Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cissa90 skrev (6 minutter siden):

Komplett sitter enda inne med 50+ av asus tur 5080 til 19290kr. Enten for dyrt eller har de fleste fått tak i kort de ønsket alt?:)

På min ordre står det Åpen så regner med det skjer noe i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Frode68 skrev (Akkurat nå):

På min ordre står det Åpen så regner med det skjer noe i løpet av dagen.

Tror de nevnte på streamen i går at ingen ordre blir gått gjennom før i dag, og da manuell verifisering, og først i dag ting blir sendt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk et av de 4080 tuf demo kortene, fikk det levert idag uten 12vhpwr kabel.. Noen som har vært borti lignende hos komplett? Jeg sendte de en email, men ser at de ikke selger de kablene. Får se om de vil dekke innkjøp av cablemods sin 12vhpwr til pci-e eller noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
ili skrev (10 timer siden):

Er det vanlig at komplett går inn på ordre og oppdaterer? 

Ordre sist oppdatert 20/02/2025 00:18

Eg er en av de som bestilte ASUS ROG Astral GeForce RTX 5090 OC litt for sent. Ser ingen forandringer i ordren og det står fortsatt Varen er forventet på lager (1 stk). Du vil få beskjed så fort varen er sendt.

Bestilt 30/01/2025 17:09

Hvor mye måtte du ut med for denne herligheten ? 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, ps5 said:

Noen som vet hvordan Komplett praktiserer et kort policien? Håper jeg ikke brukte opp min "kvote" på 5070ti da 10% er finfint til 5090 senere..

Hvis du har brukt 10% rabatt kode på et produkt så får du ikke rabatt koden tilbake selv om du returnerer produktet.

Endret av Dejan
Lenke til kommentar

Forbrukere skulle hatt en slik "facebook" sign up mot nVidia releaser når mange  blir "truet" til å kjøpe RTX 5080 versjon til over 19 K når utropsprisen er 14 500 kr. Få dem til å slutte med disse Papirlanseringene slik at det fremover venter til det et Stock, det her har vært et evig rot.. Nå nå får vi rette å slett ikke kjøpt Topp Kortene, ikke en gang RTX 4090

Ryktene sier også at Releasene kom rett før en periode i Kina der det ikke ville bli produsert noe nytt, som skal starte opp i Mars igjen, som ikke gjør det noe bedre release om det stemmer

Lenke til kommentar
Nesi skrev (4 minutter siden):

image.png.aaf7dfc8e267b8004fb2d178a72aca13.pnghaha, edmuli :D

OI, hvordan klarer komplett å følge Demo kort reglene sine med et så gammelt kort.. Det skal jo absolutt ikke være Brukte kort.. Det står at de kan være åpnet eller stått som "utstillings modeller osv". Prisen er jo også helt på trynet men har sett at flere webshopper ikke tar innover seg hvilken Gen korten er fra før de setter priser, verdien på dette strekker seg neppe over 5 K nå, det er vell et pr hakk bedre en B580 12 GB men det er ikke mye

• Liker 1
Lenke til kommentar
simalarion skrev (12 minutter siden):

OI, hvordan klarer komplett å følge Demo kort reglene sine med et så gammelt kort.. Det skal jo absolutt ikke være Brukte kort.. Det står at de kan være åpnet eller stått som "utstillings modeller osv". Prisen er jo også helt på trynet men har sett at flere webshopper ikke tar innover seg hvilken Gen korten er fra før de setter priser, verdien på dette strekker seg neppe over 5 K nå, det er vell et pr hakk bedre en B580 12 GB men det er ikke mye

Jeg har sitt flere 3xxx serie kort til over 10k hos Power\elkjøp, men dette er egentlig "forventet" av slike butikker
At en butikk som komplett selger 3xxx serie til 10000 kr er helt hinsides etter mine øyne.  

Dette er nok et kort som har stått i en eller annen streaming \ demo pc de har hatt stående i sine egne lokaler. Og prøver nå å få ALT for mye penger for det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eldre kort er ikke automatisk lite verdt i ny status. Funksjoner som folk trenger kan være droppet i nyere modeller. 50-serien mangler PhysX 32-bit for eksempel.

Det samme med prosessorer. "Core i" generasjon 6-10 er gull fordi de har instruksjoner som mangler fra generasjon 11 og utover og som AMD aldri har hatt.

RTX 40 series and older will still be able to run 32-bit CUDA applications and thus PhysX, but regardless, the technology is now officially retired, starting with Blackwell. PhysX is one of the oldest Nvidia technologies, almost rivaling the age of CUDA itself.

Det vil være forretningssituasjoner hvor eldre kort er mye mer verdt enn hva slemme Power og Elkjøp vil ha.

GTX 9XX er siste kort med analog ut. Absolutt Alpha – Omega for meg som fremdeles spiller Q3A OSP/CPMA på CRT-skjerm.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
simalarion skrev (5 minutter siden):

nooo

image.thumb.png.b429486e57f1e51cf6a1e6ae16c114c4.png

Måtte legge inn kort detaler osv, det felte meg nok her, hadde ikke savet betaling på hjemme PC Hurra

Står fortsatt på lager hos meg. 
For 16200 så vil jeg påstå å si dette er et ganske greit kjøpt, MEN det er fortsatt 16 laken for last gen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...