koford Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Paxville skrev (3 timer siden): Hvem faen er det som sitter å kjøper disse kortene til 50.000?? 😂🤡 Hjernedød folk eksisterer å kjøper de til 50K, dessverre. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Blir det like skralt med kort når 5070 TI lanseres tror dere? Skulle gjerne prøvd et slikt kort å se om det er bra nok for 5120x1440 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar 5 minutes ago, MrMidget said: Blir det like skralt med kort når 5070 TI lanseres tror dere? Skulle gjerne prøvd et slikt kort å se om det er bra nok for 5120x1440 5070 (ti) er et volumprodukt med langt enklere produksjon (ikke på grensen av det som nå er fysisk mulig som 5090) så grunn til å tro at disse kommer i volum. Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar (endret) ps5 skrev (3 minutter siden): 5070 (ti) er et volumprodukt med langt enklere produksjon (ikke på grensen av det som nå er fysisk mulig som 5090) så grunn til å tro at disse kommer i volum. Problemet er vel ikke produksjon i seg selv, men at nvidia nå gir faen gamere, å satser på AI. Så det er vel dit de fleste brikkene går, nvidia får pengene sine uansett de. Endret 12. februar av Paxville Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar 3 minutes ago, Paxville said: Problemet er vel ikke produksjon i seg selv, men at nvidia nå gir faen gamere, å satser på AI. Så det er vel dit de fleste brikkene går, nvidia får pengene sine uansett de. 5090 balanserer på hva man klarer klemme inn på tilgjengelig areal og også på hva som er mulig å trekke av strøm så disse har nok en betydelig feilrate. Dette problemet er ikke på 5070 etc. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. februar Forfatter Del Skrevet 12. februar OM man vurderer RTX 5070 (TI) så ville jeg ventet på svaret fra AMD med 9070 (XT) tidlig i Mars (leste i alle fall tidlig i Mars). Disse kortene er vell hovedsakelig myntet på Gamere å AMD har planer om å presse prisene 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar (endret) ps5 skrev (4 minutter siden): 5090 balanserer på hva man klarer klemme inn på tilgjengelig areal og også på hva som er mulig å trekke av strøm så disse har nok en betydelig feilrate. Dette problemet er ikke på 5070 etc. Dette er fremdeles et "fuck you" til alle gamere. Det er tross alt de som har holdt dette firmaet i live de siste 20 årene. Endret 12. februar av Paxville 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar 3 minutes ago, Paxville said: Dette er fremdeles et "fuck you" til alle gamere. Det er tross alt de som har holdt dette firmaet i live de siste 20 årene. Eneste fordelen er eventyrprisene vi nå får for brukte 4090. Ikke ofte man går 20% i pluss etter over to år med bruk. Men nå blir det da enda mer desperat jakt på 5090 etter dagens 6 feilede kjøpsforsøk Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. februar Forfatter Del Skrevet 12. februar (endret) TDI - kjørte nå Furmark 2 100% gpu 4K stress i 15 min da våknet viftene virkelig til liv men holdt kortet på 70 - 71 grader, ATX 3.0 12v 2x6pin ble ikke varm så tror det er null stress med riktig dedikert 12v linje/kabel å Droppe splitter som følger med (om du bruker den for all del bruk den riktig men ville droppet den). Så min Teori ang RTX 4090 problemer med smeltet kontakter ikke er et problem med: Har ikke PSU en 12v 2x6 pin utgang kjøp en som har ATX 3.0 (1)... Endret 12. februar av simalarion Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Jeg har Corsair RM1000x (2021) atx 2.4 og bruker Corsair sin egen kabel. Jeg ser på kundeanmeldelsene at de har brukt den på 4090 i 2 år uten problem. Så der stoler jeg på Corsair Lenke til kommentar
koford Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar (endret) simalarion skrev (14 minutter siden): TDI - kjørte nå Furmark 2 100% gpu 4K stress i 15 min da våknet viftene virkelig til liv men holdt kortet på 70 - 71 grader, ATX 3.0 12v 2x6pin ble ikke varm så tror det er null stress med riktig dedikert 12v linje/kabel å Droppe splitter som følger med (om du bruker den for all del bruk den riktig men ville droppet den). Så min Teori ang RTX 4090 problemer med smeltet kontakter ikke er et problem med: Har ikke PSU en 12v 2x6 pin utgang kjøp en som har ATX 3.0 (1)... Ufordringen er som følger: 1. Når en har et høy kvalitet kabel så vil det nok gå braaaa, men det sliter på. 2. Problemet er ikke i selve kabelen, men i selve designen.. hvis du hadde fulgt med hva Bullzoid sa i video'en så gir det mening. Noen rapporterer smelting, noen går det bra med.. noe i seg selv er et høy risiko. Alt i alt, designen er håpløs og en må ty til høy kvalitet kabler og krysse fingeren. Selv avstår jeg fra hele greia, plutselig er JEG eller en annen uheldig.. skal Nvidia liksom gi deg nytt? næhhh.. brukerfeil. SPør deg selv: Når ble det brukerfeil? det hele starta med den designen.. slikt kunne du ikke rapportere fra 30-serien. Endret 12. februar av koford Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar ps5 skrev (18 minutter siden): Eneste fordelen er eventyrprisene vi nå får for brukte 4090. Ikke ofte man går 20% i pluss etter over to år med bruk. Men nå blir det da enda mer desperat jakt på 5090 etter dagens 6 feilede kjøpsforsøk Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe 😂 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Blåste maskina ren for støv i dag, og sjekket i samme slengen connectoren på 4090 og PSU (4xPCI-e til søppelkontakt) Og det såg clean ut, sjelefred ei stund til 😛 1 Lenke til kommentar
GeeKay Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar 3 hours ago, wampster said: Har noen her erfaring med Inno3D grafikk kort? Er det ok/bra kvalitet på løsninger og ikke for mye/lite støy? Har Inno3D GeForce RTX 4080 X3. Ikke noe spesielt som er verdt å nevnte mhp. kvaliteten. Støy - har du MSI Afterburner, har du kontroll. Eneste som en bør være obs på er størrelsen. Den vil absolutt ikke passe inn i alle kabinetter. Fractal Design Define R6 måtte se et par 3.5" disk brønner fjernet. Ellers et helt ok kort. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar (endret) Noen som har noe tro på 5080 FE for gjensalg? Vurderer en slik mens jeg venter på 5090 men vil jo nødig brenne inne med den. Endret 12. februar av ps5 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar (endret) Neste oppgradering på meg blir med 2x strømkontakter, som på mitt 4090 HOF. Hvor lenge må jeg vente 😅 Endret 12. februar av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar 1 minute ago, ps5 said: Noen som har noe tro på 5080 FE for gjensalg? Vurderer en slik mens jeg venter på 5090 men vil jo nødig brenne inne med den. Umulig å tape mye penger på FE kort 1 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar simalarion skrev (3 timer siden): Proshop - trykte sekundet det ble lagt ut men: Dette er jo helt på trynet ... Det var fem stykker på lager, og mange om beinet. Lageret er fordelt på Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Polen og et par andre land.. Omtrent som lotto å komme seg helskinnet gjennom kjøpsprosessen. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. februar Forfatter Del Skrevet 12. februar (endret) koford skrev (58 minutter siden): 2. Problemet er ikke i selve kabelen, men i selve designen.. hvis du hadde fulgt med hva Bullzoid sa i video'en så gir det mening. Jo det er det, MEN jeg snakker om RTX 4090 (som jeg også skriverd), du snakker bare om det ene RTX 5090 tilfellet (antar jeg) det er et helt annet problem å så langt et en gangs tilfelle også. Det er splitteren som følger med å bruken av denne på RTX 4090 som var et problem på denne serien, igjen på RTX 4090 . Endret 12. februar av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. februar Forfatter Del Skrevet 12. februar Nizzen skrev (25 minutter siden): Neste oppgradering på meg blir med 2x strømkontakter, som på mitt 4090 HOF. Hvor lenge må jeg vente 😅 Nevnte tidligere i tråden at RTX 5090 skulle hatt 2 stk 12v 2x6pin PCIE kontakter, enkelte PSU har 2 utganger også, men få. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå