Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alesis skrev (19 minutter siden):

Apropos Multicom, de har noen altfor dyre Zotac 5080 på lager nå

Ja dette ble dyrt for meg 😅 jeg er så lei av å vente så jeg prøver meg på et zotac 5080! Forsatt 3 på lager selv om jeg kjøpte så får nå se om det faktisk blir sent 

Lenke til kommentar

Både Multicom og Computersalg hadde noen veldig "interessante" priser på 9800X3D (opptil 10k) her en periode, før Komplett og Proshop fikk dem inn i hopetall. Skikkelig uting, synes jeg.

Endret av Adrgha
Lenke til kommentar
Adrgha skrev (8 minutter siden):

Både Multicom og Computersalg hadde noen veldig "interessante" priser på 9800X3D (opptil 10k) her en periode, før Komplett og Proshop fikk dem inn i hopetall. Skikkelig uting, synes jeg.

Slik har Multicom alltid vært.. En skikkelig grådig butikk som det egentlig er ganske utrolig fortsatt surrer å går 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Er ikkje akkurat mangel på 5070ti til pc produksjon på komplett.no 🤣

Se her ja, bøttevis med prime oc, mens jeg må vente på ubestemt tid på prime som jeg allerede har betalt for. Business as usual.  (3080 tuf ble til 3080 tuf oc etter 6mnd, blir vel samme regla igjen).

Ikke kan man klage heller da de har forbeholdt seg retten til å kansellere enhver 50x0 bestilling - smart.

edit: skrivefeil i tastaturet. 

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (1 time siden):

Se her ja, bøttevis med prime oc, mens jeg må vente på ubestemt tid på prime som jeg allerede har betalt for. Business as usual.  (3080 tuf ble til 3080 tuf oc etter 6mnd, blir vel samme regla igjen).

Ikke kan man klage heller da de har forbeholdt seg retten til å kansellerene enhvert 50x0 bestilling - smart.

Jeg fikk pengene tilbake på konto etter ca. 1 uke etter kjøp av 5090 på Komplett. Bestillingen står fortsatt.

Endret av Idrin
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (1 time siden):

stemmer det at 5090 smelter kabler, eller er det bare enkeltstående tilfeller ?

Nettet koker jo over av denne infoen (for å bruke Dagbladet språk), det er også flere sider om dette om du blar litt bakover i denne tråden...

Kort, ja det er enkelt tilfeller men de enkelt tilfellene har også vist svakheter ved kortet som ikke burde vært der.. Så får vi se hvor omfattende dette blir når de kommer ut i større batcher

Så viser deg seg også at en Batch RTX 5090 Zotac kort mangler ROPS, så det var jo heller ikke så gøy (skal bare gjelde denne batch serien Zotac kort, så langt)

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, simalarion said:

Så viser deg seg også at en Batch RTX 5090 Zotac kort mangler ROPS, så der var jo heller ikke så gøy (skal bare gjelde denne serien Zotac kort, så langt)

Gjelder også FE og sikkert andre. Og høres ut som 5070ti også er rammet, men volumet der er jo nesten enda lavere enn 5090 (snakker om volumprodukt) så vi får se med volum. Launchen omtales nå som Nvidias verste, og dessverre henger den høyt etter mangfoldige fiaskoer gjennom årene.

Lenke til kommentar

OMFG!

"We have identified a rare issue affecting less than 0.5% (half a percent) of GeForce RTX 5090 / 5090D, RTX 5080, and 5070 Ti GPUs which have one fewer ROP than specified. The average graphical performance impact is 4%, with no impact on AI and Compute workloads. Affected consumers can contact the board manufacturer for a replacement. The production anomaly has been corrected."

Nei så utrolig at det ikke har effekt på Deres Sofware Feautres 🙄, som vell også står igjen som eneste grunn til å kjøpe Ny Gen kort denne runden (spesielt ang RTX 5080)..

RTX 4090 ser bare bedre å bedre ut

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
3 minutes ago, simalarion said:

"We have identified a rare issue affecting less than 0.5%

Hvis man klarer å få en 5090, og så får en feil som rammer 1/200 kort så tenker jeg det er på tide å kjøpe vikinglotto.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (3 minutter siden):

Hvis man klarer å få en 5090, og så får en feil som rammer 1/200 kort så tenker jeg det er på tide å kjøpe vikinglotto.

Betale scalperpris for 5090 og så sende det rett til RMA. Den er ganske lei. 

Kjenner jeg irriterer meg litt mer enn jeg burde over at Komplett sitter der med enorme stabler av kort av alle typer som man ikke får kjøpe. 🫥

Endret av Adrgha
Lenke til kommentar
16 minutes ago, ps5 said:

Launchen omtales nå som Nvidias verste, og dessverre henger den høyt etter mangfoldige fiaskoer gjennom årene.

Fikk med meg at det sugde en del ja, tenkte på å skippe til 60xx men det blir vel akkurat det samme rælet tenker jeg (min 3090 klarer seg helt fint noen år til)

Lenke til kommentar
ps5 skrev (6 minutter siden):

Tror neppe de pluttselig har 100% oversikt over problemet, om de hadde oversikt ville de jo ikke bli sendt ut i førse omgang.

Hadde Oddsen på Lotto vært 1/200 så hadde jeg løpt ut å brukt hele lønna på Lotto kuponger

Endret av simalarion
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...