Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17 minutes ago, TheKims said:

Hva skal man med de 5 årene når kortet uansett blir solgt når neste generasjon kommer? :shrug:

Skjermkort går i arv her i huset. Derfor har ungene 4070super og 3090 😆

Kjekt å ha reklamasjon når de beholdes i husstanden

• Liker 2
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Nizzen said:

Hvem bryr seg om Amazon her? 🤣

Her skal vi kjøpe dritten med 5 års deilig norsk reklamasjon 🥰

Det var primært katastrofal pris og fremdeles kjøp på trio oc jeg tenkte på her. 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (6 timer siden):

Skjermkort går i arv her i huset. Derfor har ungene 4070super og 3090 😆

Kjekt å ha reklamasjon når de beholdes i husstanden

Må si jeg føler meg kjip så gir unga mine 1070 i arv når jeg ser hva du gir dem 😜
Til gjengjeld så er det fryktelig mye RGB i pcen dem får! Gir jo ekstra mye frames bare det

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (19 minutter siden):

Nye lekkasjer, denne gang tilsynlatende offisielle, om ytelsen til 9070 xt. 42 % raskere enn 7900 GRE i 4k.

https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-9070-series-gaming-performance-leaked-rx-9070xt-is-42-faster-on-average-than-7900-gre-at-4k

Med RT på ja (tidligere AMD kort takler jo ikke det i det hele tatt), så kan se på nært RTX 5070 TI til å med med RT på?, om det bra stock her å prisen blir 8-9 K så kan de i alle fall lage litt liv å røre der... Så er det bare å håpe poå et  9070 XTX 24 GDDR7

Lenke til kommentar
simalarion skrev (1 time siden):

Med RT på ja (tidligere AMD kort takler jo ikke det i det hele tatt), så kan se på nært RTX 5070 TI til å med med RT på?,

9070xt yter neppe like bra som 5070 ti i ray tracing (husk at GRE yter veldig dårlig i RT). I tillegg vet vi ikke i hvilken grad AMD justerer på innstillinger for å stille 9070xt i et så godt lyd som mulig.

Hvis jeg skal tippe vil 9070xt bli ganske jevn med 5070ti i raster, eventuelt et hestehode bak. Videre ca 20 % bak i raytracing.

Det mest interessante med denne leaken er egentlig at AMD har valgt  å bruke 7900 GRE som sammenligningsgrunnlag, og hva dette kan si om forventet pris. Den mest sannsynlige årsaken er at MSRP vil være ganske lik. 7900GRE sin MSRP er 549 dollar.  Om 9070xt skulle bli lansert til 900 dollar gir det ingen mening å sammenligne med 7900 GRE.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Det er 7900 GRE som 9070 og 9070 XT erstatter, så det er greit å sammenligne med den. Tallene er vel litt bedre enn det var ventet. Det betyr vel også at XT kanskje er oppe på nivå med RTX 5070Ti og RX 7900 XTX i raster. Så slik det ser ut så er:

RX 9070 på nivå med RTX 5070

RX 9070 XT på nivå med RTX 5070 Ti

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/395030881        håå  så hardware bli "ny gull"   ellers 5090- 1 BTC    alt sier som manipulert... of course,,  desvære Kina har ikke sine product,til konkurere,,

jeg les på exempel,,, thai retailers så de bli ikke  5090 til juli!!  så hvis  asia landene kommer dette trenden europe bli tomt kanskje til november (for jul salg) 

har en 3090 i utland, ,, kanksje verd i hente ))) til boinc, 

tror jeg denne år bare upgradere cpu ,ram, mobo,,   

Lenke til kommentar

Om noen skulle finne på å spørre meg så er det nok like greit å drite i helle denne Releasen å vente på neste, for så å håpe at nVidia har kjønt at det ikke fungerer med papir lanseringer + at de addresserer strøm problemet med RTX 5090  i feks en RTX 5090 "Super Volt Regulator" versjon hehe

Kort til 30 K så har den ingen funkjson for å sjekke om last balansen  fungerer på kabel som er koblet till (slik at ikke all strøm blir evert av 2 ledninger, når det er 12 av dem). At kablen har en satt maks kapasitet på 600w hjelper jo ikke heller, så det hadde vært god stock på RTX 5090 så antar jeg også vi kunne sette mange flere problemer en vi har gjort til nå, det er ikke slike bekymringer man vill sitte med når man bruker 30 000 kr på skjermkort.

Proshop:

image.png

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

5090 er jo i praksis vaporware, så man har jo ikke så mye annet valg enn å "drite i releasen". Med alle problemene med manglende ROPs etc., blir det vel neppe snarlig bedring heller.  Med mindre man vil betale 85k for scalperkort, selvsagt. 

Endret av Adrgha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
simalarion skrev (3 minutter siden):

Om noen skulle finne på å spørre meg så er det nok like greit å drite i helle denne Releasen å vente på neste, for så å håpe at nVidia har kjønt at det ikke fungerer med papir lanseringer + at de addresserer strøm problemet med RTX 5090  i feks en RTX 5090 "Super Volt Regulator" versjon hehe

Kort til 30 K så har den ingen funkjson for å sjekke om last balansen  fungerer på kabel som er koblet till (slik at ikke all strøm blir evert av 2 ledninger, når det er 12 av dem). At kablen har en satt maks kapasitet på 600w hjelper jo ikke heller, så det hadde vært god stock på RTX 5090 så antar jeg også vi kunne sette mange flere problemer en vi har gjort til nå, det er ikke slike bekymringer man vill sitte med når man bruker 30 000 kr på skjermkort.

Jeg blir nok å avvente til høsten for å se om Super serien blir noe å satse på. Kan være at 9070 XT blir aktuelt, men det kommer veldig an på hvor AMD priser kortene og ytelsen selvsagt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Frank_Bergen said:

Er det noen som har erfaring med å bestille hos Euro-Tec?

Zotac 5080 er tilgjengelig her og kan legges i handlekurven, med lagerdato i morgen.

https://store.euro-tec.no/zotac-gaming-geforce-rtx-5080/cat-p/c/p1005567163

1 hour ago, Adrgha said:

Ut fra Prisjakt-ratingen ville jeg hatt betenkeligheter med å legge igjen 18k i den sjappa der. 

Bare å bestille med klarna er det ikke? har selv bestilt fra de før uten problemer. De bruker Ingram Micro som distributør, så ikke eget varelager. Ingen erfaring med reklamasjoner o.l.

Endret av Z_E0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...