Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det ikke er snakk om noe gigantisk generasjonshopp og prisene definitivt er høye så virker det jo likevel som om 5070 TI gir mest valuta for pengene hvis man enten skal oppgradere fra mye svakere kort, eller kjøpe ny maskin. Forskjellen i ytelse opp til 5080 virker ikke å være nok til å forsvare prisforskjellen.

Selvsagt ikke noen vits i å kjøpe en 5070 ti om man har en 4070 ti super eller noe slikt, men jeg skjønner ikke helt alt hatet på nettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Shirmah skrev (9 minutter siden):

Selv om det ikke er snakk om noe gigantisk generasjonshopp og prisene definitivt er høye så virker det jo likevel som om 5070 TI gir mest valuta for pengene hvis man enten skal oppgradere fra mye svakere kort, eller kjøpe ny maskin. Forskjellen i ytelse opp til 5080 virker ikke å være nok til å forsvare prisforskjellen.

Selvsagt ikke noen vits i å kjøpe en 5070 ti om man har en 4070 ti super eller noe slikt, men jeg skjønner ikke helt alt hatet på nettet.

Hatet baserer seg vel på at de selges til langt over MSRP, og middelmådig ytelsesforbedring over det hele.

4080 Super var jo tilgjengelig til nesten 999 usd i et helt år, så nå har vi da en GPU som slippes der MSRP skal være 750usd, men det er tilfeller allerede hvor den har bikket 1000usd allerede. Kombinert med mangelen på founders kort, så er man da tvunget til å betale en latterlig pris for en minimal forbedring. Så hatet er nok ikke rettet mot kortet i seg selv, men heller Nvidia sin logistikk rundt 5XXX serien. Er nøyaktig samme problem med 5080.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Shirmah skrev (22 minutter siden):

som om 5070 TI gir mest valuta for pengene

Det gjør det kun for at nVidia sluttet å produsere RTX 4080 Super.. de har nå nært gitt ut 4 varianter av RTX 4080 "Super" i samme prisklasse...

Vent på 9070 XT før du ser hva som gir valutta i det segmentet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Fikk betalt for en 5070ti på komplett for ca 10900. Skulle leveres på døra i morgen, men nå står det Varen er forventet på lager (1 stk) så da blir det vel den typiske komplett runden med utsatte leveranser :D 

Lenke til kommentar
ps5 skrev (11 minutter siden):

Fikk betalt for en 5070ti på komplett for ca 10900. Skulle leveres på døra i morgen, men nå står det Varen er forventet på lager (1 stk) så da blir det vel den typiske komplett runden med utsatte leveranser :D 

Dette?, komplett har fikk god release stock

5070.jpg

edit: der var de ute .. men her er det jo "god" Pris, så denne kan jeg forstå.

Men når skal jeg gi helt opp å få tak i RTX 5090 FE.. for jeg gir ikke helt opp  å vet ikke helt hvorfor :).. Men nå er det jo 9070 XT igjen da så holder vell liv i denne tråden (om ikke andre gjør det) til det er overstått

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
6 minutes ago, MrMidget said:

Er oppe igjen nå, men nå ser jeg alle 5070 TI kort er utsolgt :D
Hmm..kommer jeg til å angre på at jeg ikke kjøpte.. usikkert 

Jeg fikk kjøpt min Asus Prime kl 1506 det var da 5 igjen og de forsvant rett etterpå. Spent på om helgen reddes hvis den leveres som den skal i morgen :D   

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Ja, jeg hadde både 5080 og 5070 TI i handlekurven, men jeg valgte å ikke gjenomføre kjøpet.
5080 fordi jeg synes 18k er for dyrt for 5080
5070 TI fordi jeg strengt tatt ønsker meg 5080 til MSRP

EDIT:
I følge komplett streamen så vil de lansere ny 5080 nå klokka 16:00 

Endret av MrMidget
Lenke til kommentar
9 minutes ago, ps5 said:

Jeg fikk kjøpt min Asus Prime kl 1506 det var da 5 igjen og de forsvant rett etterpå. Spent på om helgen reddes hvis den leveres som den skal i morgen :D   

Det var null og plutselig var det 5stk. på lager haha, fikk bestilt kl 1505 (måtte bruke bankort og det tok 3 min og siden lasted opp i evighet etter på).  Står som varen er forventet på lager...

Lenke til kommentar
2 minutes ago, KryssN said:

Det var null og plutselig var det 5stk. på lager haha, fikk bestilt kl 1505 (måtte bruke bankort og det tok 3 min og siden lasted opp i evighet etter på).  Står som varen er forventet på lager...

Klassikeren er at de har solgt 500 mer enn de får inn og så får man kanskje en leveranse til sommeren ..  Krysser fingre.

Lenke til kommentar
1 minute ago, ps5 said:

Klassikeren er at de har solgt 500 mer enn de får inn og så får man kanskje en leveranse til sommeren ..  Krysser fingre.

Var det ikke propshop? 

Tror komplett bare solgt 148stk av de, om du går på ditt ordre og in på 5070ti du kjøpte, da står det at det var 148 personer som nylig kjøpt denne. 

Tror de klarer å levere 148stk innen Mars, akkurat nå er bare fabrikkene stanset pga Kinesisk nytt år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...