ps5 Skrevet fredag kl 12:24 Del Skrevet fredag kl 12:24 Antall FE 5090 sluppet i norge siste 22 døgn: 0 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 12:25 Forfatter Del Skrevet fredag kl 12:25 (endret) Edit: Ok, nå er det mye frem å tilbake med lager på Proshop & RTX 5090. Lager status ble endret igjen.. bare å følge med tydeligvis... Endret fredag kl 12:27 av simalarion Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 12:32 Del Skrevet fredag kl 12:32 Nesi skrev (21 minutter siden): Må bare si det en gang til... kjedelig å være PC Enthusiast i 2025. D En må rett og slett være rik.... Entusiast er det dyrt å være uansett hva en snakker om. Det er fint mulig å få noe midrange++ til en hyggelig pris både i butikk, men i hvert fall på finn som klarer det meste av spill/redigering etc bra Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 13:01 Del Skrevet fredag kl 13:01 35 minutes ago, simalarion said: Edit: Ok, nå er det mye frem å tilbake med lager på Proshop & RTX 5090. Lager status ble endret igjen.. bare å følge med tydeligvis... Borte på under et sekund. Men jeg fikk se kjøp knappen. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 13:02 Forfatter Del Skrevet fredag kl 13:02 (endret) Ehh samme i dag på Proshop skulle være 10stk inne av en RTX 5090, trykker på sekundet men kommer til blank side som sier det ikke er noe produkt... Da gir jeg opp, jeg ser uansett Komplett bygger seg opp en lite lager så får bare ta det som det kommer nå fremmover Edit: Skal sjekke om ikke denne modellen opp på Finn.no i løpet av kort tid: Endret fredag kl 13:07 av simalarion Lenke til kommentar
WorldWarVegard Skrevet fredag kl 13:05 Del Skrevet fredag kl 13:05 1 minute ago, simalarion said: Da gir jeg opp, jeg ser uansett Komplett bygger seg opp en lite lager så får bare ta det som det kommer nå fremmover Jeg gir opp hver eneste dag, men sjekker dagen etterpå alikevel. Jakten er jo nesten det gøyeste her (prøver jeg å fortelle meg selv). 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 13:05 Del Skrevet fredag kl 13:05 2 minutes ago, simalarion said: Ehh samme i dag på Proshop skulle være 10stk inne av en RTX 5090, trykker på sekundet men kommer til blank side som sier det ikke er noe produkt... Da gir jeg opp, jeg ser uansett Komplett bygger seg opp en lite lager så får bare ta det som det kommer nå fremmover En fikk visstnok plukket opp to på corefinder med 8ms polling. Ikke lett å konkurrere med manuell klikking. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet fredag kl 13:10 Del Skrevet fredag kl 13:10 (endret) Komplett har en "50+" av ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC til 10 190,-: https://www.komplett.no/product/1318738/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-prime-amd-radeon-rx-9070-xt-oc Problemet med at de setter opp prisene slik, er at hoppet opp til de "billige" 5080-kortene blir (for?) lite. Sammen med beskjeden sentralt fra AMD kommer jeg nok til å sitte på gjerdet litt. Ikke vits i å betale nesten 2000,- mer enn jeg må. Valutakursen går også i favør av å vente. MSRP er nå nede i 8125,- NOK. Edit: Og om det nå blir lavere priser fremover, og scalpere brenner seg på dette, ville ikke noe glede meg mer Endret fredag kl 13:14 av KalleKanin 3 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 13:17 Forfatter Del Skrevet fredag kl 13:17 (endret) KalleKanin skrev (6 minutter siden): Edit: Og om det nå blir lavere priser fremover, og scalpere brenner seg på dette, ville ikke noe glede meg mer Er vell bare å missbruke Angrefrisen å sende tilbake kortet, antar det vill skje her for 9070 XT har MYE bedre stock en RTX 5080 hadde.. Markedet er ganske mettet når ikke altfor ovepriset kort nå blir liggende på komplett.. Antar derfor at Komplett kan få mange tilbake av 9070 XT, tipper det samme gjelder RTX 5080 men ikke i like stor grad. RTX 5090 på en annen side.. GULL Gruve for scalpere Endret fredag kl 13:17 av simalarion 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet fredag kl 13:20 Del Skrevet fredag kl 13:20 En ting er hva AMD har tenkt at kortene skal koste. Priser settes etter tilbud og etterspørsel. Er det mangel på kort så stiger prisene. Bare når det er kort å kjøpe i butikkene vil prisene være normale. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet fredag kl 13:24 Del Skrevet fredag kl 13:24 2 minutes ago, Svein M said: En ting er hva AMD har tenkt at kortene skal koste. Priser settes etter tilbud og etterspørsel. Er det mangel på kort så stiger prisene. Bare når det er kort å kjøpe i butikkene vil prisene være normale. Njei, AIB partnerne til AMD er pliktige til å ha x antall modeller til MSRP, og butikkene skal da heller ikke sette opp prisen, de skal være til 'offisielle' prisen til AMD. 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 13:25 Del Skrevet fredag kl 13:25 (endret) KalleKanin skrev (1 time siden): Komplett har en "50+" av ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC til 10 190,-: https://www.komplett.no/product/1318738/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-prime-amd-radeon-rx-9070-xt-oc Fra de gikk "tomme" i går til nå så er det (etter hva nettsiden rapporterer 233 solgte ->283 solgte) solgt 50stk til og nå er det "kun" 46 44 28 (går raskt nedover) på lager. edit: oooog utsolgt Endret fredag kl 15:10 av wampster Lenke til kommentar
ticx Skrevet fredag kl 13:26 Del Skrevet fredag kl 13:26 Husk at den viktigste komponenten i pc'en din er strømforsyningen. Skal du ha et monster som 5090 er det enda viktigere at du har PSU fra øverste hylle med tanke på hvor elending designet tilkoblingsmuligheten for strøm er på skjermkort de siste par generasjonene, dette er spesielt relevant for modellene som kan dra over 400w. Bruk helst kun originalkabler fra PSU produsent. Og sjekk kabeltilkoblingen til skjermkortet jevnlig hver 3 måned eller så og ihvertfal hver gang du har fiklet med maskinen 🧐 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet fredag kl 13:41 Del Skrevet fredag kl 13:41 (endret) simalarion skrev (39 minutter siden): Ehh samme i dag på Proshop skulle være 10stk inne av en RTX 5090, trykker på sekundet men kommer til blank side som sier det ikke er noe produkt... Da gir jeg opp, jeg ser uansett Komplett bygger seg opp en lite lager så får bare ta det som det kommer nå fremmover Edit: Skal sjekke om ikke denne modellen opp på Finn.no i løpet av kort tid: Så drit lei dette at jeg har ikke ord. Tror det er mye større sjans å få tak i hvis Komplett mot all formodning skulle legge ut kort på et eller annet tidspunkt. Nedslagsfeltet til Proshop er så stort at kortene forsvinner på millisekunder. Det fikk man demonstrert i går, hvor 9070 XT forsvant med én gang fra Proshop, mens de var tilgjengelig ganske lenge hos Komplett. Tipper det er flere med bot hos Proshop også. Endret fredag kl 13:42 av Adrgha 2 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet fredag kl 13:48 Del Skrevet fredag kl 13:48 Hele greia er en big shitshow nå. Jeg tipper det mangel på produksjonskapasitet siden enterprise har et stort behov for GPUer. Situasjonen er mye mye verre idag enn data minere hamstret GPUer for mange år siden. Og tredjepartene utnytter situasjonen med å ta betalt 5000kr ekstra for OC firmware. Det prøver seg på det samme med Amd korta. Greier meg helt fint med 3090, ingen krise. Tipper mye vil skje de neste 2-3 årene som gjør det verdt å vente. 2 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet fredag kl 13:49 Del Skrevet fredag kl 13:49 Virker som "panikken" roer seg litt. Er også en del 5080-kort tilgjengelige nå. Men til 19000,-++ venter jeg heller. ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 OC - 19 290,- https://www.komplett.no/product/1318012/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-tuf-gaming-geforce-rtx-5080-oc Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet fredag kl 13:53 Del Skrevet fredag kl 13:53 (endret) Å hjelpes, Asus 9070 XT OC er oppe i 14 000 hos ELKJØP nå...helt utrolig at de av alle skal være slike slo-hegrer... Asus TUF GAMING RX 9070 XT OC grafikkort - Elkjøp | Elkjøp Endret fredag kl 13:55 av JarleGutt Lenke til kommentar
k0mpl3tt Skrevet fredag kl 14:06 Del Skrevet fredag kl 14:06 Fake msrp.. 😪 var bare noen få heldige som fikk kjøpt til msrp tydeligvis Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet fredag kl 14:13 Del Skrevet fredag kl 14:13 6 minutes ago, k0mpl3tt said: Fake msrp.. 😪 var bare noen få heldige som fikk kjøpt til msrp tydeligvis Vel i henhold til Twitter fra AMD så er dette feil, de skal fortsette med kort til MSRP Lenke til kommentar
Olsen Skrevet fredag kl 14:19 Del Skrevet fredag kl 14:19 Her var vi igjen.. oppdaget raskt at komplett holdt igjen alle 9070 xt pulse til prebuilds. Hadde sett meg ut den modellen da 🙄 Er det noen discord oppe å går for dette nå om dagen? var inne på noe rundt rtx3000 tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå