Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

simalarion skrev (1 minutt siden):

Har jeg helt glemt å følge med på RTX 5090 FE å sitter heller å kjøper kort jeg har 🤪..

Antar det ikke har vært noen dropp i dag

Ingenting så langt.. diverse rykter som svirrer rundt sies at det ikke vil komme noe før mars

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dere prisene på FE vil holde seg på dagens nivå, eller vil de øke 10-20% som partnerkortene? For meg hadde det ideelle vært MSRP-kort fra Komplett hvor jeg kunne brukt 10%-rabatten, men da er det virkelig mange ting som skal klaffe samtidig.

Endret av Adrgha
Lenke til kommentar
1 minute ago, Adrgha said:

Tror dere prisene på FE vil holde seg på dagens nivå, eller vil de øke 20% som partnerkortene? For meg hadde det ideelle vært MSRP-kort fra Komplett hvor jeg kunne brukt 10%-rabatten, men da er det virkelig mange ting som skal klaffe samtidig.

Samme plan, FE om jeg vinner i FE lotto (så langt 6 feilede forsøk hvor lengste hadde 26 sekunder vindu) ellers 10% msrp på komplett. Mer realistisk er nok kanskje en Suprim X - disse var voldsomt populære på finn for 4090, mens Liquid tilsynelatende var umulig å bli kvitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (9 minutter siden):

Samme plan, FE om jeg vinner i FE lotto (så langt 6 feilede forsøk hvor lengste hadde 26 sekunder vindu) ellers 10% msrp på komplett. Mer realistisk er nok kanskje en Suprim X - disse var voldsomt populære på finn for 4090, mens Liquid tilsynelatende var umulig å bli kvitt.

Proshop har satt lagerdato til 21. mars for MSRP-TUF. Spent på om det faktisk kommer flere av disse, eller om det bare vil komme mer av disse "OC"-utgavene til +4400 kroner.

Lenke til kommentar
Adrgha skrev (2 minutter siden):

Proshop har satt lagerdato til 21. mars for MSRP-TUF. Spent på om det faktisk kommer flere av disse, eller om det bare vil komme mer av disse "OC"-utgavene til +4400 kroner.

Tuf er da ikke MSRP. Det var Asus Prime som kosta 14500

Lenke til kommentar

Har da fått bekreftet av Komplett at de har solgt langt flere 5070ti enn de ventet inn. Så gratulerer til dere som faktisk får kortet i dag.  (hvordan klarer de dette hver eneste gang..) 

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Whitestar127 said:

19 290,- tilsvarer $1390. Det er for mye EMM. Jeg venter og ser om prisene går ned. Dessuten vil jeg se reviews av absolutt alle tredjepartskortene før jeg bestemmer meg. Håper på en samlereview av HUB.

Du kan være relativt trygg på at prisene ikke går ned før det eventuelt blir lansert oppfriskingsmodeller som for eksemper kort med navneendelsen SUPER. Selv da er det ingen garanti. Alternativt må dollarkursen endres drastisk mot vår valuta. Det er ikke noen større sannsynlighet for det heller. Kronas verdi gikk mot toalettet for 13 år siden og slik har det vært siden.

19,290 Norwegian Krone equals 1,736.22 United States Dollar

Med tanke på hva kortene koster over fjorden er ikke kortene dyre hos Komplett.

RTX 4090 kostet fort 50-55% mer i Norge enn over fjorden. Før prisene steg til $2400 vel og merke.

image.png.64be1cbc1d6767438e8ab23bc352072f.png

Under 17% forskjell i pris er ingen ting med tanke på frakt og MVA. Kortene koster hva det koster og den norske prisen for RTX 5080 er innenfor i forhold til markedet, for en gangs skyld.

image.thumb.png.5f39b9bbe063b7d13868f28df3e3f979.png

RTX 4090 holdt seg i pris her i Norge og tilgangen ble elendig etter hvert, spesielt for etterspurte modeller. Slik som situasjonen er i dag bør man se for seg at de beste prisene for 50-serie er nå eller har allerede vært. I alle fall før en eventuell refresh av 5080. Det er heller ikke en eksakt vitenskap at et potensiels 5080 Super kommer til å bli rimeligere enn 5080, selv om det skjedde i 40-serien.

MSRP for 5080 skulle være $200 lavere, men det viser seg at det er fiktive priser og den faktiske prisen tilsvarer "business as usual". De attraktive 4080-kortene kostet også 18-19k ved lansering og litt lavere for innstegsmodeller.

Eksempel

en ettersøkt forbryter;
de fant de ettersøkte grafikkortende i en båt drivende på havet

Endret av BadCat
Jeg hadde tastet feil. Det er under 17% forskjell i pris. 2,5% bedre enn jeg skrev. Kortene er selvsagt etterspurt og ikke ettersøkt. :P
Lenke til kommentar
6 minutes ago, simalarion said:

Til dere som har vært der før, hvor lang tid bruker Komplett på å kansellere Ordre der Systemet deres ikke har vært helt med?

Vet jeg ikke får denne, men da dette er en veldig bra pris lar jeg den stå til de fjerner den

image.thumb.png.b5cd7eabaca484fb88a70db603b382d7.png

Kan ikke se de har lagt inn noen eksplisitte forbehold her, men på 50 serien skriver de: "Ved bestilling får du ordrebekreftelse og vi leverer fortløpende etter hvert som vi får leveranser, men vi gjør oppmerksom på at vi ikke kan garantere levering eller tidspunkt for levering"

Ser ut som vi som bestilte 5070ti får den (før sommeren?) til tross for at de faktisk har mulighet til å kansellere i det minste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (26 minutter siden):

Du kan være relativt trygg på at prisene ikke går ned før det eventuelt blir lansert oppfriskingsmodeller som for eksemper kort med navneendelsen SUPER. Selv da er det ingen garanti. Alternativt må dollarkursen endres drastisk mot vår valuta. Det er ikke noen større sannsynlighet for det heller. Kronas verdi gikk mot toalettet for 13 år siden og slik har det vært siden.

19,290 Norwegian Krone equals 1,736.22 United States Dollar

Jeg snakket om de kunstig høye prisene nå pga. tilgjengeligheten. Og ja, jeg er smertelig klar over kursen.

Jeg trakk selvsagt mva. fra det norske beløpet, for å kunne måle mot MSRP (selv om den etter all sannsynlighet er fiktiv), ergo ca. 1390 dollar.

Når det gjelder hvorvidt prisen vil gå ned...vel, vi får vente og se.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Whitestar127 said:

Jeg snakket om de kunstig høye prisene nå pga. tilgjengeligheten. Og ja, jeg er smertelig klar over kursen.

Jeg trakk selvsagt mva. fra det norske beløpet, for å kunne måle mot MSRP (selv om den etter all sannsynlighet er fiktiv), ergo ca. 1390 dollar.

Når det gjelder hvorvidt prisen vil gå ned...vel, vi får vente og se.

Grafikkort går ikke ned i pris, de fases ut. Tidsbegrensede tilbud hender, men sjeldnere enn før og etter lengre tid enn før.

Jeg skal i alle fall ikke vente på noe som er motstridende til 30 års erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...