Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

BillyE skrev (16 timer siden):

Der gikk min 5090 Astral fra Komplett launch kl 17:11 over til "Behandles", regner med alle som fikk inn bestilling får kortet sitt sendt snart? Tipper jeg var en av de aller siste som bestilte. Ser de har 18 på lager på konfiguratoren, så de har sikkert fått inn et lass med kort

30K for et skjermkort. Blir vel chicken dinner fremover i PUBG da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wampster skrev (4 minutter siden):

6 timer til man kan kjøpe 9070xt og ikke en eneste pris tilgjengelig i en eneste nettbutikk?
Er dette noe AMD har bestemt eller hva er greia?

AMD har jo offentligjort prisene...

Men det ser ut til at vi får nok en papirlansering fra AMD, der skuffer de sjeldent.

Lenke til kommentar
gobyfly skrev (2 minutter siden):

AMD har jo offentligjort prisene...

Men det ser ut til at vi får nok en papirlansering fra AMD, der skuffer de sjeldent.

Papirlansering? Så vidt jeg har fått med meg skal det være mange kort tilgjengelig, langt ifra noe nvidia idioti hvor det kun var 5 eller 10 kort tilgjenglig.

Spørsmålet er jo hvorfor ingen norske nettbutikker har offentliggjort prisen i NOK enda. Er det AMD som har sagt at de skal vente med det, er det de som velger å vente med det, er det en (eller flere) andre grunner?

Lenke til kommentar
wampster skrev (12 minutter siden):

6 timer til man kan kjøpe 9070xt og ikke en eneste pris tilgjengelig i en eneste nettbutikk?
Er dette noe AMD har bestemt eller hva er greia?

Hvis du gjør et søk på Multicom får du i preview'en opp prisen på Sapphire Nitro 9070 XT til den nette sum av 13026 NOK. Ser ikke prisen når man går inn på selve linken. Nå har ikke jeg handlet på Multicom på mange år og er ikke helt kjent med hvor rimelig/dyrt Multicom er om dagen. 

Screenshot 2025-03-06 090659.jpg

Lenke til kommentar
drvcd skrev (4 minutter siden):

Hvis du gjør et søk på Multicom får du i preview'en opp prisen på Sapphire Nitro 9070 XT til den nette sum av 13026 NOK. Ser ikke prisen når man går inn på selve linken. Nå har ikke jeg handlet på Multicom på mange år og er ikke helt kjent med hvor rimelig/dyrt Multicom er om dagen. 

Screenshot 2025-03-06 090659.jpg

Multicom er vell kjent for å være dyre så tipper de har lagt på en ekstra 1000\2000 kr her. 
Rimelig sikker prisen blir rundt 10\11k her i Norge

Endret av MrMidget
Lenke til kommentar
wampster skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke se for meg at 13.000 kan være der prisen legger seg på et kort som har msrp på 599$ ?

Så vidt jeg har fått med meg så krever Sapphire 730 USD for akkurat det kortet. Setter man USD til 11 og legger på mva skulle det bli rundt 10 K. Om Multicom ønsker 30 % avanse ved release, så får de kanskje det?

Lenke til kommentar
drvcd skrev (2 minutter siden):

Så vidt jeg har fått med meg så krever Sapphire 730 USD for akkurat det kortet. Setter man USD til 11 og legger på mva skulle det bli rundt 10 K. Om Multicom ønsker 30 % avanse ved release, så får de kanskje det?

Mener du at butikkene som selger kort til msrp har 0% avanse på de produktene i så fall?

Lenke til kommentar
Adrgha skrev (43 minutter siden):

Hva er greia med disse Inno3D-kortene hos Proshop? Samler de på dem? Har vært grønn i mange dager, uten at man får lov til å kjøpe dem.

De har de ikke på lager enda (står da på lager), når de er på lager blir det dropp 14... litt dumt å legge all info ut her for jeg prøver jo som smått å få tak i ett selv, men som nevnt flere ganger jeg har ikke så fryktelig lyst på kortet egentlig, store fordelen er jeg at verdien på kortet ikke dropper inn mot neste Gen, så man taper jo ikke penger til syvende å sist, det er det mange som ikke tenker på ang High End kort kjøp, om man selger før neste Gen kommer så taper man omtrent ikke på disse kjøpene (denen gangen kunne man jo tjene penger)

Men disse Inno3d kortene må jo være de kjipeste utsende messig, litt gubbe aktige det gjelder Box Arten også i veldig stor grad.. Trolig versjon jeg har minst lyst på merker jeg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
MrMidget skrev (6 minutter siden):

Multicom er vell kjent for å være dyre så tipper de har lagt på en ekstra 1000\2000 kr her. 
Rimelig sikker prisen blir rundt 10\11k her i Norge

Igjen MSRP er for billigste modeller er fra 8 500 Nok, som med nVidia så skal de holde MSRP.. Ergo det skal dukke opp kort på Proshop til 8500 Nok.. Jeg kan ikke si noe 100% selvsagt men ville veldig rart om ingen webshopper skulle følge MSRP

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
wampster skrev (4 minutter siden):

Mener du at butikkene som selger kort til msrp har 0% avanse på de produktene i så fall?

Nei, prisen er det Sapphire har satt/anbefalt. Altså Sapphire sin "MSRP" på det kortet. Ikke prisen butikkene/distributørene betaler til Sapphire. Vil tro de har grei avanse, men noen har lyst på enda bedre avanse:)

Lenke til kommentar
simalarion skrev (6 minutter siden):

De har de ikke på lager enda (står da på lager), når de er på lager blir det dropp 14... litt dumt å legge all info ut her for jeg prøver jo som smått å få tak i ett selv, men som nevnt flere ganger jeg har ikke så fryktelig lyst på kortet egentlig, store fordelen er jeg at verdien på kortet ikke dropper inn mot neste Gen, så man taper jo ikke penger til syvende å sist, det er det mange som ikke tenker på ang High End kort kjøp, om man selger før neste Gen kommer så taper man omtrent ikke på disse kjøpene (denen gangen kunne man jo tjene penger)

Men disse Inno3d kortene må jo være de kjipeste utsende messig, litt gubbe aktige det gjelder Box Arten også i veldig stor grad.. Trolig versjon jeg har minst lyst på merker jeg

Står 10 stk. på lager av dette. Har stått 5 stk i noen dager, uten at de har blitt sluppet. Økte til 10 stk i går, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...