ps5 Skrevet i går, 12:55 Del Skrevet i går, 12:55 15 minutes ago, Frode68 said: Komplett har nok av 5080 kort men dem skal brukes på bygge pcer. Så dem kan tjene mer penger. Tror dem... Ser ut til at alle som fikk tak i 5080 legger de ut på finn, så usikker på om noen faktisk vil ha disse.. Lenke til kommentar
koford Skrevet i går, 12:56 Del Skrevet i går, 12:56 (endret) DeviantFractal skrev (3 timer siden): Vedkommende brukte en tredjepartskabel, dvs. verken den levert fra Nvidia, eller kabel som fulgte med PSU'en. I tillegg brukte han en PSU med 12vhpwr-standarden. Det er jo en grunn til at standarden ble oppdatert til 12v-2x6 etter noen hendelser med RTX 4090. Man løper også som kjent alltid en risiko når man bruker andre kabler enn de som følger med til PSU'en. Det er for øvrig pluggene i PSU og GPU som er endret, kabelen er den samme. Smelting har ikke vært et utbredt problem med RTX 4090, så jeg tviler på at det blir det med RTX 5090. Antar de fleste som bruker så mye penger på GPU i tillegg sikrer seg ved ikke å bruke PSU med eldre standard eller tredjepartskabler. Har en PSU med 12v-2x6 plugger, så jeg tar livet rimelig med ro. OP fra Reddit, holder til i Berlin og skal en tur til der8aur i dag. Vil anta det kommer en video derfra om ikke så lenge. Satser på at den kommer på engelsk mtp. interessen. PSU 3.0 skal støtte 50 serien.. ingenting og klage på den. Folk har da i årevis kjøpt tredjepartskabel uten problemer. Det hele er en vits. Endret i går, 12:56 av koford Lenke til kommentar
koford Skrevet i går, 12:58 Del Skrevet i går, 12:58 ps5 skrev (1 minutt siden): Ser ut til at alle som fikk tak i 5080 legger de ut på finn, så usikker på om noen faktisk vil ha disse.. Jeg hadde ikke gitt dem et øre da de er overpriset. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet i går, 12:59 Del Skrevet i går, 12:59 2 minutes ago, koford said: Folk har da i årevis kjøpt tredjepartskabel uten problemer. Hvor var du når 4090 brant? Trodde dette ble ganske tydelig lært den gangen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet i går, 13:24 Forfatter Del Skrevet i går, 13:24 (endret) RTX 5070 (TI) - 20.Februar kan jo gjøre noe med prisene spesielt på Finn.no om stock ved release er bra, men kan også føre til at webshopper må roe ned "lønnspåslaget" sitt. Så kommer 9070 (XT) i Mars (?) som har utsatt release for å kunne prise se riktig... så trolig greit å vente. RTX 5090 Prisene blir nok dere de er så lenge det kan ligge u-forstyrret for se selv på toppen der (nærmeste konkurent er jo RTX 4090 som er ute av produkjson) Endret i går, 13:25 av simalarion Lenke til kommentar
koford Skrevet i går, 13:27 Del Skrevet i går, 13:27 ps5 skrev (26 minutter siden): Hvor var du når 4090 brant? Trodde dette ble ganske tydelig lært den gangen Pga. kontakten er svært dårlig utviklet.. hvor var du 10-20-30serien? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden (endret) WoW, tørr jeg ikke tro på: https://www.tweaktown.com/news/103164/amd-very-aggressively-pricing-radeon-rx-9000-series-gpus-says-rumor-ready-to-attack-nvidia/index.html RX 9070 XT would be $599, and the RX 9070 non-XT would be $499. Det kommer til å lage leven i prisingen!.. Endret 23 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Blir rundt 9500- 10 for xt kortet her på berget da? Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden lucky666 skrev (11 minutter siden): Blir rundt 9500- 10 for xt kortet her på berget da? Ganske enkelt, man bare ganger det med dollarkursen og legger til moms. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Spørs hva forhandlerne her mener om det da😀 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) lucky666 skrev (1 time siden): Blir rundt 9500- 10 for xt kortet her på berget da? Nei, ser man på Nvidia så er det å gange mrsp med 14,5. Så i teorien blir det 8700,- for de billigste kortene Endret 22 timer siden av leifeinar Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden koford skrev (2 timer siden): PSU 3.0 skal støtte 50 serien.. ingenting og klage på den. Folk har da i årevis kjøpt tredjepartskabel uten problemer. Det hele er en vits. Ja, ATX 3.0 produsert etter en viss dato støtter 12v-2x6. Du må ikke ha en PSU med ATX 3.1. Å benytte tredjepartskabler har alltid vært risikosport. Bytter du ut PSU'en med en ny fra samme leverandør bør du også bytte kablene. De har gjerne revisjoner i tiden og utide. En Corsair kunde gikk på en grei smell der. 1 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Har det vært noen FE-slipp de siste dagene? Har forsøkt å følge med, men har ikke fått med meg noe. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Har fulgt med siste uken og ikke fått med meg et eneste FE drop i Norge, men har kun fulgt med mens jeg har vært på jobb og mens jeg har vært på/rundt pc'en. Litt på siden av tråden men.. Jeg ser at 7900xtx har 3 (eller ser jeg/tar jeg feil?) tilkoblinger? Trenger man noen form for spesialkable for det grafikk kortet? Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden 8 minutes ago, wampster said: Har fulgt med siste uken og ikke fått med meg et eneste FE drop i Norge, men har kun fulgt med mens jeg har vært på jobb og mens jeg har vært på/rundt pc'en. Ser veldig dårlig ut. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden wampster skrev (6 minutter siden): Har fulgt med siste uken og ikke fått med meg et eneste FE drop i Norge, men har kun fulgt med mens jeg har vært på jobb og mens jeg har vært på/rundt pc'en. Litt på siden av tråden men.. Jeg ser at 7900xtx har 3 (eller ser jeg/tar jeg feil?) tilkoblinger? Trenger man noen form for spesialkable for det grafikk kortet? Er 3 vanlige 8 pins, så nei man trenger ikke noe spesial kabel. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden wampster skrev (11 minutter siden): Har fulgt med siste uken og ikke fått med meg et eneste FE drop i Norge, men har kun fulgt med mens jeg har vært på jobb og mens jeg har vært på/rundt pc'en. Litt på siden av tråden men.. Jeg ser at 7900xtx har 3 (eller ser jeg/tar jeg feil?) tilkoblinger? Trenger man noen form for spesialkable for det grafikk kortet? Det har ikke vært noen 5090 FE drop siden 05.02, og ingen 5080 FE drop siden 31.01. Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Vel, det var da i det minste ikke særlig vanskelig å skaffe seg et 4090 FE når de fremdeles solgte det. Igjen, her er det kun nvidia som oppfører seg som rasshøl, de kunne fint sluppet flere kort, da det ikke var noe mangel i forrige generasjon, og mining-boomen vi så i 30 serien ikke er noe tema lenger. Endret 18 timer siden av Paxville Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Med litt flaks vil de slippe kort igjen når ny firmware og/eller driver er klar. Mange sliter med svarte skjermer nå, og ser ut som en del kort også er ødelagt pga drivere. Endret 18 timer siden av ps5 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18 timer siden Forfatter Del Skrevet 18 timer siden (endret) wampster skrev (42 minutter siden): Litt på siden av tråden men.. Jeg ser at 7900xtx har 3 (eller ser jeg/tar jeg feil?) tilkoblinger? Trenger man noen form for spesialkable for det grafikk kortet? De har 3 innganger for å passe på at "folk" ikke bare bruker splitter som da gir for lite strøm, standard 8 pin er 150w, men lærte i dag at enkelte PSU har 8 pin PCIE utganger med 300W. Du ser poenget her, som jeg viste til tidligere i dag: https://www.silverstonetek.com/en/tech-talk/wh_pcie-connection Så man må starte å følge med litt i dag, det er en salig miks av kabler med splittere å PSU som leverer forkjellig Wat, å som nevnt her de siste sidene pass på å kjøp kvalitets kabler, det er ikke her du vill spare penger Endret 18 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå