DeviantFractal Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Vi får håpe Nvidia kommer med en avklarende uttalelse i nær fremtid. Der8auer kom ikke med noen sikker konklusjon, og andre 5090 FE-eiere som har kjørt de samme testene får ganske så annerledes resultater: Klikkbar lenke til bilder med termisk: https://www.imgur.com/a/huNCQ0R Endret 7 timer siden av DeviantFractal Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden (endret) Det er her fabrikk innstillinger på RTX 5090 burde ligge, det er kun små desperate moves fra nVidia for å presse ut mest mulig FPS for å "imponere" på CES å se bra ut i tester. Men vet ikke hvor mange som som faktisk leser det med liten skrift bak tallene (AI genererte FPS & Strømfobruk) ble imponert når ytelsen går hånd i hånd med økt strømforbruk Om man undervolter som her som er ca RTX 4090 nivå så yter 5090 vell fortsatt litt bedre, men det følte vell da nVidia ikke var nok @DeviantFractal Edit: Det er sant (det er så langt bare 1 tilfelle), men strømfobruket er fortsatt for høyt, jeg mener man bør undervolte RTX 5090 Endret 7 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Hadde følt meg en aning snytt, hvis jeg må undervolte nesten ned til 4090 ytelse for å være trygg for smelta kontakter Edit Ahh ser nå at jeg misforsto oppsettet en aning.. Endret 7 timer siden av lucky666 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Håper alle som har "scalpet" 5080 brenner seg noe jævlig. Ekstremt skuffende kort. Ikke at 5090 er så mye bedre, 30% bedre ytelse, men også 30%større chip, 30% dyrere ("MSRP") og 30% høyere strømforbruk. Ikke snakk om et snev av "generational uplift" og nada IPC gain. 2 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Tobeass skrev (11 minutter siden): Håper alle som har "scalpet" 5080 brenner seg noe jævlig. Ekstremt skuffende kort. Ikke at 5090 er så mye bedre, 30% bedre ytelse, men også 30%større chip, 30% dyrere ("MSRP") og 30% høyere strømforbruk. Ikke snakk om et snev av "generational uplift" og nada IPC gain. og 30% mer brannfare 😄 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) 22 minutes ago, Tobeass said: Håper alle som har "scalpet" 5080 brenner seg noe jævlig. Ekstremt skuffende kort. Ikke at 5090 er så mye bedre, 30% bedre ytelse, men også 30%større chip, 30% dyrere ("MSRP") og 30% høyere strømforbruk. Ikke snakk om et snev av "generational uplift" og nada IPC gain. Mange gamere som må scalpe for å holde hobbyen sin oppdatert Noen tror at det bare er andre folk enn gamere som scalper, men sannheten er nok at det er flest GAMERE som faktisk scalper kort. Det har noe med interesse for data generelt, og dermed har de litt mere innsikt om hva som er lurt å kjøpe. Det er min teori Jeg kan takke "whales" og minere for at jeg oppgraderte gratis 3080 til 3090 😇 Solgte 3080 og fikk råd til 3090 🤣 Endret 5 timer siden av Nizzen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden "Lurer" en ganske god stock på Komplett bak deres Ferdigbygde PC salg fortsatt: 1 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Nizzen skrev (10 minutter siden): Mange gamere som må scalpe for å holde hobbyen sin oppdatert Noen tror at det bare er andre folk enn gamere som scalper, men sannheten er nok at det er flest GAMERE som faktisk scalper kort. Det har noe med interesse for data generelt, og dermed har de litt mere innsikt om hva som er lurt å kjøpe. Det er min teori Jeg kan takke "whales" og minere for at jeg oppgraderte gratis 3080 til 3090 😇 Solgte 3080 og fikk råd til 3090 🤣 "Scalping", altså bruk av bots eller hva faen kun for eget bruk ser jeg på som ok, nesten en nødvendig for å henge med for launches som dette... 🤔 Tenker mer på de idiotene som hamster inn 5080 til 16k kun med intensjon for videresalg til 20k+ eller hva de håper på Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden Tobeass skrev (2 minutter siden): 🤔 Tenker mer på de idiotene som hamster inn 5080 til 16k kun med intensjon for videresalg til 20k+ eller hva de håper på Special price for you my friend! Lenke til kommentar
koford Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden How Nvidia made the 12VHPWR connector even worse. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 1 hour ago, koford said: How Nvidia made the 12VHPWR connector even worse. Beste forklaring på problemer med bruk av litt slitne kabler/kontakter for å transportere så mye strøm jeg har sett til nå: I andre nyheter har nå prisene begynt å røre litt på seg fra offisielle utsalgssteder: https://www.amazon.de/dp/B0DT6Q3BXM Endret 3 timer siden av ps5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå