lucky666 Skrevet onsdag kl 23:39 Del Skrevet onsdag kl 23:39 (endret) Jeg fikk 26. Ikke oc Btw har du noen form for varsling på Komplett demokort? Ser du "fisker" det intressante😀 Endret onsdag kl 23:41 av lucky666 Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet torsdag kl 06:06 Del Skrevet torsdag kl 06:06 Ser ut som prisene slettes ikke er ferdige med å stige: https://videocardz.com/newz/msi-and-asus-hike-geforce-rtx-50-series-prices-in-official-stores-now-up-to-3409-for-rtx-5090 Ganske misvisende å øke prisene bare en uke etter launch. Men når interessen er slik den er, kan de vel egentlig gjøre akkurat hva de vil og fortsatt selge. Får vi første kort over 40k snart? 2 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet torsdag kl 08:47 Del Skrevet torsdag kl 08:47 (endret) Helt latterlig. MSI økte nettopp prisene på sine kort på mellom 200-400 dollar også.. Edit: så nå at lenken dekket prisøkningen til MS også. Endret torsdag kl 08:48 av DeviantFractal Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet torsdag kl 08:50 Del Skrevet torsdag kl 08:50 Adrgha skrev (2 timer siden): Men når interessen er slik den er, kan de vel egentlig gjøre akkurat hva de vil og fortsatt selge. Jeg synes det er vanskelig å fatte at interessen skulle være så stor, i alle fall for 80-serien. Det er vel kommet frem at det var ekstremt få kort til salgs ved lansering, og det er spekulert i at Nvidia bevisst har skapt et inntrykk av populære kort blir revet bort. Om det er tale om få kort er det vanskelig å si om de kun (eller i stor grad) kjøpes av skalpere. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet torsdag kl 09:00 Del Skrevet torsdag kl 09:00 Ja, det skal bli interessant å se hvor lenge denne interessen holder seg over tid, for det må være et ganske begrenset antall mennesker som ser det hensiktsmessig å kjøpe skjermkort til 30-40k. Lenke til kommentar
wampster Skrevet torsdag kl 10:04 Del Skrevet torsdag kl 10:04 Jeg har et gtx 980 kort og er egentlig interessert i 5080, 5090 blir for mye/dyrt for mitt bruk. Men det er jo helt umulig å få tak i et kort til rundt 15000 +/- Alternativet er vel da kun 5070ti? 9070xt (antar man at) yter en del dårligere enn 5070ti igjen? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet torsdag kl 10:51 Del Skrevet torsdag kl 10:51 (endret) 1 hour ago, Adrgha said: Ja, det skal bli interessant å se hvor lenge denne interessen holder seg over tid, for det må være et ganske begrenset antall mennesker som ser det hensiktsmessig å kjøpe skjermkort til 30-40k. Småpenger hvis man trenger det. Ingen tvinger deg til å kjøpe øverste modell. Det er som med bil. Noen må kjøpe i prisklassen 250 til 950k selv om de ser at noen kjøper i prisklassen 3 til 40 millioner. Før det er tid for å rope "Hurra for 17. mai", har de rimelige kortene kommet i salg. Endret torsdag kl 11:00 av BadCat Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet torsdag kl 11:00 Del Skrevet torsdag kl 11:00 (endret) Adrgha skrev (2 timer siden): Ja, det skal bli interessant å se hvor lenge denne interessen holder seg over tid, for det må være et ganske begrenset antall mennesker som ser det hensiktsmessig å kjøpe skjermkort til 30-40k. Kjøpte ram, cpu og hovedkortet nylig, dette kostet meg 19000. For noen år tilbake så hadde det samme kostet maks 7000kr. Dette handler om inflasjon og svak kronekurs/vanstyre. Det samme gjelder bilder, en Tesla Model s kostet 300k, nå 1 mill. Endret torsdag kl 11:02 av freedomseeker 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet torsdag kl 11:16 Del Skrevet torsdag kl 11:16 wampster skrev (1 time siden): Jeg har et gtx 980 kort og er egentlig interessert i 5080, 5090 blir for mye/dyrt for mitt bruk. Men det er jo helt umulig å få tak i et kort til rundt 15000 +/- Alternativet er vel da kun 5070ti? 9070xt (antar man at) yter en del dårligere enn 5070ti igjen? Usikkert hva ytelsen vil bli. Antar at 9070xt kan ha omtrent samme rasterytelse som 5070ti, mens ray tracing ytelse trolig er litt svakere. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet torsdag kl 11:31 Del Skrevet torsdag kl 11:31 BadCat skrev (34 minutter siden): Småpenger hvis man trenger det. Ingen tvinger deg til å kjøpe øverste modell. Det er som med bil. Noen må kjøpe i prisklassen 250 til 950k selv om de ser at noen kjøper i prisklassen 3 til 40 millioner. Før det er tid for å rope "Hurra for 17. mai", har de rimelige kortene kommet i salg. Ja, hvis man bruker disse til jobb eller på annen måte tjener penger på dem, er saken selvfølgelig en annen. Men de markedsføres fortsatt mot spillere, og der lurer jeg på hvor smertegrensen går. Jeg aner ikke hvor stort volum disse faktisk selges i heller, men det er jo ofte disse halo-produktene som får størst oppmerksomhet uten at det betyr at de selger mest. Har ingen sterke meninger i saken, annet enn at jeg synes det er dyrt, men som du sier er det åpenbart ingen krav å eie et kort av dette kalibret for å spille spill på PC-en heller. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 12:14 Del Skrevet torsdag kl 12:14 Newegg selger nå 5090 i bøtte med masse ræl. Denne kua skal melkes fra alle kanter ja. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet torsdag kl 12:21 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 12:21 Forbrukere sitter igjen som den Store taperen slik nVidia kjører releaser ja, med sine papir lanseringer, er ikke første gangen. Tror nok også at den enorme etterspørslen kom litt overraskene, det er jo som alle vet her inne ikke det helt store forbedringene denne gang, hovedsakelig lå det vell på software & økt strøm frobruk. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 12:29 Del Skrevet torsdag kl 12:29 Eneste grunn til at jeg vurderer oppgradering nå er det at man får så voldsom bruktpris for 4090 slik at oppgraderingen nærmer seg gratis. Hadde vært fullstendig uaktuelt ellers. 1 2 Lenke til kommentar
FatherPotato Skrevet torsdag kl 12:37 Del Skrevet torsdag kl 12:37 Ser 5090 Astral LC dukker opp på Komplett når man huker av for "på lager". Bruker ofte å være et tegn på at de blir tilgjengelig snart. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet torsdag kl 12:38 Del Skrevet torsdag kl 12:38 (endret) Folk som bytter maskinvare fordi det kommer noe nytt er en brøkdel og folk som kjøper top dog er en brøkdel av det igjen. Av de som har nytt er det en del som har 4060, 4060 Ti, 4070, men før man kommer til 4070 Ti er det ytterst få og færre på 4080S. 4080 og 4090. Hvis man ser i brukergruppene på Facebook, praten skulle tilsi at hvermann har 4080/S, men ser man på tallene fra Steam og diverse, ser man at det er ytterst få. For folk her inne er nok 4070 Ti/S et utenkelig drittkort, men i en større sammenheng er det eksklusiv luksus. Endret torsdag kl 12:41 av BadCat 2 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet torsdag kl 13:04 Del Skrevet torsdag kl 13:04 lucky666 skrev (13 timer siden): Jeg fikk 26. Ikke oc Btw har du noen form for varsling på Komplett demokort? Ser du "fisker" det intressante😀 What!?? Du fikk 26k for et 4090 non oc?? Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 13:08 Del Skrevet torsdag kl 13:08 4 minutes ago, MrMidget said: What!?? Du fikk 26k for et 4090 non oc?? 26+ er prisene 4090 går for nå. Lenke til kommentar
Ola Norman Skrevet torsdag kl 13:14 Del Skrevet torsdag kl 13:14 (endret) Ser ut som om det endelig begynner å skje ting hos komplett *update* 🤩 Endret torsdag kl 13:38 av Ola Norman 8 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet torsdag kl 14:01 Del Skrevet torsdag kl 14:01 MrMidget skrev (57 minutter siden): What!?? Du fikk 26k for et 4090 non oc?? Ja, ble solgt på en halvtime uten dikkedarer Lenke til kommentar
Necrotes Skrevet torsdag kl 14:02 Del Skrevet torsdag kl 14:02 46 minutes ago, Ola Norman said: Ser ut som om det endelig begynner å skje ting hos komplett *update* 🤩 Hva står bestillingstidpunket ditt som? Har 17:09 og ordren har ingen endring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå