åpnet min luke. Var en veldig myk PSU. Ser på mottaker navnet at de har lagt inn feil pakke.

Endret av ili
Lenke til kommentar

Merkelig praksis fra Komplett. Søker en etter 5090 står det at ingen pre-builds er på lager, men det er fordi akkurat den pre-builden mangler en komponent på lager. Hvis en velger en annen komponent ser det ut som de har alt inne. Vil de ikke selge?

Lenke til kommentar
ili skrev (55 minutter siden):

Fikk 5090 Astral OC på torsdag. Tok ikke sjansen på å koble det til pga PSUen min. Hadde blitt litt rar tilkobling, så bestilte en ny. Plinget at den var kommet idag og fortet meg til pakkeautomaten fra posthvor og åpnet min luke. Var en veldig myk PSU. Ser på mottaker navnet at de har lagt inn feil pakke.

Den er lei 😅

Lenke til kommentar
57 minutes ago, ili said:

Jeg har en gammel Fortron Source 1000W PSU til overs. Den er ikke ny, men er av relativt høy kvalitet og burde duge sånn midlertidig. Du kan låne den på ubestemt tidf, om du trenger.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Aetius said:

Jeg har en gammel Fortron Source 1000W PSU til overs. Den er ikke ny, men er av relativt høy kvalitet og burde duge sånn midlertidig. Du kan låne den på ubestemt tidf, om du trenger.

Takk for tilbudet, men skal høre med PostHvor i morgen. Om de ikke kan få den til meg raskt så bestiller eg bare en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...