Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Adrgha said:

Det er vel sikkert snakk om ett kort, i sedvanlig stil. 

Lurer på når vi kan begynne å skimte bedring i leveringssituasjonen. Mars har vel blitt nevnt?

Det er nok dessverre det, ja...

Verdt å prøve uansett. Jeg hadde ekstremt flaks på release da jeg av en eller annen grunn klarte å få ett av disse kortene når tusenvis av folk satt klare for å klikke kjøp på Proshop... Hang i vinduer og alt men jeg lot alt stå til det gikk gjennom. Kortet ble sendt på mandag og hadde det på onsdag.

Vil sterkt anbefale alle som klarer å skaffe seg 5090 å undervolte. Det er ikke vanskelig og det finnes gode guider på YouTube blant annet. Kortet mitt har ikke vært over 62 grader ved max load etter at jeg undervolta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ATi9800Pro skrev (4 minutter siden):

Det er nok dessverre det, ja...

Verdt å prøve uansett. Jeg hadde ekstremt flaks på release da jeg av en eller annen grunn klarte å få ett av disse kortene når tusenvis av folk satt klare for å klikke kjøp på Proshop... Hang i vinduer og alt men jeg lot alt stå til det gikk gjennom. Kortet ble sendt på mandag og hadde det på onsdag.

Vil sterkt anbefale alle som klarer å skaffe seg 5090 å undervolte. Det er ikke vanskelig og det finnes gode guider på YouTube blant annet. Kortet mitt har ikke vært over 62 grader ved max load etter at jeg undervolta.

Flott at en som ikke brukte bot og som skal bruke kortet selv og ikke forsøke å selge det på Finn til 50k fikk et. 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Adrgha said:

Flott at en som ikke brukte bot og som skal bruke kortet selv og ikke forsøke å selge det på Finn til 50k fikk et. 👍

Ja, det frista aldri å selge det for profitt selv om jeg har veldig vanlig inntekt.

Scalpere er noen forbanna idioter 😢

Håper tilgjengeligheten øker betraktelig i mars som ryktene skal ha det til. Klør etter å diskutere litt her inne med folk som har fått tak i 5090 kort! 🙏

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Idrin said:

Blir lenge å vente på Astral kortet jeg bestilte på release :) De er også reservert til de ferdi byggede PCene de har planer om å selge. Komplett...
image.png.09f38856ff299298380bae22e525b047.png

Har også ordre inne på den. Ser ut som vi kan følge litt med på når de kommer inn her: https://www.komplett.no/product/1318977/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-epic-gaming-i385-powered-by-asus

Ikke at det betyr vi får korta med det første men da lever vi ikke helt i mørket. image.png.c10d25caeccb737e503da7d72eaa3131.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, BillyE said:

Har også ordre inne på den. Ser ut som vi kan følge litt med på når de kommer inn her: https://www.komplett.no/product/1318977/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-epic-gaming-i385-powered-by-asus

Ikke at det betyr vi får korta med det første men da lever vi ikke helt i mørket. image.png.c10d25caeccb737e503da7d72eaa3131.png

71999 for den pc'en der 🙄

Jeg betalte 54k for en bedre PC. Lønner seg å bygge selv 😂

Endret av ATi9800Pro
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, FatherPotato said:

Ser nesten ut som at de får inn 18 stk, der 11 går til prebuilt og 7 kanskje til andre?

Er ingen oppdatering på min ordre på Astral 5090 OC

11 sendingsklare er pga. det er 11 på lager av hovedkortet til denne PC-en

• Liker 1
Lenke til kommentar
ATi9800Pro skrev (3 timer siden):

Gratulerer med kort først å fremst hehe.

Ja, det har jeg nevnt flere ganger i tråden her, det er nok veldig lurt å det går heller ikke så mye utover Raster ytelsen. Så dette er noe jeg selv hadde gjort.

Over til noe annet

Noen som har sett 9070 (XT) kort på andre Norske steder en Multicom?

Lenke til kommentar
Tobeass skrev (9 minutter siden):

Takk, men OK tenker man for vente å se på hva Proshop/Komplett har å si om priser hehe (kom vell også frem til at det skulle bli PCIE 5.0 om jeg ikke husker feil).

Så nå jeg har fått denne e-posten fra NetOnNet i dag (at kortet var på lager), men var ikke der nå selvsagt:

image.png.4f41f0572169bf0175edd769f02e70e4.png

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Mala said:

Personlig kjenner jeg nå at FOMO'en og suget på 5090 har ebbet ganske mye ut. Har i grunn ikke fulgt med så mye siste uken, men det har vel vært veldig stille på drop-fronten?

Forrige 5090 FE dropp i norge var 12/2

5070 blir om mulig enda tristere.

https://videocardz.com/newz/geforce-rtx-5070-launch-in-sweden-faces-setback-large-retailer-confirms-no-incoming-stock

Endret av ps5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (8 minutter siden):

15k for 9070xt hørtes mye ut, hadde forventet under 10k.

Hvor ser du den prisen?

Edit: Så nå linken fra computersalg. Får håpe det ikke blir standard fra øvrige (og mer seriøse) butikker. Hårreisende pris målt mot msrp.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...