Mala Skrevet torsdag kl 14:14 Del Skrevet torsdag kl 14:14 ps5 skrev (1 time siden): 26+ er prisene 4090 går for nå. Fått mellom 21-22k i bud for mitt 4090FE så langt. Ser for øvrig et 4090TUF er ute av sortimentet til Komplett, da er det vel kjørt for den modellen videre Lenke til kommentar
simalarion Skrevet torsdag kl 14:15 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 14:15 Angrer bitte litt nå på at jeg ikke kjøpte RTX 5080 med komplett 10% kupong som nå er gått ut (hadde MSI kort i handlekurven med 50+ på lager, trodde faktisk ikke de skulle gå ut samme dag en gang på det tidpspunktet), har spurt komplett pent om jeg kan få club rabatten tilbake for planene hele tiden var å kjøpe et RTX 50XX kort for den.. meeen tviler. Blir uansett for å gi videre for jeg vill fortsatt ha Demo kortet meg endte opp med å kjøpe i steden. Lenke til kommentar
Ola Norman Skrevet torsdag kl 14:45 Del Skrevet torsdag kl 14:45 Necrotes skrev (43 minutter siden): Hva står bestillingstidpunket ditt som? Har 17:09 og ordren har ingen endring. 1 Lenke til kommentar
Necrotes Skrevet torsdag kl 14:50 Del Skrevet torsdag kl 14:50 2 minutes ago, Ola Norman said: Damn, litt tidligere enn meg ja. Får håpe ventetiden ikke blir alt for lang. Lenke til kommentar
ili Skrevet torsdag kl 14:56 Del Skrevet torsdag kl 14:56 53 minutes ago, Necrotes said: Hva står bestillingstidpunket ditt som? Har 17:09 og ordren har ingen endring. Eg har og 17.09 og ingen endring. Lenke til kommentar
Mala Skrevet torsdag kl 15:36 Del Skrevet torsdag kl 15:36 Løp og kjøp https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/392232612 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet torsdag kl 16:02 Del Skrevet torsdag kl 16:02 (endret) Adrgha skrev (7 timer siden): Ja, det skal bli interessant å se hvor lenge denne interessen holder seg over tid, for det må være et ganske begrenset antall mennesker som ser det hensiktsmessig å kjøpe skjermkort til 30-40k. Problemet nå blir vel som med da 3000 serien kom med 3080/3090, at folk som egentlig ikke skal ha skjermkort sitter klistra foran skjermen og støvsuger opp det som kommer, kun for videresalg. Endret torsdag kl 16:03 av Paxville Lenke til kommentar
Aetius Skrevet torsdag kl 18:50 Del Skrevet torsdag kl 18:50 Ser ikke ut til at Proshop følger helt med. Eventuelt er det akkurat det de gjør ... Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 19:26 Del Skrevet torsdag kl 19:26 Lånt fra corefinder discorden hvor flere har notert seg enklere tilgang på 5080 i de mindre ettertraktede variantene. Lenke til kommentar
wampster Skrevet torsdag kl 20:26 Del Skrevet torsdag kl 20:26 Enklere enn hva da? Å finne vann i Sahara? 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 21:03 Del Skrevet torsdag kl 21:03 (endret) 48 minutes ago, wampster said: Enklere enn hva da? Å finne vann i Sahara? De er så enkle å finne at selv 5090 FE viser seg å være 5080 i forkledning. https://overclock3d.net/news/gpu-displays/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition-spotted-with-rtx-5090-branding/ spøk til alvor er det så langt i dag vært dette antallet slipp (ikke fe) i europa: 5090: 16 5080 : 90+ Endret torsdag kl 21:14 av ps5 Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet torsdag kl 21:25 Del Skrevet torsdag kl 21:25 (endret) ps5 skrev (1 time siden): De er så enkle å finne at selv 5090 FE viser seg å være 5080 i forkledning. https://overclock3d.net/news/gpu-displays/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition-spotted-with-rtx-5090-branding/ spøk til alvor er det så langt i dag vært dette antallet slipp (ikke fe) i europa: 5090: 16 5080 : 90+ 16 stk 5090? Nvidia skaper kunstig mangel for å øke fortjenesten ytterligere på GPUene sine, og åpenbart produsere flere AI-chiper. Har de ikke tjent nok billioner kroner allerede? Tydeligvis ikke, ettersom de behandler kundene sine som skitt. Legg merke til hvordan tredjepartsselskaper (MSI, Asus etc.) ikke lengre oppgir prisen når de sender ut kortmodellene sine til anmeldere, slik at også butikkene kan bedrive prisspekulasjon, ikke bare skalperne. Endret torsdag kl 22:52 av Peter Johansen Lenke til kommentar
koford Skrevet torsdag kl 21:52 Del Skrevet torsdag kl 21:52 Helt sykt å se priser dere opererer med og er faktisk villig til å betale. wow.. lurer på hva er neste ved 60-serien humz. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet torsdag kl 22:59 Del Skrevet torsdag kl 22:59 Jeg har rett og slett ikke råd til slike kort siden jeg er ufør og har to gutter. Her må hver eneste krone brukes med omhu. Men om noen har lyst til å donere et 5090 så kjør på ha ha. Om Amd kommer med et billig kort (eller Nvidia med noe lignende) til noe innenfor budsjettet mitt kan det være at det frister, men den stakkars gamle riggen her trenger en del oppgraderinger som jeg sakte men sikkert sparer opp til. Men dere som er såpass heldige at dere har råd til disse kortene får gi litt tilbakemeldinger på hvor bra de er osv til det dere bruker dem til. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet torsdag kl 23:19 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 23:19 (endret) Malvado skrev (20 minutter siden): Om Amd kommer med et billig kort (eller Nvidia med noe lignende) til noe innenfor budsjettet mitt kan det være at det Nei, bruke så mye penger på skjermkort gjør man selvsagt bare om man har penger til overs, jeg vet ikke hva du har fra før men trenger jo absolutt ikke topp kort får å kunne sette på ganske mye EyeCandy å ha det akkurat like morro med selve spillet. Demo pris nå: Ellers kan du få mitt gamle RTX 2080 om du henter det i Oslo, alle spill ser fortsatt bra nok ut i massevis ut i 4K med det kortet selv om du må jekke ned spillene noen hakk.. Endret torsdag kl 23:20 av simalarion 1 4 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet fredag kl 07:23 Del Skrevet fredag kl 07:23 simalarion skrev (8 timer siden): Nei, bruke så mye penger på skjermkort gjør man selvsagt bare om man har penger til overs, jeg vet ikke hva du har fra før men trenger jo absolutt ikke topp kort får å kunne sette på ganske mye EyeCandy å ha det akkurat like morro med selve spillet. Demo pris nå: Ellers kan du få mitt gamle RTX 2080 om du henter det i Oslo, alle spill ser fortsatt bra nok ut i massevis ut i 4K med det kortet selv om du må jekke ned spillene noen hakk.. Jeg kan slenge meg på her. Jeg bytter nylig ut CPU kjøleren min. Hvis du er interessert kan jeg sende den til deg, kostnadsfritt. Bare send meg en PM! 1 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet fredag kl 07:58 Del Skrevet fredag kl 07:58 Det er veldig snilt av dere og hadde ikke forventet en slik respons, men takker nei da jeg overlever på den gamle pcen jeg fortsatt har : Amd Ryzen 3900X , 32 Gb Corsair minne , Gigabyte Aerous Am4 Corsair psu og Amd 7600 gpu. Må innrømme at jeg er litt sta på å betale for ting selv, men som sagt setter stor pris på tilbudene deres 😊 Noen tanker i forhold til kommende gpuer i forhold til pris hos AMD? Noen som aner om Intel kommer til å fortsette med Gpuer? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 08:02 Forfatter Del Skrevet fredag kl 08:02 (endret) Apropo Crazy priser nå er et RTX 5090 kort grønt på ProShop, men kan ikke bestille enda meeeen kan da vær at mulighet for bestilling er rett rundt hjørnet.. På Elkjøp stod det nå på Nettlager, men det var ikke sant når jeg gikk inn for å bestille for da var det tomt: Endret fredag kl 08:40 av simalarion 2 Lenke til kommentar
kåre b Skrevet fredag kl 08:57 Del Skrevet fredag kl 08:57 Grunnen til at prisene er slik de er, er jo dere selv. Dette er første dag på BI, tilbud og etterspørsel. Det skulle vært boikottet hele greiene, hadde antall solgte 50 kort vært : 0. Da hadde prisene kommet nedover. Neste 30 lakser for brukte 40 kort og enda mer for 50 kort er galskap, ihvertfall for de som ikke skal bruke kortene til å tjene peng.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 10:06 Forfatter Del Skrevet fredag kl 10:06 Ikke helt topp oversettelse her men: Her må nVIdia da mene fra mid range 4070 TI å nedover, for RTX 40xx High range er det jo også skrapet for da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå