KalleKanin Skrevet fredag kl 16:44 Del Skrevet fredag kl 16:44 Hvis disse tallene stemmer, kommer jeg nok til å vurdere (Men ikke nødvendigvis velge) 9070 xt: Sitat Overall, the RX 9070 XT is just 2% slower than the 5070 Ti across 30+ games while being $150 US cheaper and offering the same amount of VRAM. https://wccftech.com/amd-strikes-back-at-nvidia-rtx-5070-ti-radeon-rx-9070-xt-same-native-rt-performance-for-150-usd-less/ For tiden går det mest i MSFS, som ser ut til å yte ganske bra. Spiller dog mest i VR, og da kan jo fort situasjonen endre seg noe. Men gitt at jeg ikke kommer til å kjøpe 5090, og 5080 både er litt dyrt, samt umulig å få tak i, kan 9070xt være et potensielt alternativ. Blir spennende å se flere resultater. 2 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet fredag kl 17:10 Del Skrevet fredag kl 17:10 Dette ser jo lovende ut. Hadde egentlig tenkt å kaste penger etter et 5090, men all den tid det i praksis er vaporware og at at jeg begynner å bli grådig lei av å sitte her med integrert AMD-grafikk, kan dette være en økonomisk smart løsning. 5080 frister null og niks. Hvis tilgjengeligheten er bra fra launch, kan AMD ha en vinner her. 4 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet fredag kl 17:37 Del Skrevet fredag kl 17:37 Adrgha skrev (27 minutter siden): Dette ser jo lovende ut. Hadde egentlig tenkt å kaste penger etter et 5090, men all den tid det i praksis er vaporware og at at jeg begynner å bli grådig lei av å sitte her med integrert AMD-grafikk, kan dette være en økonomisk smart løsning. 5080 frister null og niks. Hvis tilgjengeligheten er bra fra launch, kan AMD ha en vinner her. Eksakt det jeg også har kommet fram til etter å sitt prisen her. Jeg håper bare software er på lik linje som nvidia. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 17:39 Forfatter Del Skrevet fredag kl 17:39 Når jeg gik for "Red Team" tidligere så jeg alltid etter Sapphire kort først, jeg så dette nå: https://www.sapphiretech.com/en/consumer/nitro-radeon-rx-9070-xt-16g-gddr6 Så enkelte har 2x6 pin 12V kabel, er det jeg hadde gått for. 4 1 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet fredag kl 18:00 Del Skrevet fredag kl 18:00 Red devil 6900 XT er nå solgt. Sikler på 9070 XT Sapphire Nitro+ eller XFX Mercury Pro Gaming OC edition. 1 1 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet fredag kl 19:24 Del Skrevet fredag kl 19:24 (endret) Litt sparsom liste fortsatt, men denne oversikten er bra for alle GPUer AMD Radeon RX 9070 XT Specs | TechPowerUp GPU Database EDIT: Er mer oppdatert i dag, man bør prøve få en OC variant til release pris Endret lørdag kl 08:47 av JarleGutt 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet fredag kl 19:24 Del Skrevet fredag kl 19:24 3 hours ago, TheKims said: Skulle egentlig vente til høsten med å kjøpe nytt skjermkort, men det er vel kanskje lurt å kjøpe nå før tariffen inntreffer oss? Det påvirker ikke prisen i Norge om USA legger toll på varer som importeres inn til USA. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 19:28 Del Skrevet fredag kl 19:28 3 minutes ago, scuderia said: Det påvirker ikke prisen i Norge om USA legger toll på varer som importeres inn til USA. Det gjør det hvis varene går via USA. Uansett får vi nok toll-kaos de neste 3-6mnd som er vanskelig å spå så det tryggeste er nok å kjøpe nå (om man får tak i). Lenke til kommentar
TheKims Skrevet fredag kl 20:25 Del Skrevet fredag kl 20:25 scuderia skrev (57 minutter siden): Det påvirker ikke prisen i Norge om USA legger toll på varer som importeres inn til USA. Det vil jo påvirke oss, visst ting blir dyrere å importere til US, så blir ting dyrere ut til forbruker på det vi importerer fra US. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet fredag kl 22:32 Del Skrevet fredag kl 22:32 scuderia skrev (3 timer siden): Det påvirker ikke prisen i Norge om USA legger toll på varer som importeres inn til USA. I mitt hode burde det faktisk redusere prisen her da tariffen vil gjøre at det selges færre kort i usa og dermed skifte tilbud/etterspørsel til fordel forbruker. At det blir flere kort tilgjengelig. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet fredag kl 22:33 Del Skrevet fredag kl 22:33 (endret) TheKims skrev (2 timer siden): Det vil jo påvirke oss, visst ting blir dyrere å importere til US, så blir ting dyrere ut til forbruker på det vi importerer fra US. Men vi importerer vel ikke skjermkort fra USA, dette produseres i Taiwan, Kina og Malaysia (m.fl.)? Men hvis så er tilfellet så er det vanlig at tollregler gir enten unntak eller refusjon av toll på varer som er importert og som skal eksporteres. Endret fredag kl 22:35 av ExcaliBuR Presisering 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet fredag kl 22:48 Del Skrevet fredag kl 22:48 ExcaliBuR skrev (10 minutter siden): Men vi importerer vel ikke skjermkort fra USA, dette produseres i Taiwan, Kina og Malaysia (m.fl.)? Men hvis så er tilfellet så er det vanlig at tollregler gir enten unntak eller refusjon av toll på varer som er importert og som skal eksporteres. Nvidia er Amerikansk. TSMC er Taiwansk, så man skal ikke se bort i fra at vi blir dobbelt skattet her til lands. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet fredag kl 23:11 Del Skrevet fredag kl 23:11 3 hours ago, ps5 said: Det gjør det hvis varene går via USA. Uansett får vi nok toll-kaos de neste 3-6mnd som er vanskelig å spå så det tryggeste er nok å kjøpe nå (om man får tak i). Ingen av de kortene som selges i Norge har sett amerikansk jord for å si det sånn. Brikkene produseres i Taiwan og kortene i Kina. Tror folk at de sendes til USA for å legges i pappesker? Kortene som kommer hit kommer direkte fra Kina og amerikansk toll har ingenting å si for prisen. 3 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet lørdag kl 08:48 Del Skrevet lørdag kl 08:48 (Les med Yngve Hågensen stemme) Man skal ikke kjimse av tarriffen! 1 1 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet lørdag kl 08:50 Del Skrevet lørdag kl 08:50 Asrock vs Sapphire vs XFX....hmmmm tenke tenke....forslag?.. Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet lørdag kl 09:02 Del Skrevet lørdag kl 09:02 11 minutes ago, JarleGutt said: Asrock vs Sapphire vs XFX....hmmmm tenke tenke....forslag?.. Sapphire, lager kvalitetskort. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet lørdag kl 09:03 Del Skrevet lørdag kl 09:03 Vent nå litt, betyr denne modellen samme nVidia drit problemet? SAPPHIRE Radeon RX 9070 XT NITRO+ pictured in the flesh: 16-pin power connector confirmed - VideoCardz.com Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet lørdag kl 09:21 Del Skrevet lørdag kl 09:21 JarleGutt skrev (16 minutter siden): Vent nå litt, betyr denne modellen samme nVidia drit problemet? SAPPHIRE Radeon RX 9070 XT NITRO+ pictured in the flesh: 16-pin power connector confirmed - VideoCardz.com Lovt å håpe at det langt lavere strømtrekket ikke gir samme problem som på 4090 og 5090. Men ja potensielle problemer kan jo oppstå spesielt ved kabler som er skadet fra før av. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet lørdag kl 09:48 Del Skrevet lørdag kl 09:48 (endret) JarleGutt skrev (45 minutter siden): Vent nå litt, betyr denne modellen samme nVidia drit problemet? SAPPHIRE Radeon RX 9070 XT NITRO+ pictured in the flesh: 16-pin power connector confirmed - VideoCardz.com Man får sett det i videoen over her. Stilig løsning for å gjemme kabler Endret lørdag kl 09:49 av leifeinar Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet lørdag kl 09:50 Del Skrevet lørdag kl 09:50 (endret) JarleGutt skrev (47 minutter siden): Vent nå litt, betyr denne modellen samme nVidia drit problemet? SAPPHIRE Radeon RX 9070 XT NITRO+ pictured in the flesh: 16-pin power connector confirmed - VideoCardz.com Kommer aldri til å bli et problem på et kort med nesten bare halve strømforbruket til 5090. Synes dette kortet ser meget bra ut. Endret lørdag kl 09:50 av Adrgha 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå