Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der gikk min 5090 Astral fra Komplett launch kl 17:11 over til "Behandles", regner med alle som fikk inn bestilling får kortet sitt sendt snart? Tipper jeg var en av de aller siste som bestilte. Ser de har 18 på lager på konfiguratoren, så de har sikkert fått inn et lass med kort

Endret av BillyE
Lenke til kommentar
BillyE skrev (6 minutter siden):

Der gikk min 5090 Astral fra Komplett launch kl 17:11 over til "Behandles", regner med alle som fikk inn bestilling får kortet sitt sendt snart? Tipper jeg var en av de aller siste som bestilte. Ser de har 18 på lager på konfiguratoren, så de har sikkert fått inn et lass med kort

Samme her. Og jeg som satt klar til å prøve å kjøpe samme kortet fra Proshop nå kl 14. Ser ut til at Komplett sitter på mange 5090 nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håper dette ikke stemmer, kan bli dyrere enn forventet:

I just read this comment on a German Board. "I took the liberty of asking my local wholesaler about prices and availability of the RX 9070 (XT). And I also got an answer. Unfortunately, the prices in particular will dampen the general expectation or hope of new, favourable graphics cards. The table sent to me includes graphics cards from Asrock, Sapphire and Powercolor. It shows prices and also the quantity ordered. With the note ‘subject to change’. To protect my sources, the following are just a few examples with (rounded) prices. You have to add 19% VAT to these prices! Asrock Radeon RX 9070 XT Steel Legend > 815 € + VAT. Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT > 865 € + VAT Powercolor Radeon Reaper RX 9070 > 710 € + VAT Powercolor Radeon Red Devil RX 9070 > 745 € + VAT Powercolor Radeon Red Devil RX 9070 XT Limited Edition > 905 € + VAT.

Endret av GadusMorhua
Lenke til kommentar
Necrotes skrev (1 minutt siden):

Da holder endelig 5090-en å bli sendt ut

image.png

Jeg tror faktisk det var de som ble vist som "på lager" i dag, for denne gikk rett til hvit uten Kjøp knapp, så om du fikk denne nå så var det trolig kort som allerede var solgt (?)

Lenke til kommentar
1 minute ago, simalarion said:

Jeg tror faktisk det var de som ble vist som "på lager" i dag, for denne gikk rett til hvit uten Kjøp knapp, så om du fikk denne nå så var det trolig kort som allerede var solgt (?)

Kjøpte kortet 30/01 kl 17:09, så kjøpte den ikke i dag nei. Ser at kortet enda er for salg, men bare under her (Komplett-PC Epic Gaming i385 - Powered by Asus - Gaming-PC stasjonær - Komplett.no) 18 stk på lager.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, GadusMorhua said:

Håper dette ikke stemmer, kan bli dyrere enn forventet:

I just read this comment on a German Board. "I took the liberty of asking my local wholesaler about prices and availability of the RX 9070 (XT). And I also got an answer. Unfortunately, the prices in particular will dampen the general expectation or hope of new, favourable graphics cards. The table sent to me includes graphics cards from Asrock, Sapphire and Powercolor. It shows prices and also the quantity ordered. With the note ‘subject to change’. To protect my sources, the following are just a few examples with (rounded) prices. You have to add 19% VAT to these prices! Asrock Radeon RX 9070 XT Steel Legend > 815 € + VAT. Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT > 865 € + VAT Powercolor Radeon Reaper RX 9070 > 710 € + VAT Powercolor Radeon Red Devil RX 9070 > 745 € + VAT Powercolor Radeon Red Devil RX 9070 XT Limited Edition > 905 € + VAT.

Det tilsvarer rundt 10500 kr for inngangsmodellen til Powercolor Jeg håper ikke dette stemmer, men frykter nok det gjør det. Det er i såfall synd, for nå har AMD virkelig en gylden mulighet til å ta store markedsandeler og skape mer konkurranse i markedet.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, FatherPotato said:

Ser ut til at Astral har gått opp litt i pris etter launch?

174118077763099338875627834327.jpg

MSRP skulle jo være $2800, som blir 38 605 NOK etter dagens kurs og moms. Rart å si for en PC-del til over 30k men føles nesten billig til 32k med rabattkupong.

Endret av BillyE
Lenke til kommentar
4 minutes ago, FatherPotato said:

"Prøvde", men gikk fra på lager til ikke, uten å ha vært en kjøpeknapp for meg.

Står fortsatt som "På lager" hos meg. Har heller ikke fått mail om at de skal legges ut, det har kommet ved tidligere slipp. 

EDIT: Nå var jeg for kjapp, jeg ser på Inno3D. 

Endret av WorldWarVegard
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Adrgha said:

Hva kan i så fall være grunnen til de høye prisene? Har AMD bare endret prissettingen eller er det tollmurene?

Usikkert globalt marked kombinert med muligheten til å tjene mer penger? Vi vet ikke de endelige prisene enda så vi får bare krysse fingrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...